14.04.2026 19:58
|
Actualització: 14.04.2026 19:59
Sembla mentida, però en ple 2026 encara hi ha catalans d’origen estranger que han de sentir allò de “sembles d’aquí” o “que bé que parles el català!”. Això, quan no els canvien de llengua simplement pels seus trets físics o són discriminats a l’hora d’accedir a un habitatge pel cognom que tenen. Teòricament, som terra d’acollida, però no tothom té tan clar que hi ha catalans que són negres o catalans que fan el Ramadà. L’eina d’integració, de cohesió, de construcció nacional, simplement hauria de ser la lingüística, sobretot la lingüística, però en un context en què el castellà va guanyant més i més espai, això és complicat.
En aquest capítol hem parlat de llengua, integració i racisme amb Òmnia l’Bakkali, jurista i autora d’Un far a tres minuts de casa (Columna), i amb Daniel Herrera, activista i politòleg. L’Bakkali és de Badalona, filla de marroquins, i Herrera néixer a Colòmbia, però s’ha criat a Vic. Amb tots dos abordem què implica viure com a fill d’immigrants al país.
A VilaWeb no volem que La crisi dels 30 sigui un pòdcast i prou. Volem que sigui un lloc de reunió, presencial i en català, en un moment en què els espais de reflexió joves i en la nostra llengua no són tan fàcils de trobar. Tenim la mirada oberta als convidats i també a vosaltres, els subscriptors de VW30, que podeu venir-hi de públic i participar-hi: fer preguntes, debatre, conversar, fer xarxa i conèixer gent. Us esperem cada dimecres al vespre al bar Casa Almirall de Barcelona.
La resta d’episodis d’aquest pòdcast
- Hem sobrepensat el sexe? Amb Beti Badia i Leo Espluga
- Repensar l’apocalipsi: realment no hi ha futur? Amb Alba Lafarga i Eudald Espluga
- Vivim en la dictadura de la felicitat? Amb Marta Marín i Estrella Dorca
- Estem tips de Tinder? Amb Roger Carandell i Gemma Ortís
- Per què el sistema educatiu no funciona? Amb Marcel Graell i Marc Martorell
- L’extrema dreta ha guanyat la batalla de l’humor? Amb Marc Sarrats i Oye Sherman
- Hem sobrevalorat els viatges? Amb Nadine Romero i Sergi Unanue
- No ens sabem fer ni un ou ferrat? Amb Gessamí Caramés i Cintet
- L’estafa del bilingüisme feliç, amb Tro de Ponent i Marc Lesan
- L’angoixa de la mare ‘millennial’, amb Ann Perelló i Júlia Martí
- Com resistir al caos de les xarxes? Amb Laura Grau i Janira Planes
- Els catalans tenim por de presumir? Amb Lildami i Ofèlia Carbonell