La República triomfa a les urnes

  • «Enhorabona a tots. Però sobretot enhorabona a Jordi Sànchez, a Jordi Cuixart, a Oriol Junqueras i a Quim Forn. Els volem a casa, lliures i treballant»

Vicent Partal
21.12.2017 - 23:45
Actualització: 22.12.2017 - 09:32
VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ha estat dur i difícil. Ha estat la campanya electoral més complicada de totes les que hem viscut. Però la República ha triomfat a les urnes i ben aviat el govern legítim de Catalunya, aquell que Mariano Rajoy va pretendre foragitar a la força amb un colp d’estat il·legal, tornarà a lloc. És una victòria d’una importància definitiva i determinant, un pas endavant monumental. Amb els resultats que s’han aconseguit ja no resta cap obstacle perquè el president Puigdemont es mantinga en el càrrec i salve, doncs, la continuïtat i la legitimitat històrica de la Generalitat. Cal esperar que s’hi afegesca el vice-president Junqueras i que la CUP accepte també d’entrar en un govern d’unitat que hauria de reforçar el mandat del primer d’octubre i tornar a encarrilar el país cap a la República proclamada el dia 27 d’aquell mes.

L’espanyolisme ara ha de reconèixer la derrota i acceptar la voluntat democràtica dels catalans. Els hem guanyats en el seu territori i amb les seues regles. Els independentistes hem obtingut per primer vegada més de dos milions de vots. La premsa espanyola plora i la premsa internacional ho diu clar: l’independentisme recupera el govern que li fou arrabassat a la força. Aquesta nit és una gran nit, una nit extraordinària que mereix la celebració més gran.

Ells han posat tota la carn a la graella i no els ha servit de res. Han forçat una convocatòria amb un termini molt curt per capitalitzar el desconcert originat pels fets del 27 d’octubre i el cap de setmana següent. Han mobilitzat amb molta eficàcia fins el darrer racó de les seues bosses de vot, incitant-lo a votar a la contra, no pas pel que volen, sinó contra el que volem nosaltres. Han mantingut viva la memòria amenaçadora de les porres i els colps, l’emblema del seu poder. Han exercit una violència extrema indigna d’una democràcia. Contra nosaltres i només contra nosaltres. Agressions intimidatòries. Amb un vocabulari que hauria de ser perseguit: desinfectar-nos, decapitar-nos… Han enviat els nostres dirigents a l’exili i a la presó. Han fet decrets urgents per a instaurar una guerra econòmica, parida com un instrument central de la seua propaganda. Ens han volgut aclaparar amb mentides constants, amplificades fins a l’infinit per uns mitjans que han perdut tot rastre de dignitat. Han amenaçat qui no votàs com ells volien. Aquestes últimes hores, sense respectar ni la jornada de reflexió. I ahir, el dia de les eleccions mateix, vam saber que consideraven les manifestacions de l’Onze de Setembre una rebel·lió i que avui mateix, divendres, els tribunals que han estat callats durant la campanya es tornaran a omplir de gent que volen engarjolar. Però ni així no han pogut guanyar. Ni així no han pogut doblegar la voluntat de llibertat de Catalunya. Ciutadans pot fer veure que és tan feliç com vulga, però ja tastarà la dura realitat. Només ha aconseguit la posició que té perquè el PP ha desaparegut. I aquest és un missatge, per cert, que hauria de fer reflexionar molt Rajoy.

Perquè als ulls d’Europa aquell Mariano Rajoy que va dir tot convençut que ell havia salvat Espanya ara haurà d’explicar com és que ha quedat gairebé fora d’un parlament que farà president Carles Puigdemont. La imatge no pot ser més poderosa: Rajoy enfonsat i Puigdemont reivindicat. I això havent imposat unes eleccions il·legals, un parany pensat per liquidar el sobiranisme, una votació controlada per l’estat espanyol que des d’avui s’ha quedat sense arguments.

Enhorabona a tots. Però sobretot enhorabona a Jordi Sànchez, a Jordi Cuixart, a Oriol Junqueras i a Quim Forn. Els volem a casa, lliures i treballant. I els volem a Catalunya, al costat de Clara Ponsatí i de Meritxell Serret, al costat de Toni Comín i Lluís Puig. Al costat de Carles Puigdemont. Enhorabona a tots els qui heu resistit les mentides i les manipulacions, a tots els qui heu cregut en la victòria malgrat la campanya mediàtica més manipuladora que mai hem hagut de viure. Enhorabona a Junts per Catalunya, Esquerra Republicana i la CUP.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Mª Miserachs
Josep Mª Miserachs
22.12.2017  ·  00:00

i gràcies Vicent per tots els teus comentaris; han sigut guía, força i templança en moments tan complicats. Gràcies!

Francesc Xavier Moncho
Francesc Xavier Moncho
22.12.2017  ·  00:01

Doncs estic content, perquè sobretot i malgrat tot el govern sorgit del 27-S revalida resultats i pot continuar exercint el mandat democràtic com si no hagués passat res. Però en l’entretant sí que han passat coses i molt greus i per aquests coses crec que els missatges directes de felicitació entre ERC i Junts per Catalunya i la CUP, fan que cregui una mica més en què els partits han de deixar de mirar-se el melic i mirar més el país i la República que hi ha per construir, plegats!

