10.03.2026 19:55
|
Actualització: 27.03.2026 14:44
El sistema educatiu es troba en un estat crític, tal com demostren no tan sols els resultats de les proves PISA, sinó també l’atipament dels professors, que ja fa anys que diuen que no es pot afrontar la complexitat de les aules actuals sense més recursos. Sovint, el protagonisme se l’endú el debat sobre els mètodes pedagògics, que aquests darrers anys han tendit més a l’educació per projectes i menys a les classes magistrals tradicionals.
És un debat interessantíssim, però fins a quin punt els partidaris d’un mètode no acaben fent sempre una caricatura de l’altre i viceversa? Fins a quin punt pot servir, a vegades, per a desviar l’atenció sobre les qüestions materials: molts alumnes per aula, precarietat, una escola inclusiva sense prou pressupost… Avui parlarem de tot això amb professors joves, que són els qui habitualment tenen menys espai als mitjans de comunicació. Són Marcel Graell, professor de secundària, i Marc Martorell, portaveu de la Intersindical Educació i també professor de secundària.
A VilaWeb no volem que La crisi dels 30 sigui un pòdcast i prou. Volem que sigui un lloc de reunió, presencial i en català, en un moment en què els espais de reflexió joves i en la nostra llengua no són tan fàcils de trobar. Tenim la mirada oberta als convidats i també a vosaltres, els subscriptors de VW30, que podeu venir-hi de públic i participar-hi: fer preguntes, debatre, conversar, fer xarxa i conèixer gent. Us esperem cada dimecres al vespre al bar Casa Almirall de Barcelona.
La resta d’episodis d’aquest pòdcast
- L’extrema dreta ha guanyat la batalla de l’humor? Amb Marc Sarrats i Oye Sherman
- Hem sobrevalorat els viatges? Amb Nadine Romero i Sergi Unanue
- No ens sabem fer ni un ou ferrat? Amb Gessamí Caramés i Cintet
- L’estafa del bilingüisme feliç, amb Tro de Ponent i Marc Lesan
- L’angoixa de la mare ‘millennial’, amb Ann Perelló i Júlia Martí
- Com resistir al caos de les xarxes? Amb Laura Grau i Janira Planes
- Els catalans tenim por de presumir? Amb Lildami i Ofèlia Carbonell