Així afectarà la vaga de Renfe durant tot el dia

  • El transport intern de Barcelona i València es veurà afectat per la vaga convocada per CCOO

VilaWeb
Redacció
15.07.2019 - 01:50

La vaga de Renfe convocada per Comissions Obreres (CCOO) tindrà afectacions, especialment, a Barcelona i València, on el transport intern depèn en bona part del servei ferroviari. El sindicat reclama més llocs de feina, menys hores de jornada laboral i que es consolidi el salari. Tres aspectes ‘troncals’ de l’últim conveni col·lectiu que, segons que denuncia el sindicat, Renfe incompleix. Així mateix, CCOO diu que no descarta noves convocatòries de vaga, que podrien afectar també Adif, per a l’agost, si l’empresa manté una ‘postura intransigent’ i les negociacions continuen blocades. UGT i CGT han descartat de donar suport a la vaga d’avui.

A Barcelona, els trens de la Rodalia circularan al 66% en les hores punta i al 33% en les hores vall restants, segons el decret de serveis essencials del Ministeri de Foment i el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Les hores punta s’estableixen en la franja de sis a dos quarts de deu del matí i de cinc de la tarda a dos quarts de nou de la nit. La resta de la jornada és considerada hora vall. Pel que fa a TGV-llarga distància, es decreta un servei del 72% dels trens afectats, que són aquells que es fan amb personal de Barcelona. Als Avant, els serveis essencials són del 65%.

Transports Metropolitans de Barcelona recomana de fer servir les línies 5 i L9 i L10 nord, tenint en compte que també hi ha obres a la línia 1 del metro entre el Clot i Fondo. Les línies R