Enric Ubach
Enric Ubach
22.12.2017  ·  00:15

Avui celebre-m’ho i descansem bé, que ens ho mereixem. Ja ens tocarà demà continuar lluitant per la república.

Adrià Arboix
Adrià Arboix
22.12.2017  ·  00:16

Moltes gràcies per aquesta magnífica i encertada Editorial. Continuarem endavant!

Gemma R.
Gemma R.
22.12.2017  ·  00:26

Sóm d’ una coherència que algú hauria d’ estudiar per receptar arreu! Gràcies a tots per fer-me sentir orgullosa del meu poble! Sóm i serem gent catalana! Felicitats a tots!

Josep Salart
Josep Salart
22.12.2017  ·  00:33

Estic molt content.

Els presos i els exiliats, us volem aquí per continuar lluitant i treuren’s del damunt aquest estat assassí, criminal, lladre, corrupte i tantes coses més.

Game over..

MIQUEL FONT
MIQUEL FONT
22.12.2017  ·  00:38

1-O , 3-O , 21-D
Aquest poble es collunut.
Si volem, no tenim limit .
Politics , escolteu al poble.

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
22.12.2017  ·  00:38

Molta alegria pero tambe molta preocupacio. Com farem que torni el govern exiliat?
Com farem que surtin de la preso?

Enric (EPM) Pelegrín
Enric (EPM) Pelegrín
22.12.2017  ·  00:41

Tens tota la raó, Vicent. Visca la República! República que és el millor instrument per a defensar la nostra cultura i per a millorar les condicions de vida dels catalans.
Llibertat per a tots els detinguts del nostre govern i pels Jordis, perquè retorni el President i els consellers a l’exili.

jaume vall
jaume vall
22.12.2017  ·  00:44

Felicitats a tots els sobiranistes, a tots els demòcrates, a tots els catalans.
Sr. Junqueras, Sr.Forn, Sr.Sánchez, Sr. Cuixart. Volem tenir-vos amb nosaltres, ja.

Jaume ALTERATS
Jaume ALTERATS
22.12.2017  ·  00:44

Hem guanyat, molt be….. Però ens tindrem q sentir q Ciudadanos ha guanyat… Per això volia una sola candidatura independentista…
🙁 A veure qui els hi abaixa els fums, ara….. Ens afartarem de sentir-ho

Rosa Montes
Rosa Montes
22.12.2017  ·  00:45

Jo estic contenta pel resultat global, però una mica trista per la CUP: haurà de compartir grup mixt i despatx amb el pinxo, la del xiclet i l’altre. Pfff! Tant de bo que la CUP hagués tret un diputat més i hagués tingut grup propi… Què hi farem!

Toni Arregui
Toni Arregui
22.12.2017  ·  00:47

Avui hem ophir comprobar que unes eleccions no són un referèndum: hem tre

Jordi Camps
Jordi Camps
22.12.2017  ·  00:47

Crec que és una enorme victoria independentista. Penseu que eren unes eleccions cuinades a mida pel Rajoy: en dia laborable (molta espanyolada ha anat a votar per les 4 hores de permís i no pas per altra cosa), candidats indepes a la presó o exiliats, milions d’euros abocats per les empreses del ibex35 per la campanya de Cs, repressió en els mitjans de comunicació, amenaces contra la gent que opina a la xarxa o que inclús porta un llaç groc…en fí jo estic molt content…mai vaig pensar que amb un 82% de participació treuriem majoria absoluta.

Jordi Camps
Jordi Camps
22.12.2017  ·  00:47

Crec que és una enorme victoria independentista. Penseu que eren unes eleccions cuinades a mida pel Rajoy: en dia laborable (molta espanyolada ha anat a votar per les 4 hores de permís i no pas per altra cosa), candidats indepes a la presó o exiliats, milions d’euros abocat per les empreses del ibex35 per la campanya de Cs, repressió en els mitjans de comunicació, amenaces contra la gent que opina a la xarxa o que inclús porta un llaç groc…en fí jo estic molt content…mai vaig pensar que amb un 82% de participació treuriem majoria absoluta.

Jordi Planas
Jordi Planas
22.12.2017  ·  00:48

Estic molt content!

Malgrat que alguns segueixen molt injustament a la presó o a l’exili, avui és un moment dolç. La vida sembla més bonica!

Lluís Paloma
Lluís Paloma
22.12.2017  ·  00:49

Sí. 70 diputats. Justet. Però suficient. Felicitem-nos tots per haver-ho aconseguit. La batalla no ha acabat, però ha fet un gir extraordinari. I estic molt content que Rajoy i especialment Albiol hagin mossegat la pols de la derrota, tan cregut que s’ho tenien. Només em preocupen els 37 escons de C’s. Que són una victòria pírrica, perquè Arrimadas queda com a molt com a cap de l’oposició i desseguida se li acabaran els torrons. Però 37 diputats signifiquen que a Catalunya hi ha grans capes de la població que s’han empassat les mentides dels mitjans de comunicació estatals i a les quals les pallisses de la guàrdia civil l’1-O no els importen o directament els fan gaudir. Per tant, se’ns gira feina. Per sort, ara podrem fer aquesta feina molt més confortablement.

