Illa i la (falsa) il·lusió de normalitat
La via natural del catalanisme és, i serà sempre, la d'assenyalar i denunciar les contradiccions de l'estat espanyol, que continua sense entendre Catalunya i que no l'entendrà mai
No es compra ni es ven a les botigues ni a internet ni aconsegueix resultats en un tres i no res. Memòria de la insubmissió
Sobre si els Mossos són més institució que la ciutadania, la protesta, la cultura
L'antologia 'Entre floricultores' recorda i renova la petja de la primera poeta moderna de l'idioma
Visions a partir de ‘Temps d’estimar, temps de morir’ de Remarque
‘Dona amb les seves parts’ ingressa al Museu Nacional, que per fi compta amb la pintora
De com una instal·lació artística de banderes blanques es transforma en una acció de propaganda presidencial
"La vida per correu electrònic no és exigent. Tot s’hi val, i això que el teletreball impera més que mai i potser per sempre"
No trobo la pau, diu la cançó, mentre les masses trumpianes, que no poden ser ignorades, assalten el Capitoli
Diàlegs entre l'art des del romànic al contemporani al Museu Nacional
Més sobre el polític i escriptor, i de com anem a parar a la sala de projeccions de la Generalitat que seria bonic de recuperar i treure del seu mal estat actual
'El campanar abandonat. Memòries d'un escriptor exiliat' i una expo al Museu de la Noguera retornen el polièdric home de política i de lletres
Sort de les crisis que s’amunteguen si ets una artista històrica: Fina Miralles, per fi, en retrospectiva
Expo a la Virreina del singular artista gràfic i pintor polític, gitano, llibertari i flamenc d’estendard
Expo a la Miró de Barcelona de l'artista índia, "No em sents", una mostra excepcional
Indiferència i abúlia indolent de les elits envolten el present i el futur de la cultura, sobretot la més jove
Ingrid Guardiola i Marta Segarra publiquen ‘Fils. Cartes sobre el confinament, la vigilància i l’anormalitat’
El país que prohibeix les estadístiques ètniques i religioses viu una nova commoció. Els musulmans francesos són, oficiosament, entre cinc i sis milions
El film de l’il·lustrador francès Aurel causa impacte en sales
A propòsit de 'La mort de Guillem' de Marqués-Marcet
Història i recuperació de la conca minera de Mequinensa, de les seves lluites i llarga repressió des del 1889
Tanco aquests articles sobre el silenci periodístic de QM amb el que importa, l'obra. Curt i ras: com a hereu de MR
Un conte de Mercè Ibarz obre la sèrie 'Un estiu a Galeusca' que durant l'estiu apareixeran a VilaWeb, Berria i Sermos Galiza · Els 12 contes de la sèrie es publicaran en català a VilaWeb
A la llum de la novel·la 'Davant del rei de Suècia' durant la nit de foc de Sant Joan
La paraula com a barricada davant el somnambulisme social. Art de la pandèmia: Josep Manuel Berenguer
El detectiu per antonomàsia és periodista, el periodisme amb orelles i ulls atents. Art de la pandèmia: Natilles
Veure els adults afrontar les coses com a adults, potser és el que criatures i adolescents necessiten més ara. Art de la pandèmia: Carme Caldes
El descans de l'articulista. Art de la pandèmia: Nina Pawlowsky
Els comerços del barri que no voldria perdre per res. Art de la pandèmia: Mañas
Xarxes de suport a barris i pobles, aquestes sí que són xarxes socials. Art de la pandèmia: Brigitte Szenczi
La pantalla, confessionari i eina reveladora. Art de la pandèmia: Carles Estrada
I el de Carmelina Sánchez-Cutillas, per fi. L'art de la pandèmia: Maïs
Que estiguin disposats a tot i que en acabar se’n tornin a casa (quina, on, com) tal com hi han arribat: sense papers, sense reconeixement. I l'art de la pandèmia: Pep Duran
Dones sense-sostre ni gaire protecció ara, les paraules de Muntadas i unes quantes de la Llengua de la Pandèmia
A les cases, als hotels i residències, als pisos turístics, a tota l’ensenyança, als hospitals i ambulatoris. Una novel·la de Jean Rhys, una foto de Toni Catany
Ho són o no ho són? Sobre la vellesa que importa. I el film de Wiseman sobre la biblioteca pública en temps d’exclusió digital
Amb un record d'Arnau Puig, grafits pandèmics pels carrers, Keith Jarrett i una estrofa de la Szymborska
Semàfors, cues, terrats, Carla Bley i ‘Lost In The Stars’, Vivian Gornick, un quadre gairebé desconegut d’Artemisia Gentileschi
La música rescata i recompon d’una manera que no cal ni explicar ni raonar, potser és allò que els artistes senten abans que ningú
No violar ni fer ús de la privacitat de l’altra (ni de l’altre) potser és la base de la civilització entre iguals en les relacions, en totes
Programar, editar, publicar, convocar, posar exemples: t'hi jugues la credibilitat si no hi ha dones