Mercè Ibarz

Roser Bru, artista, exiliada, saber-ne més
‘Dona amb les seves parts’ ingressa al Museu Nacional, que per fi compta amb la pintora

Amèrica i els morts
De com una instal·lació artística de banderes blanques es transforma en una acció de propaganda presidencial

Prosa seductora, un apunt
"La vida per correu electrònic no és exigent. Tot s’hi val, i això que el teletreball impera més que mai i potser per sempre"

Geòrgia al meu cor
No trobo la pau, diu la cançó, mentre les masses trumpianes, que no poden ser ignorades, assalten el Capitoli

Ferros i romànic i pop
Diàlegs entre l'art des del romànic al contemporani al Museu Nacional

La sala de cine de Macià al govern. Carner-Ribalta (2)
Més sobre el polític i escriptor, i de com anem a parar a la sala de projeccions de la Generalitat que seria bonic de recuperar i treure del seu mal estat actual

Carner-Ribalta, home de Macià i de cine, calgui riure o plorar
'El campanar abandonat. Memòries d'un escriptor exiliat' i una expo al Museu de la Noguera retornen el polièdric home de política i de lletres

Dona-terra, dona-aigua
Sort de les crisis que s’amunteguen si ets una artista històrica: Fina Miralles, per fi, en retrospectiva

Dies d'ira. Helios Gómez torna a la Rambla
Expo a la Virreina del singular artista gràfic i pintor polític, gitano, llibertari i flamenc d’estendard

Nalini Malani, pels límits del món
Expo a la Miró de Barcelona de l'artista índia, "No em sents", una mostra excepcional

La creació, a la intempèrie cívica
Indiferència i abúlia indolent de les elits envolten el present i el futur de la cultura, sobretot la més jove

Un llibre important
Ingrid Guardiola i Marta Segarra publiquen ‘Fils. Cartes sobre el confinament, la vigilància i l’anormalitat’

Mort i religió a l’escola de la França laica
El país que prohibeix les estadístiques ètniques i religioses viu una nova commoció. Els musulmans francesos són, oficiosament, entre cinc i sis milions

Josep Bartolí, el dibuixant dels camps de refugiats
El film de l’il·lustrador francès Aurel causa impacte en sales

Vida, història i crim, intimitat, i com contar-ho
A propòsit de 'La mort de Guillem' de Marqués-Marcet

Memòria ofegada
Història i recuperació de la conca minera de Mequinensa, de les seves lluites i llarga repressió des del 1889

La cançó de la terra. Temporers i esclaus. Essencials (4)
Que estiguin disposats a tot i que en acabar se’n tornin a casa (quina, on, com) tal com hi han arribat: sense papers, sense reconeixement. I l'art de la pandèmia: Pep Duran

Monzó com Rodoreda (i 2)
Tanco aquests articles sobre el silenci periodístic de QM amb el que importa, l'obra. Curt i ras: com a hereu de MR

L'art nostre de cada dia
Un conte de Mercè Ibarz obre la sèrie 'Un estiu a Galeusca' que durant l'estiu apareixeran a VilaWeb, Berria i Sermos Galiza · Els 12 contes de la sèrie es publicaran en català a VilaWeb

Monzó entre voltors (1)
A la llum de la novel·la 'Davant del rei de Suècia' durant la nit de foc de Sant Joan

La fi de la imaginació. Essencials (i 12)
La paraula com a barricada davant el somnambulisme social. Art de la pandèmia: Josep Manuel Berenguer

Quim Monzó. Essencials (9)
El descans de l'articulista. Art de la pandèmia: Nina Pawlowsky

Mirar, escoltar: Periodisme. Essencials (11)
El detectiu per antonomàsia és periodista, el periodisme amb orelles i ulls atents. Art de la pandèmia: Natilles

L’escola, l’educació. Essencials (10)
Veure els adults afrontar les coses com a adults, potser és el que criatures i adolescents necessiten més ara. Art de la pandèmia: Carme Caldes

He sortit a reactivar l’economia. Essencials (8)
Els comerços del barri que no voldria perdre per res. Art de la pandèmia: Mañas