Maria Rosa Puig
Maria Rosa Puig
22.12.2017  ·  00:50

Enhorabonem-nos i animem-nos a seguir treballant.

Antoni Oller
Antoni Oller
22.12.2017  ·  00:52

Gràcies Vicent pel teu irreductible optimisme. Avui t’hem de donar la raó. Estic molt content d’haver votat la llista que he votat. S’han resolt moltes incògnites: Puigdemont manté el lideratge de l’independentisme, “no resta cap obstacle perquè el president Puigdemont es mantinga en el càrrec i salve, doncs, la continuïtat i la legitimitat històrica de la Generalitat”; la decisió d’anar a llistes separades, que els politòlegs defensaven com la més adequada per a maximitzar vots, s’ha revelat correcta, s’ha superat la frontera psicològica dels 2 milions de vots, si be al preu de deixar la CUP molt minoritzada, mantenint però, el percentatge de vot independentista per sobre del 47% amb una participació estratosfèrica, amb una mobilització de l’unionisme que no es dona ni a les eleccions al Congreso de Madriz. Estic molt content, però demà tornarem a la dura realitat: España a la seva, diran que amb aquest resultat el 155 és més necessari que mai, i la UE fent-los costat. La guerra serà llarga! Per cert, no diguem res del PDECat… potser s’haurà de transmutar en Puigdemoncat sense que es noti gaire… I gràcies i felicitats a la Elsa Artadi, superdotada!

Antoni López
Antoni López
22.12.2017  ·  00:59

Ha anat prou be i faig per un en la joia colectiva, però el partit mes votat ha sigut C’s i això no m’agrada gens. Aquesta majoria es deguda , en part important, als errors del contrincant, lògics perquè manen en comptes de fer política ,governar; però es una majoria que pot donar molt de sí sino repetim els errors i tenim molta paciencia. MOLTA. Finalment, pro, el pp és el que haurà de reflexionar més. S’ ho han guanyat a polç. Salut.

Pere Hernàndez
Pere Hernàndez
22.12.2017  ·  01:02

És un resultat molt bo! Amb tots els mitjans en contra, el poder econòmic, el judicial…! Ara cal molta intel·ligència i empenta alhora per administrar això.

Antoni Oller
Antoni Oller
22.12.2017  ·  01:03

No ho he dit, però, com tot-hom, voldria que demà mateix tornessin els presos i els exiliats. No sé si serà possible, em temo que no serà ni demà ni la setmana ni possiblement el mes que ve, però confio en l’habilitat política dels nostres representants, i encara més, en la força i determinació del poble de Catalunya del qual me’n sento tan orgullós de formar-ne part! Una forta abraçada pels presos; si hi ha algú d’entre els nostres representants polítics que es distingeixi per ser bones persones, son precisament Oriol Junqueras, Quim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Lo de l’estat espanyol és una vergonya, un escàndol!

Francesc Josep Robert
Francesc Josep Robert
22.12.2017  ·  01:05

Moltes gràcies Vicent per l’alegria que ens dones, necessitàvem aquesta victòria contundent contra el feixisme espanyolista!!! Endavant amb la República!!!

Marc Queralt
Marc Queralt
22.12.2017  ·  01:32

Ara que ja fa una estona que sabem els resultats, crec que és interessant valorar 4 o 5 elements.
* La República guanya amb més vots que mai.
* Si el nostre avversari fos intelligent, s’asseuria a negociar.
* Crec que no és prou intel·ligent.
* No oblidem que nosaltres hem guanyat! Per més que altres partits més taronges diguin el contrari. Aprofitem-ho i no ens perdem en lluites internes que no ens serveixen. Nois, ja ens hem fotut prous trets al propi peu, oi? L’objectiu és clar i senzill, volem marxar però ho hem de fer amb el cap fred i plegats.
* No perdem de vista qui és l’adversari real. En serio, no perdem el focus.
Vicent, gràcies per mantenir el tremp però alhora el seny!
Salut i república

Sílvia Fortuño
Sílvia Fortuño
22.12.2017  ·  02:05

Bon dia.

També enhorabona a Vilaweb (tothom) al capdavall el diari, lectores i lectors són indisociables.

Ara toca estar contents i contentes. D’aquí unes hores tornarem s burxar per tal que ningú s’adormi pel camí.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
22.12.2017  ·  02:09

Primer de tot cal alegrar-nos del triomf parcial, però nogensmenys cal continuar treballant fort i de valent. Açò només és el punt d’inflexió per a fer créixer la república.

I en quan als resultats estic decebut. Fa un parell de setmanes vaig demanar 60 % d’escons i 55 % de vots.

Sabeu a primer colp d’ull què ens ha passat des de 2015 cap ací, al meu parer?

1. ERC+PDECAT = 66 n’augmenten els 4 escons a costa de la CUP.
2. La CUP en retorna 2 prestats de Podemos-CataluÑa en 2015.
3. C’$ n’augmenta 8 a costa del PP+4 de la Sucursal de Podemos a CataluÑa.
4. Podemos retorna, endemés, 1 a l’altra sucursal ESPAÑOLISTA del PsoE a CataluÑa prestada en 2015 i cedeix a C’$ el vot españolista que havia segrestat a C’$ i PsoE sucursal catalana i altres candidatures alternatives minoritaries.

Per tant: el contrari i el mateix són Podemos i PP. Per tant la pugna l’única cosa que han fet els dos perdedors és traslladar el seu contenciós español ací, la seua colònia, segons ells.

Vull felicitar Xavier Doménech i Ada Colau amb la meua més efusiva enhorabona en pro de la clarividència subalterna i nacional.

POLÍTIQUES SOCIALS?….meeeeeeeauuu…només féu nacionalisme ranci del PP però amb una estètica més o menys lerrouxista.

Per això, mooooolt millor la candidatura original de l’IBEX-35 sufragat amb diner privat que “l’inventet” de Podemos sufragat amb diners públics pel CNI que ens són espoliats immisericordament.

Victor Serra
Victor Serra
22.12.2017  ·  05:56

Enhorabona. Hem guanyat contundentment al 155 i ens hem guanyat el dret a recuperar inmediatament l’autogovern, a que es retirin totes les causes contra l’independentisme, i a seguir contruïnt la República. Però ho hem de fer amb intel.ligència. No tenim prou força per seguir endavant unilateralment, però sí per fer asseure l’espanyolisme a negociar. Hem guanyat, però 1.8 milions de vots espanyolistes també són molts vots i per tant necessitarem arribar a acords amb Comuns i potser també amb alguns socialistes per fer caure el PP i aïllar l’espanyolisme més antidemocràtic de Ciudadanos. Per anar endavant es fa del tot necessari debilitar al màxim el gran enemic que tant patiment ens ha causat. Cap fred i màxima exigència democràtica. Hem fet un gran pas endavant que hem de saber aprofitar.

jordi Rovira
jordi Rovira
22.12.2017  ·  06:46

1-0; 3-0; 21-D. Anem guanyant cada vegada que ens contem i ahir ho vam tornar a fer. Estic d’acord amb un company que així ho escriu. Però també hem guanyat unes quantes certeses: el 1-0 ens van robar un referèndum on l’empempta popular trencava el joc dels partits i el sí sortia; i segona i més important, l’unionisme està parapetat en la reacció. La concentració del vot unionista a ciutadans implica la natura visceral del seu moviment. La concentració dels seus vots en l’espai metropolità ens informa que això és populisme. El cinturó ja no és roig. Per tant, el discurs dels qui es diuen d’esquerres no s’aguanta per enlloc. Ja no hi han dos eixos: el nacional i social. Només un, el actiu i el reactiu populista ( de la por i amb por). L’esquerra n’ha de prendre nota. Europa també: Rajoy està alimentant el més gran escenari fascista d’Europa, i no és adjectiu, només un nom per una realitat ineludible.

Josep Usó
Josep Usó
22.12.2017  ·  06:56

Hem guanyat. Contra tots els seus mitjans força, amenaces, insults, mentides i presons, els hem guanyat. I ha votat tothom. La victòria és inqüestionable, com ho és la liquidació del PP a Catalunya. Enhorabona a tots. I a exigir l’alliberament immediat dels presos polítics.

Carles Rius
Carles Rius
22.12.2017  ·  06:58

Nosaltres, el poble, hem fet la nostra feina. Hem mantingut el tipus, hem superat els 2 milions de vots independents i no ens hem deixat intimidar per un estat espanyol repressor, amenaçador i bel·ligerant i per una premsa entregada a l’unionisme.

Ara toca que els partits independentistes facin la seva feina. Es deixin de partidismes, es deixin de personalismes i treballin per el sol objectiu que toca ara: La República.

Un cop la assolim, cada un que faci la política que cregui convenient.

jordi Rovira
jordi Rovira
22.12.2017  ·  07:11

Les declaracions de’n G. Albiol ahir són antològiques. Diuen que no van agradar a Madrid. És clar que no! La seva derrota suposa tant, que la comentava el president de cantàbria i la reblava el propi portaveu del “gobierno”. Haurà de començar la destrucció d’actius polítics “por la patria”, i ningú vol veure’s trasquilat. El PPC és el més semblant a enviar al gulac a algú.

vicenta serra
vicenta serra
22.12.2017  ·  08:12

El President es mereixía que tothom lluités pel País, i no pels seus partits, tu ja m’entens Vicent.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
22.12.2017  ·  08:23

Victòria brillant i els espanyols rendits.
Està clar que Rajoy ha de dimitir ja, el Felipe VI del PP ha de demanar perdó, i cada vegada es més clar que españa necessita un referendum, Republica o aquest Rey del PP, i la derrota de la premsa criminal, franquista i feixista d’españa, al davant amb el nefast pepero Omella ell lladre aragones de Sixena.
España ens odia a mort, pero hem guanyat al feixisme, al franquisme i al nazional.socialista del miserable Borrell i la seva chacha Iceta solucions pel Senegal.

Mercè Pàmies
Mercè Pàmies
22.12.2017  ·  09:29

Bon dia a tothom!! Continuem endavant!

Agnès Buscart
Agnès Buscart
22.12.2017  ·  09:35

VICTÒRIA i més victòries que ens esperen. Gràcies a tothom. I ara sento més fort encara el dolor de tenir presos polítics. -US VOLEM A CASA, US NECESSITEM A CASA PER TREBALLAR JUNTS!!!!!

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
22.12.2017  ·  09:40

Alegria, molta, han guanyat els ciutadans independentistes, però amb un cert regust amarg.

Que C’s sigui la llista mes votada els permet manipular la realitat i presentar-se, com ho estan fent, com si fossin la veu de “tota” Catalunya. Això sera el nucli del discurs espanyolista mes ranci.

L’egoisme d’ERC, que va posar partit pel davant de país, en no voler fer una llista de pais per a refrendar el govern il·legalment cessat, com demanàvem per activa i per passiva molts ciutadans, ha donat aquesta imatge de llista més votada a C’s.

Havien de ser unes eleccions refrendaries, no autonòmiques, els partits independentistes s’havien de reservar per les constituents.

Amb una llista única fins i tot la CUP, anant sola com estava, hagués tret algun diputat mes, de l’esquerra d’ERC, i C’s algun de menys.

Lluís Salas
Lluís Salas
22.12.2017  ·  09:53

Gràcies a tu Vicent i a tot l’equip de Vilaweb, que sempre trobeu la manera de mostrar-nos la llum enmig de la foscor.

DOLORS SOLER
DOLORS SOLER
22.12.2017  ·  09:56

Enhorabona a totes i a tots per aquesta victoria guanyada amb molt, molt d’esforç. Ahir a la nit jo no ho tenia gens clar quan al recompte de vots al col·legi electoral on era apoderada va començar a omplir-se un dels pilots de vots a C’s. Veiem amb estorament que el pilot creixia, pero a mida que s’anaven obrin sobres canviava el vot i al final, es va girar la truita i Juntsxcat va guanyar. Ho hem aconseguit i ens ho mereixen, tots els catalans!!! Fita guanyada. I endavant. Seguim fent camí……. fin al final. Visca la Republica!!!!!

F.Xavier Carreras
F.Xavier Carreras
22.12.2017  ·  10:02

I encara hem de seguir fent pedagogia de què pot ser una República a tots aquells que han estat “arrastrats” pels vots unionistes sense haver-los explicat res de cap programa de país i de com pot ser una república, esperant que els partits sobiranistes sàpiguen estar a l’alçada de les circumstàncies i també vagin fent participar a “tota” la societat Catalana en el procés constituent. I allà, esperem que el Parlament Espanyol sàpiga posar els PP i companyia al seu lloc.
Enhorabona a tots i ànims per la feina que queda.

Pep Agulló
Pep Agulló
22.12.2017  ·  10:28

Es veia, es notava…l’herència de l’1-O és molt i molt potent. Un victòria impressionant en la situació de cop d’Estat.

L l i b e r t a t p r e s o s p o l í t i c s !!! L l i b e r t a t e x i l i a t s !!!

La nostra divisió ha alimentat els vots feixistes de Cs. Tinguem-ho com una lliçó gravada a la pedra. Els hem donat una victòria inútil, indigna. Els del 155 amb tot l’Estat al darrere si que han fet llista “unitària”, ells han tancat files…

Assaborim la gran victòria i preparem-nos pels combats a les envistes. Podrem amb tot.

Magda Pié
Magda Pié
22.12.2017  ·  10:42

Partal immensament agraïda per animar les estones que havent llegit altres notícies, ens hem sentit porucs i /o desanimats…Ets un referent que m’ajuda a no perdre la perspectiva. Gràcies!

Núria Menasanch
Núria Menasanch
22.12.2017  ·  10:42

Bon dia republicans i republicanes,
felicitats als partits independentistes (CUP, ERC i JxCat).
Empat tècnic entre JxCat i ERC que amaga que CUP ha perdut vots, no perquè la gent no cregue amb ells, han fet una campanya increïble, però los independentistes han fet vot útil.
Vot útil que ha aglutinat tot el vot unionista en Ciutadans. Ho han repelat tot, com diem aquí. Tots han anat a votar, la participació de rècord així ho demostra.
La CUP, però formarà part de la construcció de la República Catalana i reconeixem lo seu sacrifici.
La compareixença des de Brussel.les amb el Comí parlant amb el PRESIDENT DE LA REPÚBLICA el molt honorable Sr. Puigdemont al darrere, ha estat un gran cop d’efecte que demostra la màxima unitat dels dos grans partits republicans que sumats, són la llista més votada, demostrant que a l’anar separats han aconseguit molts més vots que amb la fòrmula d’anar junts. Felicitats pels més de 2 milions de vots que a la espera dels vots de l’exterior, que és majoritàriament indepe, superaran los vots del 2015 i els del referèndum, demostrant que els dels sí no vam votar 3 o 4 vegades com deien els unionistes.
Les TTE han salvat la demarcació de Tarragona. Un anàlisi superficial ja demana que en la futura República Catalana les TTE tinguen demarcació pròpia desfent-mos del pes mort de Tarragona que no mos deixa avançar en la República Catalana que continuem construint. Per això continuem demanant el trencament del PdCat amb socialistes a la Diputació de Tarragona.
Hem obtingut el 48% per la República. Estos dos punts que mos falten per superar el 50% s’aconseguiran en tota seguritat en los pròxims mesos, ja que les noves generacions que pugen són majoritàriament independentistes i es moren de ganes de votar, dono fe en mons fills.
Felicitats a tots/tes, i bon Nadal Republicà.
Presos polítics vos volem a casa🎗🎗🎗🎗

Ara, continuem avançant en la República.
Núria Menasanch i Martí
Tortosa 23/12/2017

Joan Ortí
Joan Ortí
22.12.2017  ·  10:43

Rajoy ha de dimitir.
Investigació criminal pel finançament de C’s.
Alliberar, restituir, rehabilitar i recompensar als presos polítics i exiliats.
Restituir al Major Trapero.
Represa de la normalitat institucional, derogant el 155.
Si no hi ha negociacions per pactar la independència de Catalunya, proclamació oficial amb tots els ets i uts, de la República Independent de Catalunya.
EL 21D passarà a l’historia com el dia que Catalunya va demostrar al mon que per tercera vegada consecutiva i augmentant els vots va guanyar l’independentisme. I aquesta tercera vegada amb totes les adversitats i dificultats inimaginables!
Ens hem d’auto felicitar i fer-nos una gran abraçada col·lectiva perquè ens ho mereixem, la persistència, resistència i coratge que hem demostrat es la d’un poble valent i sense complexos que vol senzillament la seva llibertat.
D’una manera especial vull felicitar a Vicent Partal director de Vilaweb i de tot el seu equip perquè han demostrat abastament la seva professionalitat i el seu compromís amb Catalunya.
Posem-nos a treballar tots plegats per posar en marxa la República, Visca Catalunya!!!!

Secundí Mollà
Secundí Mollà
22.12.2017  ·  11:00

I atenció a la dada:
JxCat + ERC 66 escons
C’s + PSC + PP 57 escons. I encara que suméssim CatComú 65 escons.

Joaquim Torrent
Joaquim Torrent
22.12.2017  ·  11:09

No perdem de vista, però, els resultat de Ciudadanos… No deixa de ser preocupant i de qüestionar moltes coses….No podem abaixar la guàrdia.

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
22.12.2017  ·  11:13

Felicitats!! Ens ho hem guanyat contra totes les adversitats possibles i contra la mala fe manifesta i descarada de tribunals i Juntes Electorals, ocupades per franquistes. Però seguim tenint molta feina: de moment mig govern i els Jordis segueixen en presó, i l’altre mig exiliat i amenaçat de presó. Hem de començar el Procés Constituent amb urgència i amb alta particiapació, i explicar als votants de C’s i Psc el que volem fer: una República social i de dret, on es respectin els drets humans i on la democràcia sigui el màxim vehicle per fer possible que tots plegats visquem millor. És la nostra arma de “destrucció ” massiva!

Xavier Fabregat
Xavier Fabregat
22.12.2017  ·  11:27

Bon dia a tots. Sé que lo que vaig a dir no agradarà a molts de vosaltres per no coincident amb la majoria, però esta fet amb el més absolut respecte i no pas per molestar.
Els resultats han estat bons però no son ni de llun els necessaris. Estem al mateix punt de partida o una micaca més enrera ja que durant el temps de la porcada dita 155 han pogut desmanegar moltes coses.
El preu de la llivertat de Ñ els catalans encara no l’hem pagat. Tant de bo jo vagi errat i no l’hem de pagar mai, tant de bo.
Per a Ñ lo que va passar ahir, no és mes que un petit contratems. Els jutges, els fiscals, la policia,la guardia civil, els mitjans, LIbex35

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
22.12.2017  ·  11:33

Vicent, no t’oblides de felicitar Ciudadanos?
Veient anit les intervencions dels seus líders, totes en castellà en un fons de “campeones, campeones, oé oé oé” i “yo soy español, español, español”, semblaven de fet el primer partit de la immigració no integrada ni ganes.
Rere la forta campanya de suport, obert o subliminal, de premsa, ràdio i televisions estatals i probables performances, com passejar Barcelona entre insults de ves a saber qui el dia de reflexió, són els primers. De poc els servirà al Parlament perquè entre paperetes pròpies i arrimades, deixen Iceta en calçotets i Albiol en pilotes.
El 155 ha quedat ben escorat: uns amb el100 ,altres el 50 i altres el 5, i així no van enlloc. De manera que enhorabona i, acabat el xampany, els envasos sisplau al contenidor del vidre.

JORDI BALBASTRE
JORDI BALBASTRE
22.12.2017  ·  11:34

Gràcies Vicent,
Primer alliberament dels presoners, perquè són presoners no delinqüents. Cap a casa, s’ha acabat la mala broma.
Segon retorn del govern legítim i del president.
Tercer, arxivament de les accions judicials sense fonament.
Tercer, designar una persona capacitada per negociar i arribar a acords amb Catalunya.
Quart, reconèixer la República de Catalunya.
Cinquè, separació negociada d’actius i passius.
Sis, acordar relacions beneficioses , col·laboracionsi ” llaços d’amistat” entre les dues nacions.
Set, cadascú a casa seva, i Pau i glòria.
Aquest podria ser un esborrany dels passos a seguir en el futur. No sembla tan difícil si hi ha bona voluntat.
És recomanable en aquest casos evitar : persecucions, presó, pallisses de la policia, accions judicials, multes escandaloses i prohibicions, intrigues nefastes i perdre aquesta magnifica ocasió.

Albert Miret
Albert Miret
22.12.2017  ·  11:44

Estic content perquè hem guanyat amb suficient claredat, i m’agradaria saber quants processos d’independència han guanyat unes eleccions preparades amb totes les trampes possibles, en ple estat de setge i amb els caps de llista a la presó o a l’exili. La Unió europea continua aferrada a arguments absurds per no reconèixer la República Catalana, però Europa se l’hi està girant d’esquena publicant en tots els seus diaris l’èxit de Catalunya i l’immens fracàs de l’abjecte projecte del Rajoy. Cada vegada es va veient més clara la divergència entre un poble que diu prou d’immobilisme davant el feixisme imperant i els seus dirigents, que en força part són afins a la nefasta política neo-lliberal que ho acabarà engegant tot a la merda.
M’emprenya però veure que els tres partits estrangers, han dividit la societat catalana en dos fronts. Ara queda ben definit que hi ha una societat que vol el projecte Republicà i l’altra meitat que no vota per cap projecte sinó que només vota contra el nostre. Em sembla dramàtic, perquè enfronta una part contra l’altra i això, abans del cop d’Estat no era així. Aquí no teníem aquest problema, i ens l’han importat per la força. Ara caldrà treballar de valent amb la gent del carrer que s’han deixat enredar per l’Espanya feixista. No amb els perversos caps de llista, sinó amb les bases perquè entenguin que votant-los estan provocant la seva cada vegada més propera misèria.

Xavier Fabregat
Xavier Fabregat
22.12.2017  ·  12:03

Disculpeu, veig que sols ha pujat mig comentari.

TEO VIDAL i SOL Vidal
TEO VIDAL i SOL Vidal
22.12.2017  ·  12:06

Crec que, amb una mica més d’intelligència, ara el PP hauria de convocar eleccions que, si les pensa perduda, els permetria apartar-se i deixar la resta de la feina -la patata calenta- a ‘altres’ (PSOEc PSOE C’s…) per ser massa complicat per ell (PP) sortir-se’n el cap alt.
I si les pensa guanyada, evidentment, també per suposat!

Tindran aquesta intelligència estratègica?
Tot i que l’escric en dubto.

T
Nordista i Unionista ( Sí, SÍ assumeixo: ‘PPCC’)

Josep M Armengou
Josep M Armengou
22.12.2017  ·  12:18

D’acord amb el seu editorial , Partal. És el que pertoca en el immediat als resultats electorals.
La victòria independentista és aclaparadora justament perquè es produeix en situació d’agressió salvatge de la caverna espanyola.
Però ara mateix ja hem d’estar pensant en termes de cohesió nacional, i això vol dir, inexcusablement, felicitar Ciutadans, que representa el 25 % del poble que pretenem ser plegats i ha de cercar punts d’entesa, sobretot amb els Comuns , amb una agenda social al centre de la seva proposta que pugués induir-los fins a cogovernar i tot, i amb el socialistes, de cara a acabar amb la tremenda judicialització de mig país que corre desbocada per culpa dels Grans Sàtrapes (M.Rajoy i SSS), avui expulsats del Parlament i que haurien de ser-ho del Gobierno.
Hem de trencar totes les parets de vidre en què estem instal.lats

Joan Rubiralta
Joan Rubiralta
22.12.2017  ·  12:36

Quatre comentaris:
– Anant en llistes de partit és un fet que suma. JuntsxSí : 62 diputats. ERC + JuntsxCat: 66 diputats. No tornem doncs, a parlar ni de proposar llisters conjuntes o unitàries.
– La CUP no ha generat prou expectatives de canvi per això han quedat amb aquest resultat tan dolent. De tora manera per aconseguir la República cal que hi siguin, sense oblidar quina és la seva realitat actual. Segurament que seria bo que entressin al govern i no que es quedessin com un grup super radical fent propostes impossibles des de fora.
– Aniria bé de no encantar-se i començar les negociacions per formar govern encarant les presó i l’exili. Pensem que les noves imputacions judicials espanyoles estan a la cantonada.
– Felicitar l’esforç que han fet les organitzacions independentistes per aconseguir que sigui possible fer un nou govern republicà que tingui en compte l’experiència passada.

Miquel Ordeig
Miquel Ordeig
22.12.2017  ·  13:06

Un altre pas endevant, cap a la llibertat.
Visca la terra.
Visca Catalunya lliura.

eva salas
eva salas
22.12.2017  ·  13:21

Doncs jo haguera votat CUP perquè honestament era l’opció que més m’agradava, i el sr. Riera ha estat una molt grata sorpresa, però era perillós perquè la llei electoral afavoreix els grans i penalitza els petits i ahir era imprescindible no còrrer cap risc. Em va doldre molt no votar-los.

TEO VIDAL i SOL Vidal
TEO VIDAL i SOL Vidal
22.12.2017  ·  13:23

Acabo de mirar, infos de 13.00, 3 cadenes (canals) de televisió francesa

La 8 (D8) i la 1 (TF1) ho presenten (el resultat) clarament més negativa que positivament…

La 2 (la més important) sí que ha fet uns comentaris més positius (no del tot però sense passar de mida) que negatius o més equilibrats!

T
Nordista i Unionista
(Sí, SÍ assumeixo, U-NIO-NIS-TA: (dels ‘PPCC’, és clar!)

eva salas
eva salas
22.12.2017  ·  13:32

Els qui han votat C’s al cinturó roig ho han fet des de la incultura i la ignorància, i ho han fet en contra nostre i no per afinitat real amb les polítiques socials del partit que els perjudica. L’espanyolisme es tot un enorme complex d’inferioritat respecte de la nostra catalanitat. No és desganyitant-nos per fer-los entendre, que vindran (no hi ha res que entendre en el que és purament emocional), sino desenmascarant C’s i sobretot compartint senzillament els nostres trets com sempre, la llengua, la cultura, els somriures… sense pretensions. O sigui alimentant entre nosaltres el que ens fa ser d’una manera oberta.
L’espanyolisme per naixement cada cop és més residual al nostre país.

Delfí Sabartés
Delfí Sabartés
22.12.2017  ·  13:42

Encoratjadora editorial que partint de la realitat de les votacions del 21-D ens atorga més satisfacció i autoconfiança vers el nostre futur com a poble i per a la consolidació de la República que el Gobierno de España va voler estroncar. No ho va fer per la va democràtica, sinó per un cop d’estat que aplastar l’independentisme. Feixisme!
No se n’han sortit malgrat que els copistes del 155 han tingut tota mena de suports per avortar l’independentisme.
Ara cal aprendre dels errors comesos abans del cop d’estat (per omissió o acció) i seguir per guanyar definitivament la República, nascuda de la voluntat democràtica i majoritària del poble català.
Endavant. Som República.

Ramon Baiges
Ramon Baiges
22.12.2017  ·  13:54

Els grans errors de Rajoy que potser encara podria corregir, en part: No va escoltar al President Mas, ni després al Puigdemont. Va creure que amb el 155 ho podria matar. Convoca eleccions, sense tenir-ne la potestat i fracassa estrepitosament (els pitjors resultats del PP mai vists abans amb la participació més alta de la història), utilitza jutges parcials, compra o subvenciona gran de la Premsa, envia forces paramilitars a ocupar el territori, amenaça inclús en cridar l’Exèrcit.
A qualsevol país decent, davant la incapacitat de gestionar el major desafiament al poder central, un govern coherent faria el següent:
* ‘amnistiar’ als presos polítics abans que l’hi ho imposi Europa
* retirar les forces policials d’ocupació
* reconèixer immediatament, sense adobar-ho, el resultat de les eleccions que ell mateix va convocar
* retornar a Catalunya la seu de les empreses que va convidar a sortir
* convocar eleccions a l’Estat espanyol.
Els homes d’Estat es creixen davant els grans problemes. Falta veure si Rajoy sabrà deixar de cedir a les pressions de la seva ala dreta (Soraya, Aznar…).

Maria Villarroya
Maria Villarroya
22.12.2017  ·  15:55

Ahir va ser un dia d’infart. Però crec que és avui quan comencem a veure el grandíssim pas que vam aconseguir ahir. Em fa tan feliç el poble català. moltes gràcies Vicens pels teus ànims.

Ricard Aguerri
Ricard Aguerri
22.12.2017  ·  18:21

Felicitats a tots, hem aconseguit fer front i vèncer l’odi i la injustícia. Som un poble digne i valent. Aquest és el resultat més important que hem assolit fins ara tant en clau interna com externa (el món ens observa silenciosament i sap ara, de debò, què vol el poble de Catalunya).
9N 2014: 1.897.274 vots
27S 2015: 1.966.508 vots
1O 2017: 2.044.038 vots
21D 2017: 2.063.361 vots

Seguim, cada cop som més i la participació (81,94 %) crec que ha arribat al sostre. Endavant República, pas a pas.
Lamento les frustracions d’alguns que demanen el 60% d’escons i el 55% en vots, (també dels que demanen que per aconseguir la República efectiva, es necessita un 80% de la població disposada a perdre tot), però això va de fer una passa endavant, potser una enrera, i tornar a fer una passa endavant en el camí que ens ha de permetre arribar a l’objectiu final.

ENRIC ROIG
ENRIC ROIG
22.12.2017  ·  21:41

Antoni López: Si demanes que el PP recapaciti i reaccioni, primer els has de demanar que tornin a rebre l’ensenyament primari, que tornin a fer la primària. Si no és així, no els veig capaços de tant de desgast cerebral. Estan obnubilats i blocats pel poder irresponsable i irracional i per la vanitat i……….

Daniella Tempest
Daniella Tempest
22.12.2017  ·  21:59

Gracies, Vicent, tots endavant!

Josep M Armengou
Josep M Armengou
22.12.2017  ·  23:45

Alguns comentaris d’aquí mateix em refermen en com de gruixuda és la costra d’autosuficiència que ens embolcalla. Disminueix lentament, sí, però atrapa encara massa gent
O la superem o no serem mai el Sol Poble que esperem arribar a ser.
Allò que constato és que com abans ens permeabilitzem entre nosaltres, abans s’acabarà el complex d’inferioritat que practiquem.
L’Educació i al Cultura, a la base de tot.

Joelle Costa
Joelle Costa
23.12.2017  ·  00:57

Des de Catalunya nord “llibertat presos polítics” :
https://www.facebook.com/events/382363282218323/

Sergi Guitart
Sergi Guitart
23.12.2017  ·  01:49

Impresionant..

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes