“Més vell que la picor”: un nou Què Sé Jo amb comparances dels Països Catalans

  • Ja podeu jugar a un nou joc de difusió cultural dels Països Catalans, aquesta vegada amb dotze preguntes sobre comparances del nostre país

VilaWeb
22.05.2025 - 21:40

Avui s’estrena un Què Sé Jo?, el joc dels Països Catalans. Aquesta vegada tracta sobre comparances dels Països Catalans. Hi podreu jugar fins el 5 de juny, i forma part de l’oferta de jocs de VilaWeb, juntament amb el Paraulògic, el Mot-li! i el Minimots.

“Més vell que la picor”, “més eixerit que un pèsol”, “trempat com un gínjol”, “com cagalló per séquia”… El català és una llengua riquíssima en comparances populars. És un d’aquells aspectes de la llengua que sap més greu que es perdin, perquè és fruit de la creativitat i el sentit de l’humor de generacions i generacions precedents.

De fet, és un camp força estudiat. I no tan sols en trobem llibres, sinó també bancs de dades colossals a internet. En primer lloc, la Paremiologia catalana comparada digital, de Víctor Pàmies, de la qual ja hem parlat moltes vegades. Però també, específicament, Les nostres comparances (recull de modismes comparatius valencians a cura d’Eugeni S. Reig), una pàgina web amb milers de comparances del País Valencià.

Saber i transmetre comparances i, en general, la nostra fraseologia i paremiologia és una manera amena i divertida de perpetuar el català. Per això us proposem que hi jugueu i també que consulteu la web de Víctor Pàmies i la d’Eugeni S. Reig.

Què Sé Jo? és un joc per a fer difusió de la cultura dels Països Catalans. Consisteix en una sèrie de dotze preguntes amb tres respostes possibles. Els participants poden avaluar els coneixements sobre els Països Catalans en tot un seguit d’àmbits culturals. El joc es renova cada dos divendres i, a cada renovació, els jugadors entren en el sorteig d’un lot de productes de VilaWeb –motxilla, tassa i llibreta– amb el logotip dels Països Catalans.

Recordeu que a VilaWeb podeu trobar una de les ofertes més atractives de jocs en català: a més del Què Sé Jo?, podeu jugar al Paraulògic, al Minimots i al Mot-li.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor