Estimat Baños

Cal reaccionar col·lectivament a un atac que pren forma personal però que no ho és de cap manera. I tancar files

VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Estimat Antonio Baños:

Ahir, el jutjat penal 30 de Madrid et va condemnar a quatre mesos de presó per no haver respost a les preguntes de l’extrema dreta durant el judici contra el procés. La magistrada et considera responsable d’un delicte de desobediència pel qual, damunt, hauràs d’assumir el cost del procediment –un cost, com també el del recurs que presentaràs, que espere que puguem ajudar-te a pagar d’alguna manera.

Curiosament, o no, la sentència és diferent de la que ha rebut Eulàlia Reguant per haver fet, bàsicament, el mateix que has fet tu: negar-vos a respondre a l’extrema dreta. En el cas de Reguant, l’han condemnada a pagar 13.500 euros pels mateixos fets. Espanya funciona així. Us condemnen per no haver respost a una extrema dreta que en altres països europeus no tindria la possibilitat de ser acusació en un tribunal. I pel mateix “delicte” i amb les mateixes circumstàncies, les penes són diferents, de manera que fan miques l’essència bàsica de l’administració de justícia. Però què t’he d’explicar jo a tu sobre tot això?

Si t’escric avui, Antonio, és per fer-te saber que estic incondicionalment al teu costat. I també que em sent orgullós de tot el que has fet en aquest cas i que crec que actituds com la teua i la de Josep Costa fa uns dies ens dignifiquen a tots, com a país. En el teu cas, aquells sis minuts en què vares treure de polleguera Marchena simplement no tenen preu. I la reacció a l’enèsima pressió perquè parlares en castellà, l’altre dia, va ser exemplar. Molt teua, molt del teu estil, però exemplar al capdavall.

I si t’escric en públic, en comptes de fer-te un whatsapp o enviar-te un missatge privat, és perquè vull que quede clar que això que et passa, aquesta condemna a quatre mesos de presó que espere que et retiren en apel·lació o quan arribe a Europa, és un atac polític. I és un atac polític no pas contra una persona que ha fet un acte conscient de desobediència sinó contra una actitud i una manera de fer, de comportar-se, que, per desgràcia, no ha estat l’habitual entre la nostra classe política.

Alguna gent ha reaccionat dient que quatre mesos de presó és una condemna simbòlica perquè evidentment ara no et posaran entre reixes. Però obliden, no sé si voluntàriament o per ignorància, el sentit amenaçador que comporta. Si et condemnassen una segona vegada, pel que fos, aleshores sí que ingressaries a la presó. És a dir, que pretenen intimidar-te. Clarament. Descarnadament.

Sé que això no ho aconseguiran, que tu continuaràs comportant-te amb la dignitat que has tingut fins ara. Però també sé que en aquests casos, o això em van ensenyar a mi de menut, cal reaccionar col·lectivament a un atac que pren forma personal però que no ho és de cap manera. I tancar files. I fer-ho saber a qui el rep.

De manera que, estimat Antonio, compta amb mi, compta amb VilaWeb, per qualsevol cosa que vulgues.

Salut

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
11.10.2022  ·  22:03

Justícia espanyola. Em sona una figura literària, crec que es deia oxímoron. Corregiu-me si estic en un error. Gràcies, Antonio Baños.

Albert Molins
Albert Molins
11.10.2022  ·  22:04

I tant!! El que necessiti només ho ha de demanar! Gràcies!

Marià Puig
Marià Puig
11.10.2022  ·  22:08

COMPARTEIXO I EM REAFIRMO AMB EL QUE HA DIT EN VICENT PARTAL. No cal més paraules, encara que em vinguin moltes al cap i menys ben dites.

Victor Serra
Victor Serra
11.10.2022  ·  22:10

Ben dit.

Rosa Masot
Rosa Masot
11.10.2022  ·  22:14

Subscric totalment aquesta carta. Gràcies

Eva Navarrete
Eva Navarrete
11.10.2022  ·  22:15

Mentre alguns (tants) busquen rèdit en l’atac i agressió al col.lectiu i al bé comú, altres (comptats o invisibilitzats) hi posen el seu esforç, risc i sacrifici personal per defensar allò que és de tots. Tant de bo aquests exemples serveixin per a capgirar les proporcions. Tota la meva admiració i suport també, sí, senyor!

Joan Vilarnau
Joan Vilarnau
11.10.2022  ·  22:17

De fet, no és correcte dir que no va respondre les preguntes de l’extrema dreta, ja que sí que en va respondre de la fiscalia i del tribunal. No va respondre les preguntes de VOX.

Xavier Merino
Xavier Merino
11.10.2022  ·  22:22

La qüestió del cost del procediment i del recurs potser el podria resoldre la Caixa de Solidaritat. Fa temps que no en tenim notícies, però els diners de les fiances que es van pagar una vegada fets els judicis deuen haver retornat.

ENRIC CALVET
ENRIC CALVET
11.10.2022  ·  22:23

Exactament
On es la caixa de solidaritat?

Frederic Varela
Frederic Varela
11.10.2022  ·  22:25

Temen més la desobediència que la violència, d’aquí aquestes penes desproporcionades. Volen atemorir qui gosi pensar que aquest és el camí. Una desobediència massiva pot fer col·lapsar tot el sistema.

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
11.10.2022  ·  22:29

Totalment d’acord amb el Sr. Vicent Partal. Rep també tot el meu suport. Salut i força.

Josep Ramon Gil
Josep Ramon Gil
11.10.2022  ·  22:30

Amb tu Antonio , amb tu i la teva Dignitat !!!!

Carles Serra
Carles Serra
11.10.2022  ·  22:32

Gràcies Vicent per aquesta editorial; amb respecte el Sr Baños tota la meva admiració i solidaritat, com molt bé dius Vicent, si cal ajudar € cal obrir un compte; serem molt € que ens rescaten altre cop la butxaca, ja ho vàrem fer per elements que han demostrat botiflers i TRAÏDORS l’1-O.
Quanta traïció.
Això de la Caixa de la solidaritat, ja fa temps que fa tuf i que jo sàpiga, MAI ningú ha presentat números i concretament qui gestiona la caixa €; si ho tinc ben entès entre ells hi havia elements de la cúpula d’ER.

Matilde Font
Matilde Font
11.10.2022  ·  22:33

Tot el meu suport, Baños!

Joan Benet
Joan Benet
11.10.2022  ·  22:38

Subscric totalment el contingut del editorial i Vilaweb té el meu suport en totes les decisions que prengui per ajudar al senyor Baños.

ASERET ALMAR
ASERET ALMAR
11.10.2022  ·  22:44

Subscric totalment l’editorial.

Joan Rius
Joan Rius
11.10.2022  ·  22:46

Jo també soc Baños!

J. Miquel Garrido
J. Miquel Garrido
11.10.2022  ·  22:58

Soc independentista per dos motius: sentit comú i dignitat.
En Baños és un exemple de totes dues coses. Tots som Baños!

Pere Subirana
Pere Subirana
11.10.2022  ·  23:04

Us recordo que Antonio Baños va sortir aquella nit electoral del 27S dient que l’ independentisme havia estat derrotat electoralment perque s’havia guanyat en escons però no en vots. No hi pot haver un tret al peu fet més gran fet per una persona que diu que treballa per a la independència. I Baños amb aquest gest va demostrar que no es un lluitador per a la independència, ningú mai en cap país diria una cosa així.

I ara que l’han condemnat per un fet anècdòtic, simbòlic, el feu l’heroi. No entenc la vostra mania de fabricar herois amb la materia prima de persones que han traït l’acció efectiva per a la independència. Us faltaran llaços grocs per a tots els empresonats per causes alienes a l’alliberament nacional. Com molt bé han assenyalat aquí si que va respondre a l’extrema dreta, però es va negar a respondre a Vox. Tanmateix no es pot comparar aquest cas amb el de Costa, perquè Costa es va negar a acceptar les lleis de Ñ, Baños las va obeir i acatar.

Els veritables represaliats són persones anònimes, sense micròfons al davant i sense caixa de solidaritat. Penso que aquest editorial és lamentable, fa vergonya aliena. Per sort, els herois sorgiran del poble i no es fabricaran a partir d’editorials.

Rafel Abad
Rafel Abad
11.10.2022  ·  23:10

Baños el teu comportament es admirable,molts tindrian que apendre,???o no volen apendre,salut

Antoni Cerdà
Antoni Cerdà
11.10.2022  ·  23:14

Malgrat en Pere Subirana, tots i totes amb l’Antonio Baños

Àngels Folch
Àngels Folch
11.10.2022  ·  23:17

Subscric de dalt a baix la carta d’en Vicent Partal. Condemnar algú a quatre mesos de presó i a pagar les costes del judici per negar-se a respondre a l’extrema dreta tant sols pot passar en un país que aparentment és presenta com una democràcia però que en el fons funciona com una dictadura, Tant el fet de negar-se a respondre a l’extrema dreta com el de negar-se a declarar en castellà l’honora i el fa mereixedor del nostre suport,

Berta Carulla
Berta Carulla
11.10.2022  ·  23:19

L’Antonio Baños, aquell que va dir que no som prous després d’haver vençut el plebiscit en unes condicions duríssimes.
L’Antonio Baños, aquest que ha anat a la tele de la colònia a convertir en show la [seva] condemna per a fer riure els nadius de la colònia…
hahaahaaha!!

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
11.10.2022  ·  23:28

Us felicito per aquesta editorial. Actituts com les de Baños ens fan sentir admiració i gratitud, que són sentiments cada cop menys habituals.
I una altra cosa: posen en valor allò positiu de les persones amb qui compartim camí.
Ens falta molta positivitat i ens sobra molta negativitat.
Salut!

Sílvia Fortuny
Sílvia Fortuny
11.10.2022  ·  23:32

Subscrit aquesta carta.

De la Reguant en parlarem un altre día. Avui solament Baños.

Josep Jallé
Josep Jallé
11.10.2022  ·  23:41

La justícia ha de ser igual per a tothom, postulat bàsic perquè sigui justícia.
Per desobediència a uns, o unes, … uns quants euros.
A d’altres, mesos de presó … per no abaixar el cap fent el ” … si, bwana”.
Gràcies Sr. Baños.
Salut!.

Ramon Isern
Ramon Isern
11.10.2022  ·  23:42

Totalment d’acord. No pot ser menys. Ara bé no tot és blanc i negre. Hi ha grisos. Ningú recorda que Baños va ser qui des del faristol del parlament li donava un “no tranquil” a Artur Mas en el moment més trascendent del país i que va acabar amb el pas al costat del president després d’una vergonyant assemblea de la Cup que va acabar en “empat”, Gabriel dixit, i que va estar apunt de carregar-se el procés? Algun dia algú (Partal potser tu?, jo ja no ho crec), gosarà dir que le esquerres sempre han prioritzat la ideologia al país, i aquesta és la principal raó de la situació en la que ens trobem? Cup (amb Baños no fa tant com a cap de llista), Erc (amb el vergonyant Junqueras a qui tothom segueix amb ulls clucs), quant mal heu fet!

Roger Verdaguer
Roger Verdaguer
11.10.2022  ·  23:49

Valoro molt positivament la dignitat que ha demostrat el senyor Banyos davant del tribunal. És del tipus, com la del senyor Costa que fan falta per a guanyar. Sense aquestes actituds no es pot combatre, dignifiquen i animen.
Tanmateix també s’ha de tenir en compte els comentaris del senyor Subirana i la senyora Carulla per no caure en cap parany com els de després de l’1O del 2017.

Joan Pagès
Joan Pagès
11.10.2022  ·  23:52

Tot el suport a en Baños, a en Costa i a tothom qui tingui la dignitat de plantar cara a jutges feixistes en judicis farsa

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
11.10.2022  ·  23:52

La poca vergonya, o millor dit nul·la vergonya, del pacte secret o tàcit entre els govern català de ERC i els poders reals de l’estat, ja és indissimulable; no admet dubtes ni discussió: o t’abaixes els pantsalons i reconeixes els teves culpes de rebel·lia i desobediència al poder, o et perseguiran sense treva. Només seran benignes si et deixes humiliar i reconeixes les teves culpes de lesa pàtria. Vegeu si no el cas de Merotxell Serret…de exiliada amb ortdre de detenció a consellera de nou. O édds que ja han pactat una condemnalleu per a poder lluir de màrtirs? No m’estranyaria en absolut….És el que té el poder real!

Sílvia Valls
Sílvia Valls
12.10.2022  ·  00:10

I amb mi. En aquests moments hi ha poques persones que em facin sentir orgullosa, i una d’elles és en Baños. Si és necessari que col·laborem econòmicament, compteu amb mi.

enric arquimbau
enric arquimbau
12.10.2022  ·  01:00

Cal proposar-nos seriosament, una altre vegada, deixar de ser una colònia.
Amb tu, Baños.

Gemma Pané
Gemma Pané
12.10.2022  ·  01:16

Totalment d,acord !

Ramon Perera
Ramon Perera
12.10.2022  ·  01:21

L’editorial va del judici contra Antonio Baños i del seu capteniment i no del seu comportament en altres àmbits.
He sentit curiositat pels aspectes legals del posicionament ideològic d’Antonio Baños i Eulàlia Reguant per negarse a contestar a “la acción popular” exercida pel partit polític Vox. Aquesta “acción” està reconeguda al article 125 CE però manca de la més mínima concreció.
Sembla que aquesta possibilitat legal no existeix a cap país europeu [o a molt pocs].
Els mitjans oficials legitimen “la acción popular” per la seva presència a la “constitución de 1812”.

Transcric literalment el corresponent article 299 a partir de l’edició facsímil de la seva versió manuscrita [https://www.congreso.es/docu/constituciones/1812/ce1812_cd.pdf]
“El soborno, el cohecho, y la prevaricación de los Magistrados, y Jueces producen accion popular contra los que los cometan.”
Entenc que aquest article no reconeix la “acción popular” com a tal, sinó com un remei contra els delictes esmentats, que són el nucli de l’article.
En canvi, l’article 125 CE otorga carta de naturalesa a “la acción popular” [amb article determinat!] amb un ventall molt ampli d’actuació.

No s’entèn [no entenc] la insistència espanyola en legitimar l’acció popular. Això fa pensar en dues possibles raons: a) el sistema no té [prou] confiança en el ministeri fiscal per complir amb la seva missió de defensar la legalitat, i b) la “acción popular” és la porta del darrera per assetjar en termes de guerra bruta.

M’afegeixo a la solidaritat amb Antonio Baños [i amb els altres represaliats].

Joan Benavent
Joan Benavent
12.10.2022  ·  01:30

A l’Antonio Baños li falta polir alguns aspectes per arribar al nivell d’en Josep Costa. L’incident dels cinc minuts al suprem no va ser mèrit propi, sinó fruit de l’efecte intimidatori que provoquen les togues, els uniformes i la falsa liturgia representada dins un escenari kafkià com aquell. Em va semblar que no se’n va sortir tal com ell mateix hagués volgut, que li va mancar seguretat. Això no obstant, se li ha de valorar la bona voluntat que hi va demostrar. Sincerament, no crec que, en el seu lloc, jo, ni de bon tros, hagués estat capaç de fer-ho millor. No deu ser fàcil evitar perdre la compostura en aquestes circumstàncies. El primer que a u li passa pel cap és calar-hi foc amb tota aquella tropa tancada a dintre.

Isabel Fernandez
Isabel Fernandez
12.10.2022  ·  02:53

Tot el meu suport a Antonio Baños ,tot i que això no treu que les seves accions en altres moments no van ser de la meva admiració.

Roser Bravo
Roser Bravo
12.10.2022  ·  03:42

Doncs, igual que vaig dir d’en Josep Costa, personatges amb fusta de líder, dels quals tant estem mancats actualment!!!

LLUÍS CASTILLO
LLUÍS CASTILLO
12.10.2022  ·  05:21

Orgullós de vos Sr. Baños. Salut.

joan rovira
joan rovira
12.10.2022  ·  05:29

Igual que les (matemàtiques) no és (l’aritmètica) un (país) no és (la ideologia). Perquè mentre la ideologia és només una eina el país engloba la totalitat.

D’aquí que celebri que els darrers editorials explorin i incorporin l’actitud i el comportament de determinats personatges per a avaluar la realitat del país.

Ara bé, no es poden generalitzar, tal com assenyala Berta Carulla o Ramon Isern, a la (persona). Perquè, un mateix (actor) pot interpretar diferents (personatges).

Arribant a la paradoxa de com la veritat no pot ser estructurada ni confinada i segurament només contada en un ( context particular). Aquest és el rellevant.

Tal com fa l’exemplar article de Julià de Jòdar a VilaWeb o d’altres (assajos), com Joan Burdeus a Núvol, que avancen escenes de la representació fins a la República.

PERE AMETLLER
PERE AMETLLER
12.10.2022  ·  05:45

hem de celebrar molt petites victòries d’agosarats guerrillers i franctiradors per aixecar-nos la moral després de les derrotes i rendicions (i traïcions) de generals i exèrcits sencers. De moment serveixen de contrast, ens permeten veure allò evident: podíem haver perdut la batalla sense perdre la guerra si l’haguéssim lliurat amb sentit estratègic, fins i tot a la retirada. A curt i mig termini perdem la guerra perquè la direcció i els “cossos operatius” (partits polítics) són una inservible merda. Ja ho ha dit en LLach: sigui gras i gros o llarg i prim l’estratega d’ERC és un desastre. En fi, suport als guerrillers i lluita a vida o mort contra aquesta podrida estaca que “nos hemos dado entre todos” (ellos).

Rosa Guallar
Rosa Guallar
12.10.2022  ·  06:00

I tant! I ganes que ens convoquin a la protesta i ganes d’omplir la caixa de solidaritat

Ramona Flix
Ramona Flix
12.10.2022  ·  06:45

Calen mes Bańos a la vida politica i civil. La força q es crearia, a part de desorientacio sería el de victoria, q prou necessaria es!

Maria Josepa Montagut
Maria Josepa Montagut
12.10.2022  ·  06:48

Vilaweb, en Partal, grans. Sempre assenyalant la veritat.

Jordi Camps
Jordi Camps
12.10.2022  ·  07:54

Estic totalment d’acord amb aquesta carta de en Vicenç Partal.
també demano com podem ajudar? i no val dir ho farem amb la Caixa de Solidaritat ja que penso que algú ja la fet desaparèixer
Nosaltres no ens podem rendir

Joan López
Joan López
12.10.2022  ·  08:00

En aquet temps que hi son ara,veirm els llimacs com s’arrossegan per trair Catalunya,la figura d’Antoni Baños com la de Josep Costa hens dona força per seguir amb la lluita.
Avui l’ANC ma pasat la cuota trimestral,sius plau no atureu la màquina,ni tampoc el CxR, tenim que omplr la pza.sant jaume i cridar ben fort als OKUPAS del govern que ells no son el resultat de les urnas. Aragonès malait siguis !!!

Albert Miret
Albert Miret
12.10.2022  ·  08:32

Són tan importants les mostres de desobediència d’en Josep Costa, l’Antonio Baños i d’altres valents, que no es poden menystenir de cap manera. Tenen el grandíssim valor de ser exemples per a la resta de l’independentisme. És evident que és el que els fa més mal, perquè en el seu món de mentides i violència, no estan acostumats al fet que algú els enfronti a la realitat i trenqui les seves ganes d’humiliació. Gràcies, Vicent pels teus editorials que tant ens fan reflexionar, i gràcies també a tots aquells valents que amb les seves desobediències descol·loquen a l’enemic.

Pep Agulló
Pep Agulló
12.10.2022  ·  08:45

UN ACTE MÉS DE FERMESA…

Hi ha tant sotmetiment en la classe política catalana que les poques actituds de fermesa i dignitat davant del poder de l’Estat resulten heroïcitats. Ningú ha dit que sigui un heroi…

Antonio Baños ha comès errors, actituds sectàries quan estava a la CUP, però d’un temps ençà ha demostrat intel·ligència, maduresa i sobretot una obertura de mires ideològica fugin dels atacs personals tan prolífics a les xarxes.

Entenc que l’editorial tan personalitzada amb ell –per les formes se li suposa una relació d’amistat– s’ha d’entendre com un acte de gratitud i defensa davant una actitud política de fermesa front dels tribunals, com tantes altres anònimes que hi ha hagut, hi ha i hi hauran…

PS. Ara, el discurs d’en Josep Costa davant dels togats és antològic.

PASQUAL CUENCA
PASQUAL CUENCA
12.10.2022  ·  08:53

La lluita per la independència la fa la gent honesta i valenta. Amb consciència.

Jaume Riu
Jaume Riu
12.10.2022  ·  08:55

DESOBEDIÈNCIA EXTREMA
Els súbdits desobedients fan trontollar els fonaments d’un sistema judicial que no té altres arguments més enllà del “imperi de la llei com expressió de la voluntat popular”, con diu el preàmbul de la constitució espanyola.
El regne d’Espanya no té cap possibilitat de sobreviure si els subdits som desobedients, perquè Franco ho va deixar gairebé tot lligat i ben lligat a partir de la idea essencial de reprimir la desobediència, com fan les dictadures.
Per tant, aquest és el camí, el camí que segueixen els desobedients com Quim Torra, la mesa del parlament, Carles Costa, Eulàlia Reguant, Antonio Baños i, sobretot, tots els milions de ciutadans que vam fer possible l’1-O i vam votar, en un episodi de desobediència extrema.

Àngels Cuny
Àngels Cuny
12.10.2022  ·  08:56

Albert estic completament d’acord amb el que dius

Antoni Morros
Antoni Morros
12.10.2022  ·  09:01

Ha mantingut la dignitat; cosa que no es pot dir de molts polítics nostrats.

Antònia Calvo
Antònia Calvo
12.10.2022  ·  09:09

Ho subscric totalment!

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
12.10.2022  ·  09:14

Gràcies Antonio, ni un pas enrere!

Jordi Torres
Jordi Torres
12.10.2022  ·  09:17

Tota la meva solidaritat per a tothom qui és injustament condemnat només per exercir els seus drets democràtics. Ja en són milers, les persones represaliades per l’estat espanyol. Ahir es va afegir una nova condemna de quatre mesos de presó a Antonio Baños (que afortunadament no haurà de complir) per negar-se a respondre les preguntes del partit feixista Vox. Ben fet, Baños.

Però, vet aquí, aquest és el mateix Baños que va sortir el 2015 per televisió a desmobilitzar independentistes, dient-nos que havíem perdut unes eleccions que havíem guanyat. Llavors formava part del partit que enviava presidents a la paperera de la història, aquesta CUP que sempre fa llufa en els moments decisius. En Baños també desconvocava accions de lluita genuïna, megàfon en mà, fent de corretja de transmissió de les obscures instruccions que rebia de la cúpula. Dic obscures perquè ell mateix va reconèixer fa poc en una entrevista a VilaWeb que no sabia qui havia dissenyat aquelles accions.

La condemna de quatre mesos ha facilitat una eclosió d’articles afavoridors d’en Baños als mitjans espanyols i catalans habituals. I vinga Baños per tot arreu, Baños i últimament també Poble Lliure: Dolors Sabater, Guillem Fuster… Baños i Poble Lliure fins a la sopa.

També a VilaWeb.

Molt destacable l’oportuníssima aparició a l'”Està passant” d’en Toni Soler, on li ofereixen asil polític en horari de màxima audiència. “Quatre mesos a la presó, tio”, s’exclama en Toni Soler, reconegut independentista. Aquest mateix Toni Soler que ja ens va col·locar al Sr. Oriol Junqueras, llavors només “historiador”, quan ens el va fer caure simpàtic fent-lo partir síndries amb una espasa medieval al plató del seu programa: “El favorit”.

De vegades penso que tenim molt mala memòria, tots plegats. Sempre és la mateixa maniobra, un cop i un altre, aquesta fabricació d’herois (com diu molt bé en Pere Subirana) que surten propulsats per tots els mitjans oficials. Habitualment els construeixen amb més planificació i temps; ara, per les presses que provoca l’aparició de la Llista Cívica de l’ANC, és tot més Improvisat. Cal construir un mur de contenció, de seguida. No m’estranyaria gens que fitxessin a Antonio Baños per encapçalar Poble Lliure, ja que sembla ser que la Dolors Sabater no té massa tirada.

Tot el meu suport a accions com les d’Antonio Baños, que dins la càpsula temporal que retrata l’editorial s’ha comportat com un autèntic independentista. Si ampliem el focus, és tota una altra cosa. Cal no perdre mai la perspectiva perquè no ens facin passar bou per bèstia grossa, és la nostra obligació com a independentistes mantenir la distància amb els fets. Aquesta mateixa distància que, de forma sorprenent t’ha faltat en aquest editorial, Vicent.

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
12.10.2022  ·  09:24

A vegades em sembla que m’he equivocat de planeta.

És obvi que l’heroïcitat de n’Antonio Baños es limita a refusar respondre les preguntes d’un partit polític d’ultradreta per qüestions ideològiques. De fet, Antonio Baños podria ser, fins i tot, un gran activista espanyol antifeixista. En fer d’ell un lluitador independentista (com en Josep Costa) em sembla embolicar massa la troca. A més a més, no cal sinó referir-se a l’hemeroteca i llegir algunes de les declaracions del Sr. Baños.

Núria Boniquet
Núria Boniquet
12.10.2022  ·  09:25

Sr Pere Subirana 23.04
El Sr Baños te el nostre suport per haver fet el què ha fet, no reconeixer VOX al Tribunal, per haver contestat a jutges i Fiscalia en català i per moltes coses més
No fabriquem herois com Vosté diu, tots canviem, i tenim tot el dret de canviar, a la vida
Jo potser no era independentista fa anys però el despreci i la represió gobierno español me n’ha fet ser. Algun problema ?

Belén Solé
Belén Solé
12.10.2022  ·  09:38

Molt d’acord amb en Jordi Torres: cal no perdre mai la perspectiva…

Ramon Berdegué
Ramon Berdegué
12.10.2022  ·  09:45

Com tots, Amtonio Baños, pot tenir alts i baixos i encertar-la o no. En dues ocasions, davant uns tribunals que acolloneixen al mes pinxo, ha sigut capaç de mantenir la dignitat i ser ferm. Jo crec que la majoria que critiqueu els seus”moments” poc encertats. Teniu “moments” poc encertats en les vostres trajectories de vida, feina o el que siga. Per tant, deveu ser persones igual que ell.
Abans d’anar a aquest judici, es lamentava de l’atenció mediàtica que tindria en comparació a d’altres milers de represaliats, crec recordar que deia que se’n donava vergonya o quelcom per l’estil. Aquí ja comença a donar una mostra de persona ferma i solidaria, després al judici, va ser consequent, va plantar cara en la seua linea.
Amb tot el parament de la “justicia” espanyola i tot el mal que fa, totes les vides que amarga i arruïna, quants de vostes tindrien els pebrots de fer com ell.
Per tant, gracies Amtonio per ajudarnos a veure una mica dins nostre i saber com es planta cara, no es barat, ells es preocuparan de disfressar-ho, pero miraran damargsr-te la vida.

Eduard Rogero
Eduard Rogero
12.10.2022  ·  10:30

Ets el meu heroi entre els “plumifers”.
Només un retret, que hagis estat en la CUP. El vas corregir de seguida però.

Ricard Giro
Ricard Giro
12.10.2022  ·  11:13

Totalment d’acord. Llegia i em sentia colonitzat, expoliat, en la meva terra. Només desitjo no tinguis cap més judici obert, perqué et veig a l’exili…

Carme Andrade
Carme Andrade
12.10.2022  ·  11:15

Hi estem tots al teu costat estimat Baños. Ens honres i ens dignifiqués. Una abraçada.

Nuria Canela
Nuria Canela
12.10.2022  ·  11:18

Gràcies Vicenç pel teu editorial. Gràcies Antonio Baños pel teu gest valent que com molt bé diu en Vicenç et pot acabar portant a la presó. Fixem-nos si o amb en Hassel… I és evident que hi ha molts represaliats anònims que no surten a les editorials pero els gestos com els de’n Baños que és un personatge públic i l’editorial d’avui també els ajuden a ells perquè evidencien l’absència de justícia en el nostre país… o més ben dit que l’alta justícia està en mans del faecisme.

Carles Masats
Carles Masats
12.10.2022  ·  11:20

Ens hem de sentir orgullosos d’actituds com la de l’Antoni Baños front de les togues espanyolistes. Tant de bo la seva, com la d’en Pep Costa serveixin d’exemple a la poruga classe política catalana. I que rodi la caixa de solidaritat.

Tomas Pérez
Tomas Pérez
12.10.2022  ·  11:23

Subscric l’editorial i afegir-me als comentaris que honora la seva conducta davant el tribunal d’injustícia. Però és una condemna més, que no serà la darrera. Cal recordar-se de les persones represaliades per l’estat espanyol, dels pendents de judici i també dels injustament condemnats només per exercir els seus drets democràtics. Tots anònims i desconeguts que no tenen la sort de sortir als mitjans ni a la llum pública. Avui estem amb el Baños i també amb tots e!!s.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
12.10.2022  ·  11:24

Compta amb mi també, Antonio. A hores d’ara la societat civil hauríem d’estar organitzats per fer front a la repressió. L’ANC hauria de tenir -potser ja ho té – una comissió antirepressió de defensa, amb caixa de resistència, advocats, psicòlegs i estrategs per donar també una resposta tangible contundent. La repressió no s’acabarà, la revolució continua, ells ho saben.

salvador pallares
salvador pallares
12.10.2022  ·  11:30

Conteu amb mi per ajudsr a Antoni Baños.

PERE SIO
PERE SIO
12.10.2022  ·  12:04

Tot el meu suport a l’Antonio Baños per plantar cara a una justícia feixista.
Espanya ja pot fer propaganda que cada dia está més lluny de ser una democràcia.
És un Estat putrefacte en descomposició.

Isabel M.T. Jordà
Isabel M.T. Jordà
12.10.2022  ·  12:05

Jo crec que li volen fer pagar car allò que va dir “que no volia declarar en una llengua estrangera”.
Amb aquesta sentència el volen educar perquè la propera vegada “no s’equivoqui”. I si ho fa, d’equivocar-se, després sí que anirà directe a la garjola.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
12.10.2022  ·  12:06

Al Baños no l’indultarant com al psoe.espanyolista Junqueras de Ferrovial, salvador del GOBIERNO … por la gracia de junqueras. ERC ES ESPAÑA

leonard ferran
leonard ferran
12.10.2022  ·  12:09

Em subscric

enric llaudet
enric llaudet
12.10.2022  ·  12:24

Director, compteu també amb els subscriptors.

Natàlia Garriga
Natàlia Garriga
12.10.2022  ·  12:40

Molt d’acord amb Núria Boniquet i Ramon Berdegué. Tots tenim llums i ombres i el que compta és la nostra evolució. I s’ha de reconèixer que darrerament Baños mostra un capteniment i una amplitud de mires que han deixat enrere les actituds dogmàtiques de quan representava la CUP. Rectificar és de savis i no, no es tracta de fabricar herois, però sí que convé destacar accions com la seva sobretot perquè darrerament no és que anem gaire sobrats de coratge i determinació.

BLANCA SERRA
BLANCA SERRA
12.10.2022  ·  12:43

Una altra mostra brillant de confrontació intel·ligent: endavant Antonio, no cal que demanis res, que no és el teu estil.

Pere Solsona
Pere Solsona
12.10.2022  ·  13:12

En un país normal, civilitzat i europeu, el que hauria de ser Espanya i no es, un partit nazi com VOX no tindria cabuda en cap tribuna a fer qualsevol pregunta o fer d’acusació com en el judici del procés.
Cal recordar iambe que en Baños va anar a declara com a testimoni.

Ramon Vilella
Ramon Vilella
12.10.2022  ·  13:20

Ho subscric totalment.

Ramon Samarra
Ramon Samarra
12.10.2022  ·  14:16

Totalment d’acord, amb el Sr. Partal.

Roser Caminals
Roser Caminals
12.10.2022  ·  15:30

Simbòlica o no, la condemna és completament injusta i arbritrària, i per tant no acceptable com a “mal menor.”

Francesc Gilaberte
Francesc Gilaberte
12.10.2022  ·  15:39

Molt bé, d’acord amb l’editorial, però dit això cal recordar el paper d’en Baños als moments culminants del procés, o sigui, que no em fa cap pena i no penso contribuir al seu blanqueig. Jo el vaig veure i sentir davant del Parlament aquell Octubre. Ni Oblit Ni Perdó !!*!!

Aleix Gaus
Aleix Gaus
12.10.2022  ·  15:40

Completament d´acord sr Partal Antonio Baños és unaltre demostracio de valentia ja que els politics no ho han fet
Gràcies Antonio Baños pel vostre coratge

Josep Soler
Josep Soler
12.10.2022  ·  15:44

Subscric plenament el que diu el Jordi Torres.
Pero tambe crec que no ens sobren exemples del que hauriem de fer tots plegats, en circumstancies semblans.
Aquest vegada Baños ha demostrat tenir el que no recordo de cap dels -ves per on- “supervalents” d’ERC.
I diria mes:
amb aquesta actitut noble i valenta, en Baños, com recentment Josep Costa, el que s’ha guanyat (a part l’antipatia del jutge) es la de molts càrrecs fidels al partit del Sr. Junqueras.

Antonio Álvarez
Antonio Álvarez
12.10.2022  ·  16:48

Només gaudeixo últimament, amb el senyor Costa, senyora Reguant i per últim amb el senyor Baños. Comptin amb mi per posar la meva aportació per pagar les seves defenses i costos judicials.

Francesc Casajuana
Francesc Casajuana
12.10.2022  ·  18:44

A més, s’afegeix un tema que no es comenta. Ell va acceptar respondre les preguntes a través del jutge, va ser en Marchena qui al cap d’una estona, quan ja n’havia respost algunes, es va fer enrere i ho va deixar estar. I en Baños encara va tornar a insistir que no es negava a contestar les preguntes (si les feia el jutge). L’única fatxenderia i befa que hi ha hagut en aquest procés judicial és la dels mateixos jutges.

Però com he dit, a banda de tot això i més anècdotes que segurament podríem afegir, que et posin una pena de presó per negar-te a seguir-li el joc a l’extrema dreta demostra com funciona la “democràcia” a l’estat espanyol.

José de
José de
12.10.2022  ·  19:12

El artículo denuncia unos hechos que yo no conocía.
Siempre he opinado que a Catalunya se le hace injusticia.
El perjuicio a Catalunya tiene un origen muy antiguo y persistente que demuestra el erróneo proceder del Estado Español. Desde mucho tiempo.
Ello hace indestructible el afán de independizarse de España.
El error no es de Catalunya. Es de los sucesivos gobiernos que el Estado Español ha consentido.
Siempre he deseado libertad para Catalunya.
Y ningún desastre para España. Me hubiera gustado una confederación.
Pero el estado español, con rey o con república, eso no será nunca una realidad. !Libertad! a Catalunya.

Ernest Torrent
Ernest Torrent
12.10.2022  ·  19:29

Al teu costat, Antonio.

david graupere
david graupere
12.10.2022  ·  20:18

Del tot d’acord amb la Berta Carulla: d’Antonio Baños a Josep Costa n’hi ha un bon tros. Un bon tros de compromís i dignitat.

Heroïcitats low cost, ell n’és un especialista. Qui va esser el primer a dir-nos que no érem majoria?

vots: el 2015, 47.8 independentista versus 42.74 unionista. I el 2017, 47.5 versus 44.6. Perquè és lícit deixar al marge els partits sense un posicionament oficial. Per tant, també des d’un punt de vista de vots és lícit dir que hi havia majoria.

escons: tant el 2015 com el 2017 (com a parlamentari i després com a exparlamentari) hi va haver majoria en ESCONS. Les declaracions com a (ex)parlamentari no són neutres socialment.

El que ell ha fet i el que vós Sr Partal escriviu és CONTRADICTORI
==>
https://www.vilaweb.cat/noticies/no-es-cert-que-cap-pais-shaja-fet-independent-amb-la-meitat-de-la-poblacio-en-contra/

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
12.10.2022  ·  21:10

En la línia del Sr. Subirana o la Sra Carulla, tot i el reconeixement a, l’actitud del Sr. Baños, tampoc és per pujar-lo al pedestal màxim, si tenim en compte altres comportaments gens independentistes ja esmentats, o si ho volem comparar amb la VALENTA i DIGNA actuació d’en Josep Costa.

No els posaria els dos al mateix nivell.
En Baños no va voler contestar a VOX (car, com diuen altres subscriptors hi havia més elements d’extrema dreta com jutges i fiscals als quals va respondre).
En Josep Costa ha plantat a tot el tribunal, i això és MOLT DIFERENT.

Guillem Fàbregas
Guillem Fàbregas
12.10.2022  ·  22:01

Molt d’acord amb en Jordi Torres, cal estar atent al mitjans. Em recorda quan van alliberar Sandro Rossell després d’estar dos anys engarjolat, es va passejar una bona temporada pels mitjans dient que era independentista de cor per amb el cap pensava que Catalunya no estava preparada per ser-ho i metges d’aquest estil.

Salvador Molins
Salvador Molins
13.10.2022  ·  02:54

Un més dels Judicis del Divorci entre Catalunya i Espanya.

Sols respondre en català és una victòria sobre l’Espanya de sempre.

No respondre als sicaris d’Espanya és una altra victòria.

Pensar que aquests jutges i aquest sistema, etern enemic de Catalunya, són diferents de Vox és un greu error, tots ells són iguals, un país i una gent que ens són aliens i indesitjables, enemics eterns.

Tothom té dret aixecar-se i dignificar-se i Baños ho ha fet, enhorabona!

Però Baños està pagant un greu error seu. “Ni oblit ni perdó” per allò greu que va fer. Era el dia dels resultats del 27-S, unes plebiscitàries per a la Independència, tot just comunicats els resultats, Baños va agafar el micròfon i va dir dues bajanades, tot molt indigne, la primera que en aquelles eleccions havíem perdut, quan en realitat havíem guanyat, parlava en nom d’ell o en nom de la CUP a la que aleshores representava?

La segona, va dir, potser sarcàstic, que estava content perquè ell a partir d’aquell moment ja tenia feina, no recordo exactament si va dir “una o dues feines”. Em va ofendre, aquell moment era inoportú parlar de la cadira, així ho vaig entendre, valia més que hagués callat.

No m’agrada la màxima “ni oblit ni perdó” però veig que en realitat funciona.

L’actitud d’ara, de Baños ha estat ben diferent, de català lliure, no pas esclau. Sobretot enfront la llengua.

Tots aquests judicis i aquesta repressió, actes de guerra d’Espanya contra Catalunya, són perquè hem votat l’1-O, la Independència de Catalunya i perquè perssistim en completar la DUI del Parlament Català del 27 d’octubre de 2017.

No tenir clar això que acabo d’escriure és una niciesa absoluta, la mateixa d’ aquell vespre del 27S, crec que era de l’any 2015.

No reafirmar el 1r d’octubre com el Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya, ja fet, legal i legítim segons les lleis democràtiques del Parlament de Catalunya, que vam convocar, votar i guanyar, no reafirmar-ho, com molts fan de mil maneres, és un acte de rendició i claudicació davant de l’Espanya Vox de sempre, i amb el paquet de la rendició hi van els judicis farsa, les condemnes, les multes, les inhabilitacions, les presons i la vergonya de fer de víctimes ploramiques i sobretot dels vençuts, els traïdors, els venuts, els retardataris, els enterradors de sempre, i tots els que els estan donant suport polític i jurídic.

Ara, suposo, no és el cas de Baños, ni de Costa, per suposat.

Visquem la Llengua com ho ha fet Baños, defensem sempre la Independència, d’ambdues, llengua i independència, no en baixem ni les abandonem, són indestriables, són la clau de la nostra llibertat i plenitud.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes