07.02.2025 - 12:22
|
Actualització: 07.02.2025 - 17:37
Jordi Castellà ha decidit d’integrar-se a la candidatura de Jordi Domingo a fi de sumar forces per aconseguir la presidència del Consell de la República. Ho han fet públic aquest migdia, el dia abans que comencin les eleccions.
“Aquest pacte, que reflecteix un exercici de responsabilitat, generositat i visió de futur, permet fer valdre els punts en comú i reforçar la transversalitat i pluralitat que defineixen el Consell de la República”, expliquen en un comunicat. Competiran amb Antoni Walter Castelló, Toni Comín i Montserrat Duran.
Castellà assumirà l’acció internacional
Segons que expliquen, Castellà assumirà el lideratge en l’acció internacional del Consell davant les Nacions Unides i diuen que aquesta nova col·laboració permetrà d’impulsar la “via de les Nacions Unides” i coordinar les delegacions exteriors del Consell. “L’objectiu principal serà garantir una presència significativa en organismes internacionals i ampliar la representació del Consell a tots els continents”, diuen.
“Davant el moment complicat que travessa una institució tan important com és el Consell per la República, tots dos hem prioritzat els punts que ens uneixen davant els que ens allunyen, i hem donat resposta a la demanda d’unitat que hem rebut per part de les persones que han participat en els actes de campanya aquests últims dies”, assenyala Castellà. Domingo, per la seva banda, diu: “La gran generositat de la candidatura que encapçala Jordi Castellà a l’hora d’assolir aquest acord, un acord que servirà per reforçar la internacionalització del conflicte polític del Principat”.
Tots dos, advocats
Domingo és advocat i ex-cònsol major del Consolat del Mar. Té una trajectòria professional de més de quaranta-set anys en els àmbits del dret civil, mercantil i processal. Es va graduar a la Universitat de Barcelona i és membre del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) d’ençà del 1975. El programa de Domingo és basat en tres eixos: transparència, consens i territori. Segons ell, en la legislatura anterior hi va haver manca de transparència. Creu que convé que el Consell aplegui totes les sensibilitats de l’independentisme i que els consells locals tinguin un paper clau. Així mateix, assenyala que el Consell és l’única institució del país que deriva de la declaració d’independència i per això convé protegir-lo i mantenir-ne l’estructura fora de l’estat espanyol.
Castellà també és advocat, informàtic i regidor a l’Ajuntament de Canet de Mar, especialitzat en la història del dret, dret públic i dret internacional. Ja es va presentar l’any passat i va aconseguir 493 vots, un 5,5% del total. La seva candidatura és centrada a reforçar l’estratègia per a aconseguir la independència de Catalunya des d’una perspectiva internacional. Una de les seves propostes és traslladar la seu del Consell a Suïssa, aprofitant-ne la neutralitat diplomàtica, per avançar cap al reconeixement de la futura República Catalana per part de l’ONU.
A continuació, podeu consultar l’acord que han signat Domingo i Castellà: