‘La tertúlia proscrita’

Enhorabona: el Paral·lel ha encès una llum al final del túnel

  • La gent ha donat un monumental cop de puny sobre la taula i l’ANC ha marcat un objectiu clar per a canviar la dinàmica derrotista creada pels partits

Vicent Partal
11.09.2022 - 21:25
Actualització: 12.09.2022 - 01:12
VilaWeb

La Diada del 2022, la manifestació convocada per l’ANC, ha estat un èxit espectacular. És molt difícil de descriure en paraules què hem viscut aquest diumenge a Barcelona, l’enorme injecció d’alegria, de confiança en nosaltres mateixos, de força renovada que hem rebut tots plegats. Tots els qui hi heu anat, estic segur que avui heu tornat a casa amb un somriure enorme, i ben merescut, a la cara i amb la sensació que el país –superat el trauma dels presoners polítics i la dificultat de la pandèmia– ha tornat a encarrilar el procés d’independència, ha donat un cop de puny rotund sobre la taula i ha dit, sobretot als partits polítics catalans, que ja n’hi ha prou.

Però no és això i prou. Aquella pregonada divisió de l’independentisme, que alguns tant s’escarrassen a proclamar, no ha existit al carrer. Al Paral·lel i al pla de Palau simplement hem tornat a ser aquella nació que no demana mai al del costat què vota o quina ideologia té, i que no en fa qüestió. I la normalitat de lluitar pel demà que volem ha tornat a ser viscuda per centenars de milers de persones, retrobades feliçment després d’uns anys duríssims. La fortíssima campanya contra la manifestació que han fet el president Aragonès, ERC, els mitjans espanyols, els mitjans públics catalans i la premsa de partit ha estat resposta amb tanta serenitat com fermesa per la ciutadania. I en relació amb això la lliçó d’aquest Onze de Setembre és de les que fan història.

Especialment perquè de la manifestació n’emergeixen dos fets molt importants: la plasmació d’un final d’etapa i l’anunci d’un projecte immediat per a capgirar la situació actual.

Sobre això, la cosa més important, ho he dit abans, és que la gent, vosaltres, aquesta diada heu donat un cop de puny sobre la taula. Però és essencial també que l’ANC haja marcat un camí, que era necessari, haja encès una llum al final del túnel. Quan la presidenta de l’Assemblea, Dolors Feliu, ha repetit la fórmula de Carme Forcadell dient al president Aragonès “o féu la independència o convoqueu eleccions”, s’ha obert de bat a bat un nou capítol de la vida política catalana. Perquè o bé els partits canvien radicalment i ràpidament d’actitud o en aquestes eleccions l’ANC promourà una llista cívica, al marge i contra aquests partits polítics que tanta decepció i desànim han escampat. Cosa que, evidentment, té conseqüències polítiques molt importants a partir d’avui mateix. I encara més en veient que l’Assemblea ha tornat a demostrar que a l’hora de mobilitzar no té competidors possibles.

És evident, i ja ho vaig dir fa una setmana en aquest editorial, que Aragonès ha comès l’error més gros que podia cometre, reptant l’ANC a un torcebraç que el president ha perdut en tota la regla. Però diré una cosa més ara, havent vist la manifestació: si volien llevar la independència del marc mental de la gent, per allò que diuen que “hem d’assumir la derrota” (?), s’han quedat amb un pam de nas. Esquerra ja va intentar l’any passat de canviar el lema de la marxa i enguany fins i tot va maniobrar provant infructuosament que fos Òmnium que es fes càrrec de la manifestació. Finalment, com a partit, ha decidit de no acudir-hi, tret d’algun grupet que semblava anar pel seu compte. Però amb això l’única cosa que ha aconseguit és ser escombrada fora de la centralitat.

Cosa que passa, a més, quan moltíssima gent té assumit que aquest govern d’Esquerra i Junts és un autèntic desastre –no tan sols del punt de vista independentista, però sobretot d’aquest punt de vista. I per això quan ahir la gent, enmig dels parlaments, va començar a cridar “govern dimissió”, tota una etapa del procés d’independència va ser superada.

Ara, contra els qui volen apartar la independència del debat públic, ací teniu el carrer una altra vegada, disposat a tot i ben clar a l’hora de reivindicar-la. I també a l’hora de protestar contra els qui es volen acomodar, cofois, venent la nostra il·lusió per unes cadires. I contundent contra els qui confien que manipulant l’opinió pública n’hi haurà prou per a fer-nos acotar el cap. Ahir, abans de començar la manifestació –abans de començar i tot–, a TV3 ja hi havia tertulians dient que era un fracàs. No es cansen de fer el ridícul. No han entès, ni ho entendran mai, que en un país com Catalunya, quan s’ajunten al carrer centenars de milers de persones, el ressò d’aquell acte arriba a tots els racons d’una manera molt més eficaç que les seues fabulacions.

Ara cal treballar molt per confirmar i encarrilar bé això que hem viscut. Ara cal que l’independentisme es concentre a aplegar forces, a refer complicitats i a dibuixar el projecte concret d’aquest pas endavant que la gent ha reclamat de manera clara al carrer. Però avui dormim plans, que aquest país ha tornat a demostrar que és únic i que té un poble simplement excepcional.

 

PS. Avui és un dia en què crec que cal donar les gràcies a l’Assemblea Nacional Catalana. Com a organització, ha estat capaç de resistir unes pressions enormes sense deixar en cap moment de tenir clar que és la punta de llança del moviment independentista. L’ANC és formada per voluntaris i solament ells saben com ha costat de fer això. Mereixen el nostre aplaudiment.

 

VilaWeb necessita el vostre suport. Si ho voleu, i podeu, us demanem que us en feu subscriptors. És gràcies als qui ja ens ajuden que podem continuar creixent i mantenint el rigor periodístic i el compromís social i nacional. Però imagineu què podríem arribar a fer amb el doble de subscriptors que els que tenim ara!

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Joan Vilarnau
Joan Vilarnau
11.09.2022  ·  21:38

Em fa l’efecte que ERC volia ser Convergència (per allò de l’hegemonia) i ha acabat sent el PSC (per allò del catalanisme només en el discurs).

En tot cas, avui felicitem-nos tots. Només he sentit crits d’independència i això, realment, és el que volem i necessitem per sobreviure com a poble.

Joan Benet
Joan Benet
11.09.2022  ·  21:42

I a reblar el clau del taüt d’aquest govern l1 d’Octubre

Josep Rodo
Josep Rodo
11.09.2022  ·  21:45

Des de la pandèmia no hi havia anat. Avui hi he anat. Molt diferent d’anys anteriors. Aquella alegria i trempera d’altres cops no hi ha estat. Semblava que tothom és conscient dels difícils moments en els que estem, quant una part dels que haurien de liderar el camí simplement han dimitit de fer-ho i volen que la resta faci el mateix. Molt satisfet d’haver-hi anat. Calia.

Albert Ventura
Albert Ventura
11.09.2022  ·  21:48

Sembla que al Saruman panxut i al seu sicari Aragones “Llenguadeserp” els ha sortit un problema.

Josep Usó
Josep Usó
11.09.2022  ·  21:50

Enhorabona, catalans. No hi ha cap independentista que ha deixat de ser-ho. Per cert; els qui confiaven en mantindre la pagueta a base de vendre’ns, han entrat en el temps de descompte. Enhorabona, repetesc.

Matilde Font
Matilde Font
11.09.2022  ·  21:51

Simplement sabem el què volem: la independència i llibertat del país.
Gràcies a l’ANC i tots els que treballen sense defallir.
SEGUIM ENDAVANT!

Miquel Amorós
Miquel Amorós
11.09.2022  ·  21:59

Sí el capellà gras i el seu escolanet cigronet han perdut la partida.
Ara el més honest seria plegar i convocar eleccions. Però no les que deia l’escolanet sinó eleccions a la Generalitat de Catalunya.
Això ja no s’aguanta més.
Heu jugat i heu perdut nois !

Carme Garcia
Carme Garcia
11.09.2022  ·  21:59

Avui és un gran dia, hem disfrutat moltíssim d’una Diada que torna a semblar-se molt a les de abans.
No ens cansem senyors de ER, i no pararem.
L’1 O tornarem a sortir.
Espero que el Govern prengui nota i faci el que ha de fer.

Xavier Clèries
Xavier Clèries
11.09.2022  ·  22:04

Que la llista cívica no es deixi engolir per les dinàmiques politiques de pa sucat amb oli! Fem política com cal!

Núria Coma
Núria Coma
11.09.2022  ·  22:07

És un dia d’aquells que tan enyoràvem. Felicitats!!

No obstant és tan desconcertant tot plegat.
Hem tornat a fer història però aquesta vegada el President independentista d’un país que vol la independència, no ha assistit a la manifestació que demana la raó de la seva existència com a polític independentista.
Que dirà ara aquest home…no sabia que el dia 11-S s’acabaria.
Celebrerà l’èxit de la diada?
I si hagués set un fracàs; el celebraria?.
En qualsevol altre feina seria acomiadat per incompetent.

Felicitats poble. Som l’hòstia!!

Neus Colomer
Neus Colomer
11.09.2022  ·  22:08

Avui hi erem , amb cos i ànima. (Però he vist molta gent de caps blancs i molt jovent de 17 a 20 anys, m’ha costat trobar els de 30-40). Tenim futur! Avui dormire esperançada

J. Miquel Garrido
J. Miquel Garrido
11.09.2022  ·  22:18

Subscric fill per randa l”editorial. I com voluntari de l’Assemblea, moltes gràcies, Vicent, per les teves paraules vers nosaltres, i pel teu compromís amb la nació.

Oriol Catafal
Oriol Catafal
11.09.2022  ·  22:20

Content d’haver-hi anat i haver vist tanta gent! Ens calia retrobar-nos i fer saber a la classe política que hi són per nosaltres, allà, al govern de fireta. I si hi són per nosaltres, nosaltres mateixos els podem fer fora en unes noves eleccions sinó són capaços de complir amb el mandat dels seus electors.
Això que pretenen els polítics professionals, de que no es cridi independència i es cridi el que ells vulguin, em recorda anys enrere, quan amb el govern de Mas, pretenien que reivindiquéssim el pacte fiscal.
Espero que no dormin gaire bé durant unes quantes nits.

Pere Guarch
Pere Guarch
11.09.2022  ·  22:23

Efectivament, hem estat molts els que hi hem anat passant de ls polèmica partidista i també del manifest de l’ANC. Convé que ningú s’apropiï en exclusiva del sentit de la Diada. Per això hi he anat. No pas per anar a favor o en contra d’algun dels meus, que són tots els qui volen la llibertat per al meu país. Sense exclusions ni llistes de presumptes traïdors. No ens mereixem tanta mesquinesa.

Ramon Caralt
Ramon Caralt
11.09.2022  ·  22:24

I compte Òmnium! Això de voler repicar i anar a la processó us pot portar al cementiri! Ja m’estic pensant donar-me de baixa!

Marià Puig
Marià Puig
11.09.2022  ·  22:25

Moltes gràcies al poble català independentista. Una bona lliçó i esperança. Ja s’encarregaran els de sempre de treure mèrits, però en el fons, saben que estem orgullosos i ells, temerosos. Endavant.

Francisco Javier Arana
Francisco Javier Arana
11.09.2022  ·  22:25

Jo ta ke irabazi arte!!

Tere Andreu
Tere Andreu
11.09.2022  ·  22:26

No he pogut anar per motius físics, però desde casa i veient la grandesa del nostre poble,he plorat, plorat d’alegria de veure que pese a tot NO defallim. Catalunya, tu,a la teva.

Jordi Pedemonte
Jordi Pedemonte
11.09.2022  ·  22:27

Cal una llista alternativa, segurament és difícil de fer per que va contra els partits, però sense aquesta llista la gent tornarà a votar els mateixos i els mateixos faran el mateix.
El que jo he vist és gent independentista fins al final, però resignada a tenir uns partits botiflers i sense opcions a la vista de cap altre opció.

Antoni Cuadrench
Antoni Cuadrench
11.09.2022  ·  22:27

La voluntat insubornable dels catalans a l’Onze de Setembre del 2022, s’ha posat inqüestionablement damunt la taula del Parlament de Catalunya.
La Dolors Feliu ha sabut liderar la resposta als qui han volgut fer fracassar la Diada.
Junts ha de donar més suport a una ERC que ha intentat boicotejar la Diada d`aquest 2022 i ha menystingut la MHP del Parlament de Catalunya Laura Borràs?

Mercè ariza
Mercè ariza
11.09.2022  ·  22:28

Per mi la Dolors Feliu ha parlat per boca de Puigdemont m´agradat força toca posar-si

Manel Macià
Manel Macià
11.09.2022  ·  22:29

Enhorabona ANC. Enhorabona Vicent

JOAN GIMÉNEZ
JOAN GIMÉNEZ
11.09.2022  ·  22:30

Vaig estar a punt de no anar-hi. La insistència de l’ANC i presidents Puigdemont i Torra em va fer reconsiderar-ho i he anat. I he de confessar que ha estat molt reconfortant; deliciós, com sempre. M’han tornat a brotllar els anhels i il·lusions que tenia latents. Ha estat com aquells intents que de petits hem experimentat a l’hora d’aprendre a muntar en bicicleta: els primers cops no surt bé, però el desig ens empeny a tornar-hi i a cada intent es percep un acostament a la victòria.

En una paraula: ha estat un plaer retrobar-nos. Bé, ja sé que en són cinc.

Salut, força, perseverança i independència!

Ja espero ansiós l’octubre. 😊

PERE AMETLLER
PERE AMETLLER
11.09.2022  ·  22:32

la llista cívica ha de tenir un únic punt al programa: aixecar la suspensió de la declaració d’independència d’octubre del 2017.

Montse Milian
Montse Milian
11.09.2022  ·  22:35

La força del carrer. La força de la gent.
No m’he pogut afegir al lema “els carrers seran sempre nostres” (dit tímidament per pocs i en poquíssimes ocasions) perquè encara estic, estem?, massa al sofà de casa.
Espero que l’any vinent ho puguem cridar als quatre vents.

Francesc Gilaberte
Francesc Gilaberte
11.09.2022  ·  22:37

Suat i cansat, avui vaig a dormir content i satisfet. Érem molta gent i molts cridàvem “president, on ets? La gent hi sóm”. Amb la CUP ja no hi he comptat mai, però si Junts i ERC no es posen les piles i canvien radicalment de política, que no comptin amb mi.
Gràcies ANC i gràcies Vicent !!*!!
Visca Catalunya Lliure !!*!!

Rosa Abós
Rosa Abós
11.09.2022  ·  22:38

Fins a última hora no hem pres la decisió d’anar-hi. Com ens haguéssim equivocat si ens haguéssim quedat a casa!!!
Gràcies Sr. Partal per l’anàlisi tant objectiu i brillant que fa del que ha passat avui.

Xavier Ludevid
Xavier Ludevid
11.09.2022  ·  22:41

Avui s’ha acabat el sol de la repressió.
Tornem al carrer, tornem a empènyer, amb decisió, sense preguntar al nostre veí a qui vota.
Tornem a comandar el moviment cap a la independencia.
Per mi calen quatre coses:
– pressió al carrer, full de ruta unitari cap a la independencia, ampmiar el nombre de persones favorables a la independencia i negociació política amb l’estat espanyol per repartir actius i passius, i si ells volen tornar a votar de forma pactada la ratificació del referèndum de l’1 d’octubre de 2017.

Ignasi de
Ignasi de
11.09.2022  ·  22:43

A part de l’èxit de la manifestació, suficientment lloada, hi ha una altra cara de la moneda. Avui no hi ha hagut gaires estelades, ni senyeres als balcons. Perquè la gent te por a la violència espanyola. Això, com dic, és positiu i negatiu. Hi ha major consciència colectiva i individual sobre la violència espanyola i això és positiu, però fa mes que la gent sigui mes prudent.

Camí Tous
Camí Tous
11.09.2022  ·  22:49

La meva intenció aquesta Diada era no anar-hi però les declaracions i actitud d’ER em van fer canviar d’opinió. Hem aportat el nostre granet de sorra.
M’hagués agradat que aquests polítics mediocres que “governen” la Generalitat hi haguessin anat per a dir-los-hi quatre coses. Ja trobarem l’ocasió.

Ed Garrido
Ed Garrido
11.09.2022  ·  22:49

Lamentable el paperot de tv3. Perque no nomenen al Sergi Sol director de tv3? Sense dissimular, que doni la cara

Josep Vilà
Josep Vilà
11.09.2022  ·  22:51

Molt bonic encara tinc el somriure que diu el director. M’ha agradat molt compartir amb tanta gent un recorregut de cara a mar, amb imatges molt potents com la torre del telefèric de Montjuïc o el mateix Colom amb l’horitzó al fons i les banderes estelades onejant sota un sol esplèndid de tarda de final d’estiu. I una multitud convençuda i persistent amb petites actuacions espontànies repartides: m’ha frepat el número dels timbalers del Montseny: un pare i dos fills petits que tocaven al ritme del pare sense parar, fins que s’hi ha afegit un trompetista i una geganta: quin goig.

MARIA JOSE ROYO
MARIA JOSE ROYO
11.09.2022  ·  22:52

Vicent Partal, Vilaweb !!!
Quina emoció tota la Diada, i especialment quan ans de desmuntar, la nostra parada de l’ANC de Gràcia, hem escoltat la teua veu, mentre passaves i t’hem vist, dient-mos un “Moltes gràcies per tot”, i t’hem respost “a vatros sempre !!!
Salut i Llibertat
Maisé

Miryam Niubò
Miryam Niubò
11.09.2022  ·  22:58

(Jaume) He votat sistmàticament ERC des de primers 90. A les darreres ja no els vaig votar, i vista la evolució, ja tenia pensat: si no hi ha candidatura alternativa als pringats actuals (jo no voto espanyol, aquestos tampoc), no voto, o voto nul, o voto en blanc. Em resulta frustrant. La possibilitat de la candidatura de la “llista cívica”, o cosa semblant, em dona esperançes, perquè si no, l’unic que em queda és sortir al carrer a cremar-ho tot. Finalment, tot dependrà de Nosaltres.

Enric Mauri
Enric Mauri
11.09.2022  ·  23:02

Moltes, moltes gràcies, Vicent, per l’editorial.

Àngels Berrio
Àngels Berrio
11.09.2022  ·  23:04

Avui, els que hi hem estat a la mani,, i també els que no hi han pogut anar, hem fet un pas mes per canviar el rumb de Catalunya,
El Paralel estava de gom a gom, i mes hem tingut el plaer de poder saludar el MHP Quim torra.
Un gran dia…

teresa labourdette
teresa labourdette
11.09.2022  ·  23:12

Sí, Vicent, jo no he pogut anar a la manifestació però el meu home ha tornat amb aquest mateix entusiasme. Tothom era allà per dir ben clar que volem la independència i que no confiem més en aquest govern.

Anna Linares
Anna Linares
11.09.2022  ·  23:13

Felicitats al poble de Catalunya, que no es deixa manipular, ni per tertulians del règim ni premsa comprada, espero i desitjo que baxin les audiències de TV3 i CatRàdio que ens volen ensorrats, derrotats i callats i els fem saber que com a mínim som 700.000 hiperventilats, visca Catalunya!

Ramon Perera
Ramon Perera
11.09.2022  ·  23:14

Mirant endavant:
– El “cop de puny sobre la taula” [Vicent Partal dixit] hauria de tenir conseqüències el proper u d’octubre.
– El proper pas a fer, passa per unes “elecccions a l’espanyola”? La majoria absoluta d’una hipotètica candidatura independentista seriosa [a partir d’una agrupació d’electors, per exemple] pot ser prou forta per aixecar la suspensió de la proclamació de la independència i fer-la efectiva?
– El deep state català és un factor a tenir en compte. Quan la proclamació de la independència sigui efectiva, com ho haurem de fer per refer de dalt a baix l’administració pública catalana i fer-la moderna i eficient.

Gerber van
Gerber van
11.09.2022  ·  23:19

@Tere Andreu: encara no vas poguer anar hi, tu i tota aquesta gent amb problemes de salut, hi eres!

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
11.09.2022  ·  23:28

Gràcies Partal per expressar amb precisió el que penso i el que sento! Avui s’ha demostrat la fallida irreversible de una estratègia equivocada greument, que es va iniciar a l’octubre del 17 i que palesament no ha conduit enlloc més que al desastre. L’estratègia de : hi ha espanyols bons, demòcrates i d’esquerres que ens ajudaran, pactem amb ells i ens salvaran dels feixistesi l’extrema dreta. Greu error; no sé si hi són (vull creure que sí) però en tot cas no tenen cap poder real i pràctic (o pragmàtic, que diuen). Estratègia pragmàtica i realista, diuen, deien… res més lluny dels fets i realitats!

Hi haurà un abans i un després de avui 11-9-22: s’ha acabat la comèdia, el taló ha baixat. Erc ha de reformular urgentment, ells sí, la seva identitat i fer net de liders que al menys psicològicament són encara a la presó. I els de JxC i la CUP exactament igual, o es veuran desbordats i no es menjaran un “rosco” com es diu vulgarment. I que no es facin ilusions: no els servirà de res TV3, ni l’ARA, ni tutti quanti! insisteixo: el taló ha baixat és l’hora de recollir aplaudiments o tomates!

Lluís Mª Bassas
Lluís Mª Bassas
11.09.2022  ·  23:28

Com gairebé sempre, gràcies Vicent.
Avui l’he viscut com vam viure la manifestació del 2010, no ens pensàvem que érem tants i som molts més dels que pensem!. I tots els que hi érem estem decidits a anar fins al final sense CAP dubte i molt menys ser enganyats per rancorosos, cínics o mesquins.
Avui ERC ha perdut les eleccions i nosaltres hem guanyat altre cop el nostre futur!

Soledat Balaguer
Soledat Balaguer
11.09.2022  ·  23:29

“Que la prudència no ens faci traïdors” Jordi Carbonell, Sant Boi, 1976.
Ara és l’hora, segadors

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
11.09.2022  ·  23:29

Avui he tornat a casa molt contents. Gràcies a l’ANC que ha promulgut una gran manifestació, a la gent que hi hem assistit i al Sr. Partal que sempre broda els seus editorials.

Josep M. Bla
Josep M. Bla
11.09.2022  ·  23:33

Avui hi hem tornat a ser-hi. Sense cap solució a la vista però hi hem estat.
Alguns parlen alegrement de noves eleccions. Les imaginem d’aquí a pocs mesos? Segur? I a qui votarem si tots tres partits ens han fallat? La llista cívica de persones preparades i disposades (que no sé què és més important) de la que es parla no es fa en quatre dies… S’ha de pensar bé la estratègia, no hi ha possibilitat d’error.

joan rovira
joan rovira
11.09.2022  ·  23:51

La història oficial que escriuen els partits polítics i els periodistes, com li deia al Sr. Ot bou, l’escriuen en horitzontal (lleixa) quan al meu entendre la història real és fa en vertical (pila).

Perquè així és com conviuen les tres generacions que coincideixen en cada etapa històrica: fills, pares i avis. I, per tant, es coneixen, entenen i fan coses plegats amb objectius concrets.

Concretament, la independència proclamada i ajornada, falsament manipulada pel pensament horitzontal oficial (lleixa), viu en el pensament real en vertical (pila) descodificant.

Descodificant més de pressa el poble, que els partits i la premsa, les baules i els personatges que impedeixen dur a terme els propòsits que les tres generacions varen acordar el Primer d’octubre.

D’aquí, que si un nadó en un any camina; segons el criteri dels alliberats, seria hora després de cinc anys, de fer el mateix com a poble. Per tant, soc dels que demano a l’ANC una llista transversal, ara!

Francesc Rodríguez
Francesc Rodríguez
12.09.2022  ·  00:07

Cinc-cents quilòmetres de cotxe que han pagat molt la pena. Ara retornats al nostre petit racó del Pirineu, content, molt content de la contundent resposta. Gràcies ANC per fer-nos creure que és possible, si el poble vol. Govern, plegueu, i deixeu de fer el ridícul. Ja heu passat a la història com el pitjor govern, amb el president més mediocre que ha tingut Catalunya. Gràcies Vicent, per engrescar-nos a ser’hi!!! O independència, o independència, ras i curt!!!

Carles Serra
Carles Serra
12.09.2022  ·  00:09

La millor manera d’agrair-li l’ANC d’aguantar tota aquesta campanya botiflera, que també fa esment en Vicent Partal, és fer-se’n SOCI.
Per la resta un dia preciós i esperança, el veuré la gentada que hi havia.
També felicitats a la reina Elena, aquest responsable del gossos, ep!! dels mossos, protegint tots els estaments de la reprèssio del govern que ens roba 20.000 milions d’euros anys, que ens reprimeix i fa el genocidi de la nostra cultura i llengua.
Aquest Elena tant d’esquerres, venint d’ICV i ara a ER.
De veritat reina Elena, lo teu és d’un fàstic immens, a part d’un putu gran BOTIFLER, com els d’ER. Sou tal para cual.

Joan López
Joan López
12.09.2022  ·  00:14

Simplement dirè que fins i tot l’anc i els que hem anat,ens ha sorpres la gentada que hi era m,jo que estat davant mateix de las tres ximeneias,he vist pasar a cuasi tothom mes de 120 minuts pasan i pasan gent i el crit que mes se ha sentit IN INDA INDEPENDENCIÀ .

Josep Maria Esteve
Josep Maria Esteve
12.09.2022  ·  00:20

Comparteixo plenament el teu punt de vista, Vicent, però m’agradaria afegir-hi que, tot i l’èxit de participació, he trobat a faltar aquella energia en els crits i càntics que mostren un poble motivat i capaç de qualsevol cosa. El poble hi es, ens cal un revulsiu, potser un nou líder, o millor encara, un “dream team” amb llum als ulls i força al braç. Visca Catalunya Lluire!

Jaume Riu
Jaume Riu
12.09.2022  ·  00:38

INDEPENDÈNCIA O ELECCIONS
Vaig dir que dilluns parlaríem per avaluar el resultat del plebiscit i ens hem trobat un monumental cop de puny sobre la taula.
Mentre centenars de milers de ciutadans revolucionaris compartiem una única idea clau, la necessària independència de Catalunya sense matisos ni fisures, a l’altre bàndol hi hem vist esmicolades totes les propostes que, per motius inconfessables, volen seguir sent autonomistes i, naturalment, en el seu projecte conservador no necessiten la independència. Aquests són:
– Els republicans que volien desprestigiar la feina dels voluntaris de l’ANC per debilitar la manifestació de l’11 de setembre, i han aconseguit ben bé el contrari.
– Els monàrquics autonomistes del govern de la Generalitat autonòmica sempre intervinguda, que han perdut el suport majoritari de la població, i en les eleccions perdran el poc govern que els queda.
– Els comuns hipòcrites, conservadors de la monarquia franquista en nom del que en diuen política d’esquerres, que l’11 de setembre de cada any volen retre un homenatge a Salvador Allende per aigualir el sentit de la Diada, i ja no tenen prou seguidors que s’ho creguin.
En definitiva, independència o eleccions.

Josep Jallé
Josep Jallé
12.09.2022  ·  00:38

El carrer ens ha tornat a fer forts. Som la gent d’a peu la que movem el món i no els titelles de les llistes electorals tancades.
Mai no ho acceptaran ells perquè, de fer-ho, seria balder que seguissin fent veure que fan quelcom … quelcom que no sigui mirar com fer per omplir-se més la cartera ells i les seves corrues d’arribistes, aduladors i caragirats d’altres grups ‘propers’ tot allò de les martingales tristpartites. Amb aquelles frases mortes com la de “no hi aniré perquè la convocatòria te un to de …”. Ni falta que ens foteu. Salut!.

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
12.09.2022  ·  00:48

Fantàstic!
Una injecció d’optimisme i de renovades ganes de recomençar.
Ara, a rematar-ho.

Sergi Segarra
Sergi Segarra
12.09.2022  ·  00:49

Una Diada que molts/tes no haguessin volgut.
Ara cal ratificar-nos el 1-O

Jordi Nogués
Jordi Nogués
12.09.2022  ·  01:05

Si Vicent, hem tornat capa casa amb el somriure als llavis i l’esperança al cor, però !”que no decaiga” i ara venen els dies de memorable memòria d’octubre i cal que seguim, que tornem a omplir els carrers i fem sentir les nostres veus, que no es pensin els que ens voldrien callats que ja ha pasat l’11 de setembre , i ara fins l’any que ve, no, de cap manera, continuem tossudament alçats com diu en Lluis Llach fins a conseguir el que tant anhelem: la indepen dèl nostre poble, i si algú ens vol parar, li passarem per damunt. Que en prenguin bona nota del dia d’avui!!

NURIA FONT
NURIA FONT
12.09.2022  ·  01:29

Avui he vist la Diada des de casa, amb TV3 i m’ha donat vergonya el comportament de “La Teva”. La producció ha estat nefasta, fins i tot tallant el parlament d’en Jordi Pesarrodona per a connectar amb Girona, on ha sortit la periodista per a dir que la mani fe Girona s’havia acabat … i els tertulians … sense paraules… cap d’ells n’era favorable: una unionista, una dona que defensava ERC i un altre més neutral i coherent… en fi, gràcies a tots els que heu estat allá defensant el que entre tots hem anat construint… FORÇA I VISCA LA REPÚBLICA CATALANA

Jordi Romeva
Jordi Romeva
12.09.2022  ·  02:05

Si, Vicenç, per la gent que hi hem sigut ha representat una injecció d’optimisme. Avui he tornat a suar, a compartir emocions, crits, cants i abraçades i somriures, molts somriures i rialles. He rigut molt, com feia molt temps que no reia. M’ha semblat que tornaven les sensacions positives, estava convençut que tornaríem a guanyar. I he estat tranquil, no hi havia l’excitació de les manifestacions anteriors a l’1-O, la gent estava serena, com més responsable i conscient dels moments que estàvem recuperant. Ja fa temps que no m’amoïna el què fan o deixen de fer a la Moncloa i per un moment m’ha deixat d’amoïnar el que fan o deixen de fer a la Plaça Sant Jaume.
Quan tornava a casa amb l’autobús però, he llegit les noticies, i m’he tornat a posar de mal humor perquè m’ha dolgut el com i el quí i el què i el com d’aquest migdia, al carrer Bruch, entre Trafalgar i la ronda de Sant Pere. Llàstima!

Jordi Sanarau
Jordi Sanarau
12.09.2022  ·  03:46

Ara és el moment d’ANC!!

Federació de Comitès Poble Català Albert
Federació de Comitès Poble Català Albert
12.09.2022  ·  04:41

Sí que és important que els independentistes quedin contents d’una manifestació com la d’aquest 11 de Setembre. Pel gran nombre participants que hi han anat (l’ANC és especialista en això) i pel discurs presumptament renovador, i amenaçador contra els parits polítics catalans dels Parlament de Catalunya que es declaren independentistes. Resulta molt exultant i dona esperances (de moment) als que en va quedar contents perquè els hi va “agradar” el discurs final.

Sí, però ja veureu que, pel camí exposat en aquest exultant discurs, amb el pas del temps no hi haurà res de nou en la situació real del procés de 2014 i 2017, en quant a llunyania de la independència. I justificarà necessari anar repetint manifestacions i discursos com aquest.

Perquè, pel que fa a la llista cívica, no és el primer cop que l’ANC pressiona als parits per a que “facin la independència” i que, considerant que no la fan i assoleixen perquè els seus diputats no son “prou independentistes o prou preparats o prou valents”, promou que persones de confiança de l’ANC es pressentint a eleccions al Parlament de Catalunya per ser elegits. Creient que “aquests si que faran la independència”. És el cas de la seva presidenta Carme Forcadell, que l’any 2015 ho va deixar de ser per passar a ser diputada al Parlament i, fins i tot, Presidenta. amb els dolorosos efectes que encara patim.

L’eventual majoria de la candidatura de llista cívica a les eleccions, que l’ANC amenaça de promoure, no obtindria millors efectes per a la independència que els de 2017. Aleshores s’hauria deixar de dir “el mateixos conduiran als mateixos efectes” per passar a dir “els nous, en les mateixes institucions autonòmiques conduirien al mateixos efectes”.

Perquè els mals efectes de 2014 i 2017 no van ser perquè els diputats independentistes no eren “prou bons”, si no que són les institucions autonòmiques (Parlament i Govern) les que no serveixen per a l’autodeterminació vinculant o la independència efectiva.

Albert Bertrana

Marta Cánovas
Marta Cánovas
12.09.2022  ·  05:01

Una dada més de l’èxit d’aquesta jornada 11S l’he vist en els comentaris a l’editorial: en positiu. Salut i seguim!

ALBERT MAS
ALBERT MAS
12.09.2022  ·  05:19

Felicitats per l’editorial.
Per això és tant important que a la Autoritat Nacional del Poble Català i siguem molts i fem créixer els cens del poble català demanat amb insistència per la Federació de Comitès del Poble Català.
Cal que hi siguem tots. La lluita continua

Secundí Mollà
Secundí Mollà
12.09.2022  ·  06:03

Avui, mentre caminava entremig de tanta gent que sense conèixer-nos de res anàvem mirant-nos els uns als altres, m’he adonat del poder que tenim.
En una sola tarda hem esmicolat el somni més humit del junquerisme. Hem posat el tren sobre les vies i l’hem fet sortir del túnel. Hem mort el drac del desànim i ens hem fet retornar l’esperança.
En una sola tarda. Com si res…

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
12.09.2022  ·  06:38

Gran victòria! Pels carrers plens i per la força especial dels manifestants. S´ha acabat la paciència: Govern dimissió i independència. La llista cívica comença a caminar.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
12.09.2022  ·  06:42

Veure la genteta d ‘erc.españa fent una bacanal aprop del monument a Casanova es un insult a la Patria. Veure la cara dels botiflers, que no et miraven, amagats i cagats, i encara adorant al miserable junqueras d’españa.una, que vol destruir Catalunya a canvi del seu indulto secret i pagat descomunalment. ERC NO ES JUNQUERAS ni el seu escolanet aragones, i si no canvien, cap al psc falta gent. Per cert, tenien proteccio privada, i el cura oriol diu que no tenen por, el muy español

Isabel Blazquez
Isabel Blazquez
12.09.2022  ·  06:58

Enhorabona a l’ANC perquè sap representar la voluntat del poble.
Gràcies

Antònia Mestre
Antònia Mestre
12.09.2022  ·  07:51

A la fi entendrà ERC que ha decebut el poble i que no és possible el diàleg en que tant confien?
Segur que confien que en Sánchez se n´anirà abans
d´haver mogut un dit.
Si tothom ho veu i ERC no, és que fa temps que hauria
d´haver tocat el dos i deixar que el poble fes el seu camí sense posar-hi traves.

Adrià Arboix
Adrià Arboix
12.09.2022  ·  08:03

Enhorabona i per molts any ANC. Enhorabona Vicent.

Sílvia Fortuny
Sílvia Fortuny
12.09.2022  ·  08:17

No tinc paraules per expressar el que va passar ahir. Molt significativa per d’on venim i pel que estem passat. Com diu l’editorial, enhorabona tothom.

I alhora, la gran derrota d’ER, qui ja no li és útil a l’estat espanyol.

Antoni Roca
Antoni Roca
12.09.2022  ·  08:35

Lamentable la cobertura de la manifestació que van fer ahir CatRàdio i TV3, però ja m’ho esperava i no em sorprengué. Hi ha moltes nòmines en joc i llocs de feina en televisions i ràdios privades. Avui CatRàdio segueix en la mateixa línia.

Víctor Torguet
Víctor Torguet
12.09.2022  ·  08:43

Ahir vam fer el que una societat democràtica i (encara) viva faria a uns quants països europeus (per posar un exemple).

Tenim tendència a valorar i comparar el que fem o no fem en un context espanyol (opressiu i repressiu, colonial, ultra-reaccionari, corrupte, mafiós,…) i naturalitzem aquests límits.
I, llavors, una demostració com la d’ahir (que certament, va ser un èxit) la veiem com excepcional.
Hem de canviar ràpidament de sistema de referència dels límits democràtics i de valors com a país. Realment, necessitem amb urgència la Independència d’espanya, alliberar-nos d’aquest llast tan insuportable.

Ahir vam tornar a fer molta por a l’aparell opressor espanyol-Generalitat (com l’ 1-O del 2017).
Agafem embranzida per refermar aquesta força el proper 1-O, com també es proposa a d’altres comentaris.

I, ja posats, comencem a treballar en una “Llista Cívica” plural, honesta, valenta, sense polítics professionals i eficient. No tinc dubte que és l’única alternativa als traïdors fake-indepes.
Avui comença una nova etapa (per fi) !!!

Vicen Maupoey
Vicen Maupoey
12.09.2022  ·  08:44

Molt contenta d’haver anat a la manifestació , pensava que seríem pocs, però la sorpresa m’ha omplert d’orgull .
No faltare l’1 O
Gràcies al VW i en Vicens per ser insubornable.

Pep Agulló
Pep Agulló
12.09.2022  ·  09:03

TINC LA SENSACIÓ

Que hem tancat un cercle d’aquests 5 anys des del 3-O que vam donar la revolta al carrer en safata als partits independentistes autonòmics, que ens han fet anar pel pedregar, a la mani de l’ 11-S d’ahir, un autèntic referèdum de país que, va guanyar el “prou”.

Prou d’enganys de l’independentisme autonòmic que disfressen la paraula independència uns, amb la voluntat de no fer-la, altres, sembla, amb voluntat de fer-la però sense contigut que acompanyi la ruptura, i encara uns altres fent del no a tot la adaptació del seus principis revolucionaris a la còmoda autonomia.

L’ANC ha sabut connectar amb els anhels del país i fins i tot ha apuntat una sortida a la situació de desgavell d’aquest govern: una llista cívica.

Tot plegat inicia un nou cicle amb un canvi de consciència del país on s’albiren canvis polítics de molt trellat.

Hem superat la confiança amb els partits, però encara busquem un Estat Major que surti d’unes noves eleccions autonòmiques, potser una altra il.lusió que haurem de passar abans no confiem l’embat amb les forces autoorganitzades del carrer, que és d’on resurgirà la revolta…

Francesc Mula
Francesc Mula
12.09.2022  ·  09:28

Al matí hem anat a la manifestació dels Motards Independentistes per omplir la Plaça Major de Vic, al veure el gran èxit (plaça plena de motos a petar) em comentat que era el preludi de la tarda i la veritat es que no hem errat la predicció, quina tarda mes meravellosa!
A un bar al davant de l’estació hem tingut una xerrada amb un militant de mes de 40 anys de ERC i les seves paraules, molt educades i mesurades, m’han fet pensar que lluny son els dirigents del partit de les seues bases!
Una llista alternativa pot fer molt mal als partits, vol dir que ja triguen a fer-la, endavant!!!!!!

Carles Serrano
Carles Serrano
12.09.2022  ·  09:35

I mentre tant, el panxut i l’escolanet, a lo seu, en un altre taula foten-se el bocata de xoriç.

Miquel Requena
Miquel Requena
12.09.2022  ·  09:46

Em fa l’efecte de que Aragonès i companyia han anat a la universitat del PSOE on ensenyen a dir el que els passa pel l’aixella i fer el contrari.

Albert Parés
Albert Parés
12.09.2022  ·  10:01

Hem tornat a demostrar que la gent hi continuem sent. Ahir vam arribar a Barcelona a la 1 de migdia i ja es respirava en l’ambient que seria una gran manifestació: ja es podia veure un formigueig de gent amb estelades i samarretes de la Diada.

Un goig de manifestació, amb molta més gent que l’any passat tot i la campanya de desmobilització que hi ha hagut. I com no podia ser d’altra manera el crit principal clarament va ser un: IN-INDE-INDEPENDÈNCIA! Qui volia que punxés la manifestació o hi hagués bronca ha fracassat i s’hauria de replantejar l’estratègia.

Mònica Vidal
Mònica Vidal
12.09.2022  ·  10:07

Potser és un xic obtimista: “La plasmació d’un final d’etapa i l’anunci d’un projecte immediat per a capgirar la situació actual”. Però per demanar, que no quedi…

Ara, cap a l’1O

Salvador Aregall
Salvador Aregall
12.09.2022  ·  10:44

Des de l’1 d’octubre del 17 hem aprés dues coses que són fonamentals. La primera és que ningú ha desertat i tots ens mantenim dempeus, com es va veure ahir, malgrat les marrades i frenades dels partits independentistes. Hi som, i els que hi som, som molts i no som partidaris de cap partit en particular, només volem la independència del nostre país, punt. La segona cosa que hem aprés és que segurament no hi na un únic camí que meni a la independència, segurament s’hi pot arribar de moltes maneres però, atenció, optem pel camí que sigui sempre ens hi trobarem la guàrdia civil i la policia nacional, armats. Val més que ens traguem la bena dels ulls. Aquesta història només s’acabarà (bé) si som conscients que, essent més –que ho som- podem bandejar els gossos que custodien la nostra llibertat.

Carme Vinaixa
Carme Vinaixa
12.09.2022  ·  11:04

Moltes gràcies Vicens per la editorial, orgullosa d’haver-hi anat are fins l`1 Octubre

Antoni Pàmies
Antoni Pàmies
12.09.2022  ·  11:13

Jo vaig ser a la manifestació, perquè crec en la unitat de l’independentisme. Però precisament per això; calia un editorial amb aquest to? i alguns comentaris insultants que l’acompanyen?. Em sembla que tot plegat acaba equivocant de qui és l’adversari. No crec que ens puguem permetre el luxe de repartir carnets de bon i mal independentista, i molt menys dir “nosaltres hem guanyat”. Guanyarem el dia que les nostres discussions siguin només per decidir quin model de país volem, però per això en cal encara fer la independència, que no és poca cosa.
Ens cal la col·laboració, les opinions i les propostes de tots. Si comencem amb les exclusions….

Ricard Pons
Ricard Pons
12.09.2022  ·  11:19

Aquest any, no he pogut ser-hi, per motius familiars, no he faltat cap dels 10 anteriors i els 9 darrers sempre amb l’armilla de voluntari de l’ANC, però estic tant satisfet com tots vosaltres, gràcies Vicent per l’editorial i us espero a tots l’1O al passeig Lluís Companys. Aquell dia no fallaré i tampoc fallarà el nostre poble. Ho dubteu?

Tomas Pérez
Tomas Pérez
12.09.2022  ·  11:20

Ens calia aquests 11S per a recuperar la força del carrer i com una piconadora passar per damunt de la mediocritat i conformisme dels polítics, també de la inutilitat d’uns partits caducs, per posar les coses al seu lloc. Ho hem aconseguit! S’ha passat del “President posi les urnes” a” Independència o eleccions” i amb les urnes sempre presents com ens agrada als catalans de decidir, en cas necessari. Un altra cosa serà passar de les paraules als fets, que en el nostre cas sempre resulta difícil i complicat. Confiem en nosaltres mateixos, el primer objectiu ha estat conquerit. Seguim dempeus!. Gràcies companys per no defallir.

Francesc Villagrasa
Francesc Villagrasa
12.09.2022  ·  11:20

Amb l’èxit indiscutible de la manifestaciò d’ahir, he recordat la de fa 10 anys, la multitudinària del 2012, amb el crit unànim de INDEPENDÈNCIA , que va portar al president Mas a iniciar el camí per a fer-la realitat. Ara, hem de veure quina és la resposta del president Aragonés davant el repte plantejat.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
12.09.2022  ·  12:00

Felicitats ANC i gràcies per aquesta editorial. Ahir un èxit i pressió als partits. Molt ben fet ja que o és posen les piles o ferem una llista cívica. Crec que actualment la ciutadania ha de anar per davant dels politics i ahir va ser una bona demostració per dir que l´independenisme més viu que mai

Xavier Merino
Xavier Merino
12.09.2022  ·  12:15

Tot l’agraïment a l’Assembla i els seus voluntaris. Endavant i recuperem l’entusiasme que posem en la nostra possible utopia!

Victor Serra
Victor Serra
12.09.2022  ·  12:38

Me n’alegro molt de l’èxit de la manifestació i del sotrac i avís que suposa pels partits. Especialment me n’alegro que el joc brut d’ERC contra l’ANC ( i de fet contra tot el que no és ERC), hagi fracassat. Però a partir d’aquí cal gestionar bé l’èxit i fer propostes serioses i que donin els resultats esperats ( no els contraris) . Voldria recordar que tant Borràs con Torra, malgrat ser Presidenta del Parlament i President de la Generalitat, no varen aconseguir absolutament res. Cap avenç, més aviat el contrari. Dante Fachin deia que ens diguéssim la veritat. Hi estic d’acord. Sense la gent no es pot fer la independència, i sense partits i institucions tampoc. Si l’ANC decideix fer una llista cívica, caldrà que mesuri bé el seu pas i quin resultat efectiu tindrà això . I quines promeses faran que després puguin cumplir. Perquè sino, tornem 10 anys enrere i no haurem après res.

Joan Sabater
Joan Sabater
12.09.2022  ·  13:28

Totalment a favor de la llista cívica, i totalment a favor que ens anticipem a la jugada provocant eleccions, avancem-nos al que passarà, la victòria del PP/VOX, versió espanyolista original o les versions light PSOE/Podem, més destructiva per a l’independentisme perquè fa còmplice ERC amb l’escusa estratègica d’augmentar les bases, quines bases?, les del PSC/PSOE?, per preparar el tripartit amb ECP/ERC/PSC? I Junts, en queixa constant del govern però agafats al poder autonòmic, les Diputacions i la xavalla de Madrid, en la millor versió Convergent, no perdre de vista les declaracions recents del Sr. Mas.
TV3, “la veu del seu amo” com la discogràfica, ERC, PSC, fa anys que trenquen sostres d’audiència només perquè “són la nostra”, èxit absolut que dóna peu a manipulació absoluta com s’està veient amb l’edulcoració dels debats i amb desaparició de tertulians anti ERC i/o anti PSC. Que són manipuladors ho proven les xifres de participació de la Diada, segons els càlculs de la guàrdia pretoriana de Comuns/PSC.

Felip Ojeda
Felip Ojeda
12.09.2022  ·  15:15

Mai ERC vol ser CiU, ara bé sembla que molts convenients no han pait les darreres eleccions…i la perdùa de potència en el govern…van tindré a Puigdemont i va suspendre la indepedència per negociar????, després Torra que només volia ser president per proclamar la independència i no ho va fer (amb tot el govern al seu favor), però es ara quan governa ERC quan sembla que es més urgent que mai…però no diuen ni com ni a quin preu, ja van veure que els españolazos estan disposats a tot (i tot es molt fort)…nosaltre també?

Roser Caminals
Roser Caminals
12.09.2022  ·  15:46

El carrer és inclusiu i, per això mateix, imparable. Ara que l’ANC ofereix una alternativa de lideratge, es torna a omplir. Hem deixat de banda el lliri i la ingenuitat, sabem què es pot esperar de l’estat espanyol i el nostre govern. Anem a la confrontació amb els ulls oberts i ningú ens farà callar.

maria serra
maria serra
12.09.2022  ·  16:19

Aquest any l’ANC ha estat a l’altura que requeria per a Catalunya, Òmnium ni carn ni peix, ara els que un temps manipulaven l’ANC , s’han passat a Òmnium, això és el que jo penso.
Gràcies el vostre diari Vicent. La tertúlia del vespre ahir a TV3 encara l’espero, quina vergonya.

Carles Benito
Carles Benito
12.09.2022  ·  16:35

NO ENTENC EL MOTIU PEL QUAL LA “QUARTA FORÇA” O “LLISTA CÍVICA” HA D’ESPERAR A LES ELECCIONS I NO HA DE FORÇAR LA DIMISSIÓ DEL GOVERN TAN PREST COM ESTIGUI A PUNT (SÍ, LA DIFERÈNCIA TEMPORAL SERIA MÍNIMA, PERÒ LA FORÇA SIMBÒLICA DE FER CAURE UN govern TRAÏDOR SERIA MÀXIMA)

DIT AIXÒ…

FINS ARA M’HE ESGARGAMELLAT TOT CRIDANT QUE jxc HAVIA DE SORTIR DEL govern SI NO VOLIA PERDRE LA POCA CREDIBILITAT QUE TÉ

PERÒ L’ÈXIT DE LA MANIFESTACIÓ D’AHIR CAPGIRA EL MEU CRITERI :

jxc HA DE RESISTIR AL GOVERN PER TAL DE POSAR A erd’ñ LES COSES TAN DIFÍCILS
COM LI SIGUI POSSIBLE.

SOLS AIXÍ, ARA jxc PODRIA REDIMIR-SE.

LA MEVA BOLLA DE VIDRE ME DIU QUE LA REACCIÓ D’erd’ñ SERÀ NEGATIVA I QUE EL psoe/psc PROVARAN DE FORÇAR DECISIONS D’erd’ñ NEGATIVES PER A CATALUNYA. PENS QUE ENS ANIRIA BÉ QUE jxc SEGUÍS AL GOVERN SEMPRE QUE SIGUI PER CONTRARRESTAR AQUESTS HIPOTÈTICS INTENTS QUE LA BOLLA ME MOSTRA.

SI jxc HA DE SORTIR DEL govern QUE SIGUI erd’ñ QUI ELS EXPULSI. SEMPRE, ÉS CLAR, QUE jxc EXERCEXI LA FUNCIÓ ABANS ESMENTADA.

VAM VOTAR, VAM GUANYAR, VAM PROCLAMAR LA INDEPENDÈNCIA, EL NOSTRE MHP LEGÍTIM ÉS A L’EXILI PER UN COP D’ESTAT DE L’imperi QUE LA JUSTÍCIA D’EUROPA RECONEIX MALGRAT QUE L’EUROPA DELS ESTATS SE’N FACI L’ORNI.

ANEM PER FEINA!

David Badia
David Badia
12.09.2022  ·  17:33

Impressionan manifestació, en les radios i tvs els unionistes/espanyolistes ploren de rabia i tiren aigua al vi

Antoni Díaz
Antoni Díaz
12.09.2022  ·  17:46

ERC té que marxar, però si està al Govern es pels vots inútils al PDCAT i altres minipartits de 0 escons.
Caldria refer tot aquest esmicolament.
Veritat Sr.Mas?, sense tu ara ERC no Governaria

Assumpció Cantalozella
Assumpció Cantalozella
12.09.2022  ·  18:05

__Albert Ventura
11.09.2022 · 21:48
Sembla que al Saruman panxut i al seu sicari Aragones “Llenguadeserp” els ha sortit un problema. __

REPETESC: Partal, com permets insults semblants?

Alberto Giménez
Alberto Giménez
12.09.2022  ·  18:31

Sens dubte cal felicitar-se per l’extraordinària resposta de la societat civil catalana, lúcida i en termes clars d’avenç cap a l’objectiu compartit.
A nivell intern és determinant, res no s’aconsegueix sense la participació popular, això ho haurien de tenir clar els partits polítics, però no és així.
A nivell extern sembla necessari reconèixer que la UE i l’OTAN no donaran suport a l’avenç cap a la independència de Catalunya. Això ha quedat demostrat pels esdeveniments des de l’1-0 del 2017. Cal pensar que els partits polítics han assumit aquesta important circumstància i conscients estan posant fre a les aspiracions d’una important part de la societat catalana, no és possible que sigui un simple tema de butaques, només cal pensar que la manifestació d?ahir és premonitòria de la disminució de suports i per tant de butaques que tindran els partits en propers processos electorals si continuen amb l?actual dinàmica.
És imprescindible prendre consciència d’aquest important tema, l’exterior, i fer-ho a la llum de les dades, per exemple si es tracta d’armament nuclear pensar qui l’ha utilitzat fins ara. Si es tracta d’agressions militars, bloquejos, sancions i imposicions pensar qui ha destacat considerablement fins ara en la realització d’aquests fets. És un tema al qual la història dóna llum, també l’observació dels acords i les resolucions d’organismes internacionals, si es compleixen o no, del que realment diu el dret internacional, de qui busca l’hegemonia i la dominació en lloc de la cooperació i l’acord comercial mútuament beneficiós. Qui fa propostes dacord i qui les desoeix.
Reflexionant sobretot amb la profunditat que mereix es pot comprendre amb claredat qui és agressiu i qui es defensa i procura que no es vegi compromès el dret a la legítima defensa.
La geografia també ajuda per entendre i analitzar, en funció, per exemple, de la proximitat dels fets als uns i als altres.

Ferran Moreno
Ferran Moreno
12.09.2022  ·  19:46

La llista cívica és la única opció amb possibilitats de fer-nos sortir del cercle viciós.
Si no es fa i es torna a confiar en algun dels partits tot seran excuses. Uns perquè voldran seguir “dialogant” i perquè no en som prou i els altres perquè diran que no tenen prou representació per ells mateixos, que pel cas ve a ser el mateix.

Mª Encarna Oliveras
Mª Encarna Oliveras
12.09.2022  ·  21:33

Fa uns sis anys que a la meva família els vaig avisar que veia una tendència espanyola a ERC. Ara s’ha demostrat. La llibertat del Junqueras a canvi de la llibertat de Catalunya.
Ahir va ser fantàstic, jo hi vaig anar amb els néts, fills, germans i consogres.
Bona nit a tothom!

XAVIER VIDAL
XAVIER VIDAL
12.09.2022  ·  21:55

Un cop de puny sobre la taula? Només hem cantat caramelles i prou. El cop de puny es aturar tot el país, de forma continuada, fins assolir el resultat definitiu. Deixem-nos de collonades i anem per feina.

Joan Vinyeta
Joan Vinyeta
12.09.2022  ·  23:00

Recordar:
…. el final del.principi…

Miren Karmele Pastor
Miren Karmele Pastor
12.09.2022  ·  23:52

Desde Euskal Herria, perque no vaig poder trepitjar la terra catalana caminan amb tots vosaltres i veien a Betevé la poderosa resposta a la convocatória de la ANC de tant@s catal@ns tossudament alçats per la in-inde-independència de Catalunya, em vaig sentir profundament orgullosa dels “som i serem gent catalana” que vosaltres sou.
Quina meravella de poble en moviment que poc que s’empassa la diaria manipulació de tant botifler que fa mitjà de vida de ser-ho…Felicitacions i endavant.,,!!! Sou un gran exemple per molts altres pobles.
I brillant, com tan sovint, editorial d’en Vicent Partal…!!!

Salvador Molins
Salvador Molins
13.09.2022  ·  02:05

Jo crec que hem de donar per bona la quantitat de 700.000 assistents i no fer cas per a res de l’enemic ni dels col·laboracionistes de fet.

A banda d’aquest criteri podríem saber exactament el nombre d’assistents a una manifestació posant barreres com les d’entrada del Metro o semblants, o comptadors electrònics.

La Manifestació d’aquest 11S ha estat un èxit rotund i el principal discurs, autèntic discurs i ànima del moment actual i precís de l’independentisme, el discurs de la Presidenta actual de l’ANC, Dolors Feliu, per a mi va ser magnífic, una nova descoberta, un autèntic castell de focs d’idees força, de realitats greus com l’ocupació i la colonització que pateix Catalunya des de fa més de 300 anys per causa de l’ocupador, colonitzador i inquisidor espanyol. Fou un castell de focs en el que espetec rere espetec, Dolors Feliu va dir coses que tots sabem per experiència i pràcticament no s’havien dit mai.
La Presidenta de l’ANC va parlar clar, va denunciar, va advertir i per sobre de tot es va comprometre amb gran dignitat en emprendre la Via Bàltica com a nova via catalana, O sigui una sola llista, un sol objectiu “implementar la Independència”, uns nous quadres i equip per portar definitivament Catalunya a la seva plenitud nacional. Tot això amb els partits polítics catalans o sense ells.
La Presidenta de l’ANC es va comprometre, nosaltres estarem al seu costat. L’ANC autora de la Gran Cadena Catalana ho pot fer! i en té la determinació, ho va certificar Dolors Feliu. Gràcies Presidenta.

Gràcies també Honorable Presidenta per la vostra encertada i aferrissada defensa de tots els Països Catalans i el gran respecte que va mostrar per tots els assistents, a la Manifestació d’aquest 11S de 2022, de tantes nacions sense estat com Catalunya.

Com digué la Presidenta de l’ANC:
Gràcies, gràcies, gràcies!

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any