Té gust de maduixa o té gust a maduixa? Un ‘Què sé jo?’ sobre preposicions

  • Ja podeu jugar a un nou joc de difusió cultural dels Països Catalans, aquesta vegada amb dotze preguntes sobre preposicions

VilaWeb
23.04.2026 - 21:40
Actualització: 23.04.2026 - 22:02

Avui s’estrena un Què sé jo?, el joc dels Països Catalans. Aquesta vegada inclou preguntes sobre l’ús correcte de les preposicions. L’ha elaborat el cap d’estil de VilaWeb, Jordi Badia i Pujol, i hi podreu jugar fins el dia 7 de maig. El Què sé jo? forma part de l’oferta de jocs de VilaWeb, juntament amb el Paraulògic, el Mot-li! i el Minimots.

Les coses tenen “gust a maduixa” o “gust de maduixa”? I fan “olor de menta” o “olor a menta”? O “oloren a menta”? L’ús de les preposicions no és complicat en general, però té algunes normes que no acabem de dominar. Per exemple, diem “posar de relleu”, com en castellà, o “posar en relleu”? O és “posar amb relleu”? Tot això, i molt més, ho podeu dominar consultant gramàtiques, o bé llegint reculls d’errades freqüents. O bé, és clar, tot jugant al Què sé jo? Doncs si us voleu posar a prova, ja ho sabeu.

Què sé jo? és un joc per a fer difusió de la cultura dels Països Catalans. Consisteix en una sèrie de dotze preguntes amb tres respostes possibles. Els participants poden avaluar els coneixements sobre els Països Catalans en tot un seguit d’àmbits culturals. El joc es renova cada dos divendres i, a cada renovació, els jugadors entren en el sorteig d’un lot de productes de VilaWeb –motxilla, tassa i llibreta– amb el logotip dels Països Catalans.

Recordeu que a VilaWeb podeu trobar una de les ofertes més atractives de jocs en català: a més del Què sé jo?, podeu jugar al Paraulògic, al Minimots i al Mot-li.

Continguts només per a subscriptors

Aquesta notícia només és visible per als membres de la comunitat de VilaWeb fins el dia 24.04.2026 a les 01:50 hores, que s'obrirà per a tothom. Si encara no en sou subscriptor cliqueu al botó següent

Recomanem

Fer-me'n subscriptor