Mercè Ibarz

Ser feliç o ser normal
Les memòries de Jeanette Winterson, un cant d'amor a l'origen social i sexual

El paisatge i la cura
La gestió dels boscos i de la terra agrícola no és gaire diferent de la del turisme

La dona que vol desaparèixer
Fill i mare, mare i fill, en un combat cinematogràfic que recompon una vida

Amb Epicur, avui
Si ara faria discursos contra l’abús immobiliari, tindria una feinada amb els desnonaments visibles i amb els invisibles

Pepa Llopis i Brossa
Una placa els recorda a la ultramoderna casa on van viure al Guinardó

Avions al museu
Rèpliques d’avions soviètics de la guerra del 36 i d’una taula gòtica del XIV a la Sala Oval del MNAC

L’aire que respirem (i mata)
Dades i propostes del pavelló català a la Biennal d’Arquitectura de Venècia

En la migpandèmia
Petit monòleg d’allò que sembla tornar com si res

Museus, franquícies, negocis foscos
Economia museística sense manies o l’exemplar cas de l’Hermitage rus que es vol instal·lar al port vell barceloní

Dorothy Arzner, pionera del cine
Gran retrospectiva de la primera directora del sonor, cineasta de la sororitat

Lliçó de lampisteria
Els abismes domèstics amb les companyies de serveis són tan personals com polítics

Les fonts de l’art i la terra
A la recerca del rastre de Picasso llavors sepultat a Horta de Sant Joan

No, no és per la pandèmia
La fira Liberisliber, de Besalú, deixa de fer-se per desídia del suport institucional a la cultura

Blancs nòmades, negres que no callen
Una certa diversitat sembla guanyar terreny a Hollywood

Pel drac escrivim
El ressorgiment any rere any de la bèstia, imatge de l'exclusió, és la font de la literatura

Des de la claveguera, la rosa
De com la poesia neteja la vista. Un poema de la gran Pizarnik

Frida i Josep
La trobada del dibuixant Bartolí amb la pintora Kahlo, el sentit del color que ella li dóna, és una de les meravelles del film 'Josep'

En paper higiènic i amb llapis de celles. Nawal El Saadawi in memoriam
L’escriptora i pionera feminista egípcia deixa un llegat imprescindible

"El meu dibuix mostra la devastació": la guerra de Síria vista per criatures refugiades
El projecte Déflagrations recull les eloqüents imatges creades pels nens de les guerres que el periodisme ja gairebé no pot cobrir

La Marçal més generosa
‘Sota el signe del drac’ recupera la persuasiva i eloqüent veu marçaliana com a crítica cultural feminista de la tradició literària

No tenim un #Me too, no pas. Ni tampoc protesta masculina
Sobre les denúncies d’abús sexual en les institucions d’art dramàtic i com estem deixant de fer-ne cas

La protesta no és una marca comercial
No es compra ni es ven a les botigues ni a internet ni aconsegueix resultats en un tres i no res. Memòria de la insubmissió

Rectificar i renyar un polític per Vic, periodisme
Sobre si els Mossos són més institució que la ciutadania, la protesta, la cultura

L'escomesa de Maria Antònia Salvà
L'antologia 'Entre floricultores' recorda i renova la petja de la primera poeta moderna de l'idioma

"Estic cridant, però vostè no em sent"
Visions a partir de ‘Temps d’estimar, temps de morir’ de Remarque
