Als interessos de qui serveix l’actitud de Pedro Sánchez?

«Hem de suposar que de l'altre costat, de la gran trama econòmica de l'Ibex, Sánchez rep una pressió més eficaç que no del nostre»

Vicent Partal
Vicent Partal
23.03.2020 - 01:54
Actualització: 23.03.2020 - 02:54
VilaWeb

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

Diuen els experts que ara comença el pitjor moment de la pandèmia, ens expliquen que els quinze dies vinents ens posaran a prova com mai. A part de la feina dels hospitals, l’autoconfinament a casa és la millor mesura que podem adoptar per a intentar contenir la velocitat del contagi i ajudar a resistir així el pic que ja veu que difícilment podrà contenir el sistema sanitari. Però per desgràcia, i malgrat la insistència, el govern espanyol autoproclamat autoritat competent encara no ha adoptat les mesures necessàries per a fer possible aquest autoconfinament amb garanties –al nord, a l’estat francès, la situació és també complexa, amb un contrast entre mesures igual de poc eficaces i unes altres de molt més directes i encertades com ara el toc de queda implantat a Perpinyà, única ciutat catalana que ha adoptat fins avui una mesura com aquesta.

En vista de l’experiència que ja tenim i d’allò que s’ha vist que ja passa a més indrets d’Europa, hi ha tres mesures que tothom sap que s’hauran d’acabar adoptant però a les quals el govern espanyol es resisteix: el confinament total i absolut de la població a casa, l’aturada total de la producció que no siga imprescindible i el tancament dels territoris amb més índex de contagis. Les dues primeres són connectades entre si: si hi ha gent que treballa en feines no imprescindibles que és obligada a acudir al seu lloc de treball no es podrà aconseguir de cap manera un confinament suficient de la població. Totes tres mesures, a més, tenen en comú el fet que són tempodependents. És a dir, que l’eficàcia depèn del moment en què s’adopten. Com més aviat, més ajudaran a abaixar la famosa corba que cal aplanar. Com més tard s’adopten, menys eficàcia tindran. La pregunta, doncs, és per què Pedro Sánchez es nega a adoptar-les?

Aquestes darreres hores, diversos dels opinadors d’aquest diari, com Andreu Barnils, Bel Zaballa, Jordi Goula o Joan Ramon Resina han escrit texts durs i aclaridors respecte de l’actuació del president del govern espanyol. Els subscric. I subscric també la piulada d’Albert Lloreta resumint l’actuació del president espanyol d’una manera tan precisa que preferesc copiar-la: «Vist amb perspectiva, l’únic que ha fet el govern de l’estat és alentir les comunitats que volien prendre mesures més dràstiques més de pressa i ha pres el control general bàsicament per controlar el discurs públic, oferir presència als militars i prendre mesures lentes o a pedaços.» És això. Ara, la gran pregunta és per què. A quins interessos serveix Pedro Sánchez? Quin és el contrapès de la balança que l’empeny a prendre decisions completament equivocades encara que li ho diguen, li ho expliquen i li ho repetesquen.

L’altre dia un lector em recordava la Navalla de Hanlon, aquell aforisme que demana això: ‘No atribuesques mai a la malícia allò que pot ser explicat adequadament per l’estupidesa.’ En filosofia, una ‘navalla’ és un mètode que es fa servir per a reduir el camp de les hipòtesis que tracten un fenomen. I és veritat que habitualment fem grans preguntes sobre per què algú fa alguna cosa passant per alt que en realitat pot explicar-se per l’estupidesa o la ignorància.

Però aquest cas és massa greu, massa greu, per a pensar que algú amb responsabilitats públiques és tan agosarat i té tan poca consideració moral d’ell mateix per a no preguntar-se si això que li diem no deu ser veritat i si ell no deu estar equivocat. No em puc creure, de veritat, que aquestes alçades de la crisi i en vista de les dades que ell té a la mà i que estic segur que són més dramàtiques encara que no ens expliquen, Pedro Sánchez no dubte. En la conferència de premsa de dissabte, de fet, va arribar a dir que, quan s’està equivocat, cal canviar. Però no va canviar. I la seua mirada, a punt de plorar més d’una vegada, em va semblar que retratava un home superat pels esdeveniments. Per què, doncs, quan ahir no ja solament la Generalitat de Catalunya sinó quatre governs li demanen confinaments ell continua sense dir que no? Per què continua evitant el tancament de les empreses que no són imprescindibles, el mateix dia que Itàlia, deixar només oberts cent sectors productius en total i reconèixer que ho hauria hagut de fer molt abans?

Descomptant l’estupidesa i, sobretot, descomptant la ja impossible ignorància sobre els fets, a mi només em resta una resposta possible. Que és que de l’altre costat Sánchez rep una pressió més eficaç que no del nostre. Al president Torra, després de la reunió d’ahir amb els altres presidents se li va escapar una frase per mi molt significativa: ‘És la vida o l’economia’, frase que intuesc que explica el debat que van tenir en privat. I que pren sentit veient les declaracions no tan sols d’alguns dirigents socialistes, sinó fins i tot dels Comuns, que semblen –i jo no puc entendre-ho de cap manera– més preocupats per l’economia que no per la salut de la gent, quan aquesta contraposició és falsa perquè no parlem de ‘economia’, sinó dels interessos d’uns certs actors econòmics.

Tenim al davant un fenomen nou i sorprenent, és veritat. Però aquest fenomen actua sobre una societat que coneixem molt bé perquè fa dècades que hi vivim, amb què treballem, que l’analitzem i que lluitem per canviar-la. Concretament, sabem a la perfecció i de sobres que ‘més que un projecte polític, l’estat espanyol és, ha estat, un projecte econòmic. I, més concretament encara, un projecte d’enriquiment escandalós d’unes elits que l’han saquejat, que l’han fet servir sense gens de vergonya ni prudència’. Aquestes elits, que solem identificar dient-ne ‘l’Ibex’ o les ‘400 famílies’ o la ‘llotja del Bernabéu’ han dominat el franquisme i el postfranquisme fent que ‘a l’estat espanyol la política i l’economia es confonguen a uns nivells impossibles de trobar en cap altre estat europeu’, aprofitant sobretot que no és que el PSOE renegàs de l’objectiu de la ruptura política, sinó que va renegar sobretot de l’objectiu d’alliberar-se de la trama econòmica de poder que havia creat el franquisme. Afegint-s’hi per mitjà de les portes giratòries i les maniobres político-econòmiques que tots coneixem.

Aquests texts que he deixat entre cometes corresponen al capítol ‘Cansats de ser espanyols’ del meu llibre Nou homenatge a Catalunya, escrit el 2017, ara fa tres anys. L’anàlisi, aleshores, era sobretot política perquè allò que hi havia en joc tenia a veure amb l’organització de la vida pública. Però avui és la vida de les persones. I he de dir que això que vaig escriure aleshores, lamentablement, crec que és l’única explicació racional de per què Pedro Sánchez fa com fa, l’única explicació sobre a qui serveix realment el president del govern espanyol. L’única explicació de qui mana de veritat a Madrid, contra la gent, si cal.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Rosa Gispert
Rosa Gispert
22.03.2020  ·  22:19

PSOE i Podem esclaus i servidors del poder econòmic. La classe estractiva que deia l’Iglesias. González va començar aquesta connivència, el PP la va continuar i ara a Sánchez ja l’hi han posat el collar com si fos un gos que està al seu servei.
La vida dels ciutadans els importa un carall.

Josep Usó
Josep Usó
22.03.2020  ·  22:26

Sánchez sembla decidit a no perdre una poltrona on li ha costat molt d’esforç arribar. I el problema de l’IBEX és que s’enfronten, sense saber-ho, a un escenari nou. Quan els morts i els infectats superen la capacitat del sistema sanitari, em sembla previsible qualsevol escenari. I cal tindre en compte que, tal i com van les coses, ni l’exèrcit ni les forces de seguretat quedaran fora de l’abast del virus. El desastre sembla garantit. No de bades, el president Puig ha tirat pel dret i ha noliejat avions per a dur material mèdic de Xina. Impensable en qualsevol escenari que no siga desesperat.

Eulàlia Gili
Eulàlia Gili
22.03.2020  ·  22:36

Ximo Puig ara ha marcat el camí. Està clar el què hem de fer.

Anna Arqués
Anna Arqués
22.03.2020  ·  22:44

I per si no fos prou greu tota aquesta inoperància, hem d’escoltar un discurs etern, on representa que ha d’anunciar les noves mesures, però que es queda en una introducció insuportable explicant-nos el que ja sabem durant gairebé una hora, amb un llenguatge militar patètic, morbós, sensacionalista, ridícul…que em trasllada al més profund i ranci de l’estat que ell representa.

Victor Serra
Victor Serra
22.03.2020  ·  22:47

Si és així com dius, que és molt possible, potser s’ens presenta una oportunitat de deixar molt tocat el poder econòmic extractiu . La vàrem tenir el 2008, però ens van obligar a rescatar-los. Ara amb un govern suposadament d’esquerres hauria de ser diferent. caldria pensar-hi seriosament.

JOSEP AMILCAR ALBERT
JOSEP AMILCAR ALBERT
22.03.2020  ·  22:49

Completament d’acord, Vicent. No puc afegir res més.

Joan Guasch
Joan Guasch
22.03.2020  ·  22:59

I a més a més del que exposes, jo hi afegiria que no volen reconèixer que les unitats territorials més petites i, per tant, més homogènies culturalment i social, són molt més eficients a l’hora de fer front a emergències com l’actual, i més una comunitat dinàmica i diferenciada com Catalunya. Els fa por que les persones descobreixin que l’Estat no serveix per a solucionar els problemes i, en canvi, els governs més propers són més àgils, més ràpids i més eficients. A poc a poc, fins i tot els murcians o els andalusos descobriran que l’Estat (espanyol) els frena. Podria estar començant la tempesta perfecta.

Joan Guasch

Artur Martí
Artur Martí
22.03.2020  ·  23:25

Sí, sobre aquests temes recordo la gran iniciativa de “Associació Atenes Juristes pels Drets Civils ” demandant al Estat espanyol el passat 18/03, davant del Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg.
Però naturalment, amb això no en hi ha prou, de cap manera, doncs a dia d’avui el comportament de tal Estat al respecte, ja va agafant tons amb connotacions penals. ( i perdoneu que no pugui parlar + clar en un mitjà de comunicaciò ) .
Ah!, i l’editorial perfecte.

Esther Codina
Esther Codina
22.03.2020  ·  23:28

És curiós, al discurs d’investidura el MHP Torra ja va parlar de vida…(…) “I tanmateix, permeteu-me afegir encara dues paraules més: diàleg i vida”, inclús citant als Txarango: “ho tindrem tot i es parlarà de vida”
Premonició? No, més aviat un dels seus convenciments més profunds.
Amb tot, gens fàcil per als que han de prendre decisions en les circumstàncies actuals… espero que es prenguin amb seny i coratge.

Manel Vaque
Manel Vaque
22.03.2020  ·  23:31

Les élits (deixem-ho així) i els que hi viuen a l’ombra sempre han tingut por del poble i especialment de les revoltes que poden esclatar i que invariablement es tornen contra ells, quan porten a situacions límit de patiment.
Especialment en uns moments en que la creixent indignaciò estava activant la desobediència i el cercle viciós de la represió, no cal recordar que especialment (però no només) a Catalunya la tensió ha anat augmentant exponencialment i cada cop ens hem anat atansant a un enfrontament amb el règim del 78 i les élits del Ibex35 que els feia augmentar la por.
En aquest context, l’escenari més desastròs per a les 400 famílies es que el resultat de misèria econòmica a que es veuran abocades tantes famílies quan vagi afluixant el coronavirus (que no s’han recuperat de la darrera crisi) i que no tenen cap intenciò d’esmerçar ni un cèntim (del que han acumulat escandalosament precisament durant la crisi) en millorar la situaciò social, l’escenari que volen prevenir es de que esclati una revolta en contra dels seus privilegis i, dins la seva lògica, l’unica opciò que els dona una certa tranquilitat es la de saber que amb l’exèrcit al carrer atemoriran qualsevol acciò popular que pugui sorgir o podran reprimir d’arrel revoltes populars, cosa que ja pretenien buscant l’excusa de l’atentat de Les Rambles de Barcelona.
De sobres sabem perque serveix i perque volen tenir exèrcit en uns temps en que no son previsibles invasions exteriors.
A qui serveix el gobierno de turno també ho sabem tots i no calia preguntar-ho en el cas Sanchez, perque fa temps que ens ho diu per activa i per passiva.

francesc felip
francesc felip
22.03.2020  ·  23:41

D’acord amb la editorial i els comentaris. Vull afegir el meu agraïment al MHP Quim Torra. Penso que fa una feina excel.lent. I sol (faltaria més !).

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
22.03.2020  ·  23:50

Murcia, Valencia, tots tirant pel dret.
I qué passa a Catalunya?
El President clama en el desert i ho ha denunciat on ha pogut. Encara no és l’hora de dir prou? Perqué?
Tant espantats están els nostres politics?
O potser és Er que no fa ni deixa fer?

Josep Salart
Josep Salart
22.03.2020  ·  23:53

Ens en fotem un fart alguns comentaristes de parlar dels amos de la finca privada espanya. Els polítics són cambrers instal.lats temporalment a la moncloa. L’enllaç entre ells i els amos són un técnics d’alt nivell a l’adminstraciò. Van i venen com pizzeros des dels despatxos del poder a les seus dels partits, als domicilis particulars de certs jutges, a la moncloa i de tant en tant al palau reial, que per cert, el deuen ameneçar si no llegeix be els discursos que li preparen. És lo normal¡¡¡

En aquests moments tenen com objectiu colapsar els hospitals per fer-ne dos-cents mès a costa de les arques públiques, tot seguit privatitzar-los a les seves empreses i un cop destrossats, tornar-los a l’administració en forma de rescat. Cadascú fa el seu paper, uns parant la mà, els altres aconseguir una porta giratória i els altres, l’orgasme d’empresonar als catalans.

El que costa d’entendre és que hi hagi catalans que votin a partits polítics que els fan la feina bruta. Ho hem vist amb CiU, ara ho veiem amb ERC i fins i tots els coscubiela de torn frisen per masturbar-se als seus despatxos.

Prou¡¡ cal un país nou i polítics preparats per servir-nos. Prou trepes, endollats i mimusvàlids vàris, sense preparació, ni humanitat per entendre el servei públic.

ASERET ALMAR
ASERET ALMAR
22.03.2020  ·  23:54

Vicent, subscric totalment l’editorial d’avui. Crec que la negativa de P. Sánchez a aplicar mesures dràstiques (confinament de Catalunya, Madrid i altres territoris) obeeix a interessos particulars. Intueixo que persones molt influents van pressionar perquè a elles els convenia. Ara tot això està descontrolat. I em sembla molt encertat assenyalar l’elit econòmica que xucla la gran riquesa d’aquest país. Molts estan concentrats a Madrid, IBEX 35 i llotja del Bernabéu.

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
23.03.2020  ·  00:05

No és lògic.

No és lògic perquè les pèrdues econòmiuqes no vindràn per aturar unes setmanes la producció sinó per la davallada de mesos i messos de la demanda. Si aturessin la producció en sec i es tallés el problema, la producció perduda es pot recuperar treballant en vacances, fent dobles torns… El que no podran recuperar és la demanda de milions de persones que no faran turisme i que retrauran el consum. Ara no tanquen perquè no volen, més tard hauràn de tancar perquè ningú els comprarà el que produeixin. Per cert, jo aniria traient tos els diners dels bancs espanyols perquè més d’un pot fer fallida si no hi ha un altre rescat bancari.

Hi ha un altre explicació més plausible: Això ho veuen com una batalla més de la guerra entre Catalunya i Espanya. No poden permetre que el govern català gestioni el problema i en acabar els reultats posin en evidència que hi ha millors resutlats en un govern independent que amb un gobierno unido. Tampoc poden permetre que la pràctica demostri que les mesures que el govern Català demana funcionen. Preferixen deixar morir milers de persones i despres emprar la caverna mediàtica per vendre la moto de que han fet el que s’havia de fer, que fer cas al president català no hauria servit de res. Saben que les seves males decisons provocaran morts però uns quants milers de morts no és important en una guerra en la que s’hi juguen perdre la colonia més rendible que tenen. Com diuen els espanyos: “más se perdió en cuba”. Prefereixen que Espanya pateixi uns quants milers de morts més i provocar que Cataluna pateixi molts milerers de morts, abans que tornar a tenir una imatge com la dels atemptats de les rambles.

Robert Joan
Robert Joan
23.03.2020  ·  00:16

Avui tenim un dels millors, O potser el millor, dels editorials del Sr Partal.

joan rovira
joan rovira
23.03.2020  ·  00:33

Exacte, aquesta és la pregunta pertinent que ens hem de fer la gent democràtica de Catalunya, de tota la Nació catalana i dels espanyols que vulguin, també: “Als interessos de qui serveix l’actitud de Pedro Sánchez?”

Sota el parany d’igualar els territoris, està camuflant interessos de l’oligarquia extractiva central, a costa de la vida de persones, per tal de debilitar la recuperació posterior, encara que no ho sembli, de l’economia productiva de determinats territoris.

Pels articles de Jordi Goula i d’altres sabem que les empreses de l’IBEX -energia i bancs inclosos- avui, valen la meitat. Són les empreses que varen rebre ajudes públiques. Són les empreses que en nom de l’estat, controlen al govern espanyol.

Són les empreses de les 400 famílies sota la corona que controlen el govern de Pedro Sánchez, amb la col•laboració de comunistes i dels il•lusos d’Esquerra, que impulsen l’alentiment de la pressa de mesures racionals per afrontar la pandèmia.

Per això, cal recolzar la gent democràtica i transversal de la societat catalana les mesures del govern presidit pel MHP Torra que contemplen de manera simultània, salut, família i treball, com a altres països com Dinamarca o Anglaterra.

Espero que vivint en primera persona el diferent tractament polític de la pandèmia haurem entès que el 1931 i el 1936 eren “problemes d’interessos econòmics entre espanyols en contra d’altres territoris” i no de la Nació catalana. O, encara no?

Caldrà que mori gent innocent, una altra vegada, perquè un govern espanyol, per més vergonya d’esquerres -amb socialistes i comunistes- amb els vots d’Esquerra i d’altres il•lusos perifèrics, sotmès a un estat hereditari oligàrquic, repeteixi aquell absurd?

Precisament, quan un nou paradigma està aflorant, tot i que ara veiem les runes de l’antic, quan la majoria de la societat catalana va en consonància preparar-se mitjançant el Primer d’octubre de 2017 com a motor actiu dels nous temps?

Manel Novo
Manel Novo
23.03.2020  ·  00:34

Jo afegiria i incidiria en el factor electoral (eleccions basques i gallegues i catalanes* a la cantonada). Espanya té una clara història de desistiment en les seves responsabilitats per quedar bé amb un electorat molt majoritàriament irresponsable i inconscient davant els problemes: l’estat espanyol és el que menys grava amb impostos l’alcohol, el tabac, impostos que en els estats europeus serveixen per finançar molt més generosament el sistema públic de salut, el que menys limita l’activitat de bars, festivals, festes, etc. Té autèntic terror a prendre mesures “impopulars”. I sumem aquesta realitat a allò que diu en Vicent sobre els poders econòmics que han estat i són els que mantenen partits i governs, aixequen partits del no res (Podemos C’S) i fan guanyar o perdre eleccions.
I no oblidem que les eleccions a les nacions ocupades amb identitat nacional mínimament clara* són estratègicament claus pel projecte “regeneracionista” del PsoE i Unidas Podemos d’apuntalar l’imperi espanyol, el que els hi queda.

jaume vall
jaume vall
23.03.2020  ·  00:40

Paper d’estrassa de la UE, també.
Si al final la caguen els estats , per a què serveix una Unió Europea que havia de ser una entitat supranacional de gestió excel·lent, que recollís el millor de cada casa?
Pot encara defraudar-nos més?

Ramon Perera
Ramon Perera
23.03.2020  ·  00:41

Una explicació plausible del comportament d’Espanya és que els que li diuen a Pedro Sánchez què ha de fer es veuen a venir una crisi econòmica considerable i reaccionen com ho han fet sempre: preparant la força bruta i concentrant tot el poder, ni que sigui passant per damunt de la gent, dels pactes adquirits i sacrificant aquelles economies que no poden subjugar: Catalunya, etc. [“La maté por que era mía”]

Joan Bigorra
Joan Bigorra
23.03.2020  ·  00:49

Retardar el confinament total de Catalunya només obeeix a fer mal a Catalunya i quan hi hagin més morts que a Madrit (concepte) serà el moment d’atendre les necessitats del nostre país amb unes necessitats econòmiques que ens faran empobrir-nos i restar penjats de la elit econòmica.
Madrit no es pot permetre estar pitjor que Catalunya.
L’únic a favor es que ja hi han comunitats que han demanat el mateix que el MHP Quim Torra. Que farà el presidente del gobierno?
Molt bon editorial, director…

Núria Florensa
Núria Florensa
23.03.2020  ·  00:50

Totalment d’acord amb vostè Sr. Partal. Primer la vida! No acceptaré mai interessos econòmics q maten! NO i NO. Els supervivents que no ho oblidin!

PERE SIO
PERE SIO
23.03.2020  ·  00:52

A Espanya manen els oligarques de sempre (alts funcionaris, poder judicial, militars, grans empresaris de l’Ibex 35, …etc) i els Governs de torn ja siguin del PP o del PSOE, són unes titelles a les seves ordres. Pedro Sánchez, el supervivent, a l’igual que els seus antecessors, ja ha acceptat i assumit aquest paper de titella. Que ningú esperi que resolgui ni dialogui de res, en l’àmbit polític o econòmic, que els oligarques no vulguin.
Aquests elits extractives que manen realment a Espanya des de l’ombra, no tenen moral, ni sentiments, ni escrúpols, només cerquen el seu benefici personal, i econòmic. No volen que res canviï i aquesta és la raó de l’immobilisme permanent de l’Estat Espanyol.

Mercè ariza
Mercè ariza
23.03.2020  ·  01:32

A Madrid son uns imbecils ens tenen rabia però si quan passat aquest drama d´avui i tornem a la normalitat no marxem , els imbecils potser serem nosaltres si em de esperar la seva aprovació que no tindrem mai.La editorial d´avui l´ha clavada .

Daniel Mir
Daniel Mir
23.03.2020  ·  01:51

De lo perdut, treu-ne el que puguis. Crec que aquest es el criteri que segueix Madrid d’un esdeveniment que el sobreïx la seva incapacitat manifesta per a organitzar res. Que s’en pot treure?

— Al Fons de Pensions s’hi van treure 60.000 milions per a rescatar els bancs. Ja que no es poden tornar (Santa Rita, Rita…) per augmentar els actius, s’en resten de passius fins que els comptes quadrin. Una manera de fer-ho pot ser eliminant-los-hi els més costosos: jubilats i malalts.

— D’ençà del últim bombardeig a Barcelona han passat 81 anys. En porten 31 de retràs pel compliment de l’ordre del Espartero de bombardejar Barcelona cada 50 anys. Ara ho poden fer amb virus i sense gastar-se un duro.

— Rentar la cara al exèrcit per treure-li la imatge d’inutilitat fent-hi fer feines de neteja i desinfecció a ports i aeroports per que sembli que poden fer algo útil.

— Avesar a la gent, en especial a Catalunya, a veure gent de kaki pels carrers.

Si no sabessim que no saben fer la O amb un canuto, es podria pensar que s’ho han fet fer a mida.

JORDI PIGRAU
JORDI PIGRAU
23.03.2020  ·  02:20

que s’hauran d’acabar adoptant però a les quals el govern espanyol es resisteix: el confinament total i absolut de la població a casa.
Aberració d’aberracions(A això NO ens hi poden obligar, i ho estàn fent)

‘joemquedoacasa’; no sé qui s’ha inventat aquest eslogan absolutament populista. Jo el canviu per ‘amiemfanquedaracasa’ x nassos

Antoni Morell
Antoni Morell
23.03.2020  ·  03:42

Recordem el resultat de l’actuació dels Mossos d’Esquadra en l’atemptat terrorista de la Rambla (agost-2017) els va deixar espaordits en veure l’actuació d’un cos armat que, amb iniciativa i direcció pròpia, els donà una superba lliçó de professionalitat i eficàcia. Resultat l’endemà la gent sortí al carrer amb clavells i aplaudiments sentint-los com a força de seguretat pròpia (Grandola Vila Morena em ve al record)
No ens ho han perdonat, ni ho faran mai. D’aquí surt el procés al Major Trapero i l’endimoniada manipulació de jutges, jutjats, fiscals, guàrdies civils i policies, deixant armes en els cotxes aparcats…. per si quèiem.
Ara, si després de la vergonyant actuació Bribónica recolzada pel “Gobierno de Unidas Podemos que amb el PSOE no queremos”, s’estan adonant del resultat d’una Sanitat Catalana que (dos bergants i companyia baladrejaven d’haver-la enfonsat) els estem passant la mà per la cara…
Això explica el retard de mascaretes, ajuts ajornats, interferència militar imposada, no demanada… Potser és per poder dir que gràcies al seu suport n’hem sortit UN i DOS, IZQUIERDA, DERECHA, PASO, YA! amb marxes militars i desfilades per resultar visibles

Josu Elorduy
Josu Elorduy
23.03.2020  ·  05:29

Será Consejero.
Todavia no sé, no lo puedo saber, de qué Compñia de esas del Ibex 35 será. Pero será.
El Caudillo Guapo, cuando se “retire” de la sublime misiôn que está acometiendo, será, pasado unos días, nombrado consejero con derecho a dietas “offshore”. Hasta me atrevo a decir que se lo rifarán.
Digo más, cómo a alguna tendrá que decir que no, Lozano, la “negra” que le escribió su “panegérico”, le sugirirá el titular; “renuncia a aceptar un merecido puesto de consejero en Xxx por coherencia con sus principios”. Estoy además seguro que no será tampoco presidente honorario ni nada de “Open Arms” ni ninguna ong del estilo.
Sí, en el “cuadro de mando” de la “guerra, todos unidos contra el bicho”, está claro que la economía no se puede parar, esa es la prioridad en la sombra, se contagie, quién se contagie.
Así de claro. Hoy es lunes y todos como “soldados” obedientes, fieles a la patria, dispuestos a todo por la patria, “a trabajar”. Es el mensaje, es la orden de la autoridad competente, por supuesto militar.
En la novela negra y las “primeras 48 horas” después de un crimen, del canal “crimen + investigación”, la pregunta clave es “cuál es el móvil?”.
No me temblará la mano como “presidente del gobierno” para tomar las medidas necesarias … Eso vale también para no tomarlas.
La economía es lo primero, a trabajar, si hasta el PNV lo dice (qué vergüenza me da).
Bueno, bueno, bueno. No se ponga Vd. así, no ve que la “clase obrera” (en boca del coletas) no padece, a lo más el bicho, inteligente él, como las armas de borrell, sólo infecta un poco, como una gripe. A lo más el bicho solo mata ancianas y ancianos, o sea pensionistas y de paso nos arregla las cuentas del “pacto de toledo”. Brillante, a qué sí?
Pues eso “a trabajar” y a metro y medio de distancia.
Enhorabuena caudillo, el nombramiento llegará. Un tal Urkullu tendrá también premio de consolación.
Gila, resucita y cuéntalo tú, a mí me da la risa.

Joan López
Joan López
23.03.2020  ·  06:41

Avui, tinc que anar a la feina, podem treballar desde casa, peró no, Sánchez i les èlits han decidit que tinc que anar presencialment, soc administratiu, la meva faeina ara mateix no es especial,ni te res a veure amb serveis bàsics, hem trovarè amb 3 0 4 ciutadans al bus i després no pasará ningú per la oficina(ciutadà) faré el mateix que podría fer a casa, pero no Sánchez i las elits han decidit ECONOMIA, poc a poc va preñen decisions que s’aproxima al confinament total, allò que demanan ja 4 comunitats, i que no mès ho porta demanant al president Torra desde el començament, poc a poc, fem el mateix que a Italia, que cuand tot sa disparat, a les hores si ha decretat confinament total. No més tenían que fer lo que la naturalessa demana, primer la VIDA, després la ECONOMIA, sense vida no hi ha res.
Salut a tots

Carme Perello
Carme Perello
23.03.2020  ·  08:09

hem de tenir claríssim: el govern ezpañol, és aixó. EZPAÑOL. No tenen ni dretes ni esquerres, no saben que és una ideologia.
Ara amb aquest escenari tan cruent, esteu veient l’actitud inútil, ó premeditada de no fer res. I això ens hem de quedar:
el govern és el teatre de titelles i….darrera hi han els que els manipul.len. No hi ha més.
Ja hem vist, descaradament que ni el de Podemos.
Primer són ells els poders fàctics….perquè com tanquin tot, el que es diu Presidente, haura de prendre mesures dràstiques tan en economia, com social. o sigui: suspendre impostos, suspendre crèdits i hipoteques, lloguers, etc, etc, etc.
Parli amb l’excutiu de: LES EMPRESES D’AIGUA, CORRENT, AMB HISENDA, AMB PLATAFORMES DE TELEFONIA, BANCS, CAIXES, FEU COM VAU FER L’OCTUBRE DEL 2017, PRENEU MESURES RÀPIDES, QUE HO SABEU FER,
Rasqueu la bossa que teniu tan gran de beneficis<¡¡¡¡¡ i poseu-la a disposició delsciutadans, sí d'aquells que sempre han complert pagant, i a vegades massa i tot. ON SOU????

Lluis Arambilet
Lluis Arambilet
23.03.2020  ·  08:18

Trst. L’estupidesa humana, no la de Sanchez, la de qui els vota, a ell i a la resta, es aclaparadora.

Albert Miret
Albert Miret
23.03.2020  ·  08:22

Ara, com sempre, ens toca fer-nos fotre. Però això, per molt que duri arribarà un moment que s’acabarà. Depenent de la immoralitat de la classe extractiva que domina al gobierno de españa i tots els seus mitjans repressius, pot ser que quan s’acabi ja a moltes famílies faltin els avis, o les parelles, els fills o els nets per pura incompetència (espero que no sigui per interessos de la classe extractiva). Ara estem desarmats i no podem fer gran cosa junts perquè sortint de casa ens hi juguem la vida. Però ja que només els interessa l’economia, podríem anar preparant una vaga general indefinida pel dia que s’acabi el confinament. Com per “agrair-los” que la seva manca de civisme que ja es comença a confondre amb el genocidi d’una part de la societat sobre la resta, ens hagi deixat sense algun membre de la família, els podríem obsequiar amb el tancament per ofec de les seves empreses que tant s’estimen i que en un país decent mai s’haurien d’haver privatitzat en benefici d’una màfia cancerosa que fa impossible el desenvolupament i la prosperitat de tot un país.

JORGE COMPTE
JORGE COMPTE
23.03.2020  ·  08:43

Això no és una pandemia;
Es una guerra biològica. És com un hitlarisma per eliminar vells i joves malalts.
Senar la economia. Salvà persones no interesa.
L’historia donarà fe.

Joan Cuscó
Joan Cuscó
23.03.2020  ·  09:01

Qui defensa més als treballadors i autònoms: el President Torra i la consellera ‘Alba Vergés ò el gobierno progresista y de izquierdas?
La resposta és un fet oi?

jordi Rovira
jordi Rovira
23.03.2020  ·  09:10

L’article d’avui va molt més enllà de la insignificant figura del president de torn en el govern del partit de torn. En l’article d’avui reapareix una constant de la història contemporània en la construcció de l’estat-nació espanyol: l’obsessió pel control de l’estat mentre es desatent la nació. I és justament aquesta qüestió l’element central que dóna lloc a la pugna entre ser espanyol o ser català, d’euskadi o qualsevol nacionalisme “altre”. I ho és per tant com la construcció de la nació espanyola queda lligada al control d’un miratge d’estat, que no és res més que la ruïna d’un imperi. Una ruïna que encara dóna molt de sí. Una ruïna però, incapaç d’estar col·locat al lloc que toca, en moments de canvi com els que s’auguren. Sembla talment que un nou 98 cau sobre aquesta Espanya. I en això, cal estar molt atents. Venen setmanes intenses en les repercussions de la pandèmia; però quan tot passi, la sorpresa del que pot esdevenir no ens la traurà ningú.

FEDERICO ALEJANDRO PUJOLA
FEDERICO ALEJANDRO PUJOLA
23.03.2020  ·  09:21

Ara, si el qui pot prendre la decisió tingués el que un home ha de tenir entre les cames, proclamaría la República Espanyola de 2020 !!! Esperar significa més morts, més misèria i l’enfonsamet d’un gran i esplèndid país que és Espanya.!

Pepi Borrego
Pepi Borrego
23.03.2020  ·  09:23

I que ara s’han afegit, els comuns i Podemos. Aquests volen arrossegar amb ells el President Torra, com que es resisteix han tret tota l’artilleria contra ell, el més bonic que li han dit és comparar-lo amb l’Ayuso de Madrid.
Els comuns i esquerra no surten del paradigma, esquerra/dreta, bons/dolents, SXX. Molts de nosaltres això l’hem superat i el president Torra es el nostre President.

Pep Agulló
Pep Agulló
23.03.2020  ·  09:34

A CADA CRISI, CATALUNYA S’ALLUNYA MÉS D’ESPANYA…

Manllevo la frase de l’article d’en Resina ‘Espanya és una deformació grotesca de la civilització europea” perquè defineix molt bé la contradicció d’un sistema colonial entre Espanya i Catalunya que trenca tota lògica històrica, on el colonitzat té les millors cartes per ser una terra de futur, de llibertat, mentre que el colonitzador s’ho gasta tot en amenaçar, prohibir, condemnar, espoliar per tal de no perdre la seva autoritat al preu que sigui, enfonsant-se en la misèria. I tot això surt ara amb una evidència en plena pandèmia que despista a tothom que pensi en termes morals de preservar la salut de la ciutadania abans que un altra cosa.

Sí, hem de descomptar l’estupidesa i la ignorància d’en Sánchez, perquè com diu Vicent: les ‘400 famílies’ o la ‘llotja del Bernabéu’ han dominat el franquisme i el postfranquisme fent que ‘a l’estat espanyol la política i l’economia es confonguin a uns nivells impossibles de trobar en cap altre estat europeu’. En aquest cas la Navalla de Hanlon no ens servei pas. Cap tret psicològic d’aquest personatge pot justificar la seva moral criminal de preservar l’ordre neofranquista per davant de les vides humanes. El coronavirus és l’executor ell li’n facilita per omissió criminal la feina. Interès d’Estat.

PS. En ciència hi ha la navalla d’Occam. Quan es formula una hipòtesi i es busquen les solucions, en igualtat de condicions, la solució més senzilla, més bella en llenguatge matemàtic, és la que té més possibilitats de ser la correcta.
D’aquí que s’hagi banalitzat i hagi sortit el “keep it simple stupid” (fes-ho ben simple estúpid). Però això és una altra cosa.

Júlia Laforga
Júlia Laforga
23.03.2020  ·  09:45

No sé si m’equivoco, però veig molt sol al president Torra en les seves demandes. On són les veus d’ER aquests dies fent-li costat?
Perquè no tira pel dret amb l’expulsió de l’exèrcit dels carrers com van fer a Euskadi amb una trucada? Perquè? Tants perques que es van acumulant.
I el CxR, perquè resta mut davant tot el que passa? L’estat d’alarma no els afecta a fora.
Potser és que no entenc l’abast real de l’amenaça que suposa la suspensió de drets o la impotència per la situació però no n’hi ha prou de sortir al balcó a aplaudir.
Què podem fer per fer saltar l’espurna un altre cop? Posar pancartes al s balcons denunciant l’ineficàcia del Gobierno i recolçant al president Torra?
Doncs fem-ho. Què només ho fem unes hores concretes per evitar que l’exèrcit fitxi els balcons? Vinga, fem-ho així. Però fem alguna cosa. Els qui no caiguem malats o morts mantinguem la dignitat que tants cops hem tingut

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
23.03.2020  ·  10:01

Moltes empreses i llurs treballadors patiran aquesta situació.

Però no totes, les que donen serveis bàsics o les que fabriquen material crític no patiran, estant venent molt per sobre del normal.
Pels comentaris d’aquests dies ningú en parla.

A banda de la criminal incompetència o voluntat del gobierno del regne d’espanya pel que fa a mesures de contenció no adoptades, hi ha una mesura que pot ajudar als treballadors i empreses que han quedat aturats:
Obligar que les operadores de telecomunicacions, les d’energia, les farmacèutiques i les fàbricants dr productes de protecció i sanitaris que no tinguin beneficis per la venda superior que estant fent, que venguin a estricte preu de cost i els marges habituals siguin destinats al sistema sanitari, assistencial, i de congelació d’impostos de les que no poden treballar.
O fins i tot que durant la crisi cobrin per sota del cost per ajudar a la resta del teixit empresarial.

Perquè en tota crisi és quan s’han fet les mes grans fortunes pels oportunistes sense escrúpols, que després pasen a formar part de la oligarquia econòmica extractiva.

Per cert, on són ara els Botin, els Amancio Ortega, els Florentino Pérez, Oliu, Feiner, i un llarg etc.?

Eduard Serradell
Eduard Serradell
23.03.2020  ·  10:40

El govern espanyol ha decidit que hi ha un bé superior a la vida.

Amb la seva gestió de la crisi, el govern del PSOE i Podemos han decidit preservar l’economia de l’estat, mantenint l’activitat econòmica,
tot i saber que això farà pedre moltes vides humanes. Vides dels ciutadans que els han elegit per governar. Vides dels ciutadans que estan
obligats a protegir.

Èticament, és molt gros. Dir que hi ha res superior a la vida humana va contra la Carta dels Dret Humans. És feixisme pur i dur. I gens d’esquerres, per cert.

Davant d’aquesta absoluta catàstrofe només hi ha dues possibles actituts: o assumeixes que és un cataclisme inevitable i et mostres submís o prens la iniciativa, com a persona, com a poble, com a país, i fas el que calgui per a sortir-ne viu. Unilaterament.

Espanya ens està matant! No vam voler fer efectiva la independència perquè hi hagués hagut morts. Ara tenim els morts i no tenim les eines per evitar-los. Prenguem-ne nota.

JORDI BALBASTRE
JORDI BALBASTRE
23.03.2020  ·  10:43

Completament d’acord amb el teu plantejament amic Vicent, ja ho intuíem i ara és clar. Però la pregunta és fins a on pensen continuar? Fins a trencar les poques costures que li queden al Estado. Jo també he vist a Sanchez i Marlasca espantats a les seves intervencions amb discursos polítics miserables. Pensem que en els propers dies els ciutadans de Madrid poden esdevenir en pànic. Si els metges cauen, i els recursos son insuficients la desbandada pot ser bíblica. El pànic és completament irracional i les accions en conseqüència també. Crec que el President Torra ha de prendre una determinació que demostri que és el polític de talla que és, pot ser dolorós tot plegat però estem parlant de supervivència. Poca broma.
L’agraiment més profund a tots els metges, infermeres i personal sanitari, i també als que amb iniciativa fabriquen maquines respiratòries amb esforç encomiable. Podem estar orgullosos del que és capaç la nostra ciutadania.

Carles Serra
Carles Serra
23.03.2020  ·  10:43

Gràcies Vicent; tu ho has dit clar. PSO€-UP pasará a l’història d’un govern CRIMINAL I ASSASSI; Peró cal insistir amb els seus col·laboradors com Iceta, Colau, Marin, i així un llarg etc. Ep!!! També d’alguns tertulians com el director de La Vanguardia, El Periódico etc. Per rematar les misèries i elements sense escrúpols, cal recordar la complicitat amb el seu silenci com els d’ER.

Josep Sierra
Josep Sierra
23.03.2020  ·  10:53

Ja fa uns dies que vinc dient que la majoria de polítics del “selvatge” “reino de españa”, i tots aquells que els hi donen suport s’han convertit, de fet, arran de l’epidèmia, en ASSESSINS POLÍTICS. Ara, però, vull matisar-ho: són ASSESSINS POLÍTCO-ECONÓMICS.
La Història els jutjarà.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
23.03.2020  ·  11:05

La història de l’estat espanyol, que no ha pogut mai arribar a ser una nació perquè no ha pogut sotmetre Catalunya ni Euskadi, és la història d’un saqueig colossal. Si hom viatge pel centre de França, Itàlia, Alemanya o Anglaterra, per exemple, no veurà el que es veu al centre d’Espanya, un desert. Tot, absolutament tot conflueix a Madrid, carreteres, trens, avions i el corredor del mediterrani també passarà per Madrid. Qui s’ha enriquit de forma inimaginable amb el desplegament de l’AVE i les urbanitzacions subsegüents?. Hi ha tants exemples d’economia extractiva, saquejadora que no acabaríem mai. El què sobta és que la gent, els pobres castellans, els pobres andalusos, els pobres extremenys, els pobres murcians … sentin l’orgull d’aquesta terra cremada i l’alegria de ser súbdits d’una monarquia podrida.

Lluïsa Miret
Lluïsa Miret
23.03.2020  ·  11:06

Sembla que serveix al ibex 35, als reials i a totes les seves pompes, i a tota la colla que ha triat de la unitat d’espagna.
Crec que en Ximó Puig té una actitud correcta, si calen més elements per combatre la pandèmia i no li arriben, s’ espabila.
I m’ha semblat molt interesant la noticia del nou tractament amb hidroxicloroquina i azitromicina, que sembla ha donat molts bons resultats per reduir la càrrega viral, encara que s’ha provat amb una mostra molt petita.
Continuem i una abraçada confinada!

Agnès Buscart
Agnès Buscart
23.03.2020  ·  11:18

Gràcies Partal, clar i català.
Com ho escampem a milers de persones que a sobre, atrapades per la por i la TV
LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Francesc Boixadós
Francesc Boixadós
23.03.2020  ·  11:40

La casta, IBEX 35, la bèstia, les elits econòmiques etc són noms diferents per nombrar els que tenen una acumulació forassenyada i egoista de diners, en la majoria dels casos aconseguida de forma immoral, il·lícita adhuc criminal. El sanedrí de cada una d’aquestes grans corporacions és a Madrid i els seus propietaris no permetran que els treballadors deixin d’anar a la feina per fer rutllar i conservar la seva propietat. Per això han manat al seus empleats: PP, PSOE , Rei i Sánchez que no tanqui les empreses. L’exèrcit i forces de seguretat vigilen que es compleixin les ordres. Si volem ser una democràcia plena cal que el poder polític estigui per damunt de l’econòmic, cosa que a Espanya no ha passat mai. És per això que Catalunya necessita la independència. Com pot ser que hi hagi gent que no ho veu?

Joaquim ramirez
Joaquim ramirez
23.03.2020  ·  13:01

A quins interessos serveix el Sr Sanchez ?

Com que ni han dos d’interessos importants actualment .. la salut de la gent i la salut econòmica de les grans empreses del Ibex … llotja del Bernabeu.. Florentino Perez i associats etc… la tria es simple i senzilla:

PROTEGIR LA SALUT ECONOMICA DELS QUATRE BERGANTS QUE GOVERNEN ESPANYA.

Les empreses esmentades, es troben a l’ull dels voltors com els fons nord-americà Brigdgewater… AQR Capital Management . o anglesos com Marshall Wace … Ence Citadel etc.

Aquest voltors tenen posats els ulls a realitzar operacions en curt, de forma que visen a que les empreses s’arruïni’n les les pressionen perquè facin fallida… que els mercats colapsin, i aprofitant aquest caos.. aquest pànic.. guanyar diners… molts diners.
Per tant la feina mes urgent del President espanyol, no està en els malats, sinó en dictar unes lleis d’immediat per tal de protegir els bens de les 400 famílies de Madrid… de la gent de la llotja del Bernabeu.. dels propietaris dels Bancs… etc etc.
Per aquet motiu, es veu que el BOE de forma mes que diligent ja s’ha posat a la feina de protegir per Decret.

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
23.03.2020  ·  13:26

Quan diuen pàtria pensen patrimoni, quan economia, es refereixen a la seua insadollable avarícia. Com es pot passar de denunciar la classe extractiva a callar com un puta tenint el virus a casa i no ser nova casta que espera una porta giratòria com un carrussel de fira.

david graupere
david graupere
23.03.2020  ·  13:28

Del tot cert que no fa trellat la presa de decisions de Sanchez, no fa trellat que no confini per edats, podríem suposar que no confina territoris per l’IBEX35, no es pot dir perquè seria una immoralitat, fa el ninot fent giragonses polítiques.

Però per què no confina per edats de risc? Per què no confina individualment les persones grans de residències? Els hotels són buits, seria factible, oi? Tampoc no confina per edats, no confina retirats, és més, els diu que poden anar a comprar, que poden passejar el gos… quan podria fer la comanda del supermercat un familiar i deixar-la-hi a la porta, dels animals se’n podria fer càrrec amic o familiar.

El confinament total per als grups de risc com retirats o malalts que no alteren l’economia per a res, per què no els han confinat de forma estricta? Quin és el percentatge de morts dels grups de risc? Pensem-hi.

Roser Caminals
Roser Caminals
23.03.2020  ·  15:16

Veig una bifurcació entre els comentaris que atribueixen la paràlisi de Sánchez a interessos econòmics i els que l’atribueixen a interessos polítics contra Catalunya. No tenen per què excloure’s mútuament.
Visc en un país on un president d’extrema dreta actua exactament igual que Sánchez. En el cas americà, no hi ha dubte que els motius són econòmics. El cas espanyol és més complex.
El President Torra està sol, la seva és l’única veu en el buit de silenci d’ERC.

M. Àngels Piguillem
M. Àngels Piguillem
23.03.2020  ·  16:10

Si aquí tirem pel dret, és possible que ens tornin a estovar i estic convençuda que si no han volgut tancar Catalunya és precisament perquè som nosaltres. Ja m’agradaria veure què haguesin fet si uns altres ho haguesin demanat abans. Ens volen arruinats i, sent malpensada, potser morts i tot.

Precisament no hem de perdre de vista que van ser els murcians els que cridaven “aporellos” onejant la bandera i cridant com passeïts per l’odi, junt amb els andalusos i extremenys, que ja té nassos.

Potser ens enviaran malalts dels seus cap aquí, com ja comencen a dir, cosa que tampoc seria estranya si tenim en compte que ja fa temps que carreguem amb el seu “turisme sanitari”, que ens han inautat tot el material que els ha vingut bé i que, per cert, podrien haver-se fet ells. En qualsevol cas els cuidarem perquè nosaltres no som com ells, però que sàpiguen que jo ni perdono ni oblido i que, al menys per part meva, tindran sempre el meu més profund despreci pel que van fer.

Ni oblit ni perdó, mai!

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
23.03.2020  ·  17:08

A su pregunta Sr. Partal contesto con un órdago a la mayor.

¿A qué intereses responde la actitud de Pedro Sánchez?

Los políticos que cortan (cierto) bacalao, presidentes de gobiernos, primeros ministros, responden a los intereses de los que los han puesto ahí. No me refiero, obviamente, a la etapa de las urnas, sino a la anterior, a la etapa que les abre la puerta a poder presentarse ante las urnas porque a las urnas no llega cualquiera, llegan aquellos que reciben el nihil obstat y que son presidenciables. Por supuesto, a las urnas también llega el partido de Segovia DPCEB (Defendamos el patrimonio cultural del encaje de bolillos) pero es obvio que no residirá en Moncloa o en Matignon o en la Casa Blanca.

A los que llevan a los presidenciables a las urnas les importa un comino que sea Pedro o Pablo. Ellos saben que una vez sentado en el sillón de la Moncloa actuarán como la Voz de su Amo. Fíjese usted Sr. Partal que incluso un estraperlista como Pablemos Iglesias, cuando llega a Moncloa, es más manso que una ovejita que acaba de nacer. Por supuesto, para que sus votantes no acaben por incendiarle el chalet pues, de vez en cuando, les agasaja con un divertimento ero no deja de ser eso. Si llegas a Moncloa, a Matignon o a la Casa Blanca es que has pasado el filtro.

Aprovechando este periodo de confinamiento, no estaría de más acabar por darse cuenta (leyendo, reflexionando) que un gobernante político es un mandao. El gobernante es un ser esquizofrénico que lo pasa fatal. Por un lado hace lo que le dice quien lo ha puesto ahí (antes de las urnas) y, por otro, tiene que ingeniárselas todos los días para convencer (engañar) a sus votantes de que hace lo que puede. La gente luego se sorprende que de ser político gobernante, estos pobres enfermos, pasen mediante las puertas giratorias a los consejos de administración de las grandes empresas. Pero, ¡dios del amor bendito! ¿saben ustedes lo que supone vivir durante 4, 8 años mintiéndose a si mismo? Lo mínimo es que les den una buena plaza de asesor o consejero una vez haber pasado por ese via crucis.

Se lo digo con todo el cariño, Sr. Partal, me sorprende tanta ingenuidad por su parte (lo cual demuestra, en mi opinión, que es usted una buena persona, una persona de fiar). Solo se me ocurre que la razón por la que lo hace es por pedagogía, Si así fuera, gracias de corazón.

Francesc Subiràs
Francesc Subiràs
23.03.2020  ·  18:40

Consideracions al respecte dels ajuts del coronavirus per autònoms:
Opció 1.
La Generalitat, suposant que entris en el criteri fixat, cal presentar documentació a partir de l’u d’abril. És a dir, si finalment et deneguen l’ajut, cosa fàcil, o s’acaben els calers, hauràs de pagar el seguro d’autònoms d’abril segur. Només em ve una cosa al cap: no són dels meus, no em defensen, al contrari, perjudiquen!
Opció 2.
L’Estado Español: cal sol.licitar la prestació per mitjà de la mútua laboral. Hi ha un descollone de tramitació impresionant, tot col.lapsat…. per lo tant, obtenir una resposta abans de l’u d’abril és pura ciència ficció! Estem alla mateix: si et deneguen l’ajut hauràs de pagar els autònoms d’abril segur.
Tant cardats estem amb els uns, com amb els altres, colla de vividors! Llagastes a sou! Seps! Que tants llamps caiguin a terra… I que de tants cap caigui al seu cap! Malviatge qui els pari! Tots són igual: els de Barcelona, i els de Madrid. Cardar- ne un nét hem de fer!

Umberto Ciotti
Umberto Ciotti
23.03.2020  ·  19:17

Estimado Sr. Partal

No estoy de acuerdo con Usted. Sanchez no acepta sellar Madrid, no concede a Torra la autorización a confinar Catalunya y no limita la actividad de trabajo a lo mínimo esencial no por las presiones que recibe de una clase privilegiada al mando de la economía del país …

Sanchez no es en condición de hacer lo que tendría que hacer en beneficio de la sociedad de la cual es presidente de “Gobierno” sencillamente por no tener una Cultura Democrática y al revés ser expresión de una “cultura” autoritaria, esto si del mismo modo que toda aquella parte del país que lleva en mano el poder del país (que no es solo la que detiene el poder económico, sino la mucho mas ancha de la “Magistratura”, los cuerpos de policía, de la guardia civil y del ejercito hasta los niveles más inferiores)

Esta porción de la sociedad española que es expresión de la “cultura” autoritaria es extremadamente ancha comprendiendo, a parte una mínima excepción, toda la sociedad española.

La solución al dilema de su articulo está que la sociedad española a todos los niveles ya dentro de las familias, ya dentro del hogar es una sociedad autoritaria y no es una sociedad democrática … La diferencia siendo en dos distintas psicologias de ver el mundo y de ponerse delante de la realidad.

La actitud democratica está caracterizada por la conciencia que el bien de un individuo es una consecuencia de un modo de obrar que enriquece y crea valor y bienestar también a los demás y a toda la sociedad … En fin en la cultura democrática es ínsito el conocimiento de la capacidad de crear bien para uno mismo y para los demás.

Esta capacidad se llama inteligencia … Y es una capacidad difícil de encontrar en una sociedad autoritaria como es desde cientos de años la sociedad española.

El individuo con cultura autoritaria no tiene esta capacidad, digamos que ni está en condición de imaginar su existencia.

Para este individuo el bien propio o el bien solo es la consecuencia de una agresión hacia el mundo exterior, los demás, la sociedad en general y hasta contra los individuos de la propia familia.

El individuo y la sociedad autoritaria tiene otra concepción de la “inteligencia” en comparación a la verdadera y autentica de un individuo y una sociedad democrática … Esta “inteligencia” es la capacidad de agredir y someter los demás a su propio servicio … Es la capacidad de imponer a los demás una opinión retorcida y engañosa de la realidad … Y esto según esta gente es siempre posible hacer por el hecho que para esta gente la Verdad sencillamente no existe.

Volviendo a Sanchez y a su actitud hacia la sociedad a causa del coronavirus, su interés no es hacer el bien de la sociedad … La visión de la realidad de personas autoritarias como Sanchez es inadecuada … La visión de la realidad en Sanchez es contaminada por la voluntad de extender sobre la sociedad su poder autoritario, con todos los medios de la mentira, de la suciedad mental y de la violencia.

Sanchez es un individuo autoritario que está degradado interiormente, no tiene vínculos morales, en fin tiene destrozada su Conciencia, su capacidad de la Inteligencia, su Empatía y capacidad de tener sentimientos auténticos.

Sanchez, está degradado por la lujuria del poder … Es el único medio que lleva para esconder una profunda y triste miseria interior y su total inadecuación a crear valor y bienestar para si mismo y para los demás.

Montserrat Pla
Montserrat Pla
23.03.2020  ·  19:46

Només per aquests interessos econòmics es pot entendre per què Sànchez no actua pensant en ka vida dels ciutadans.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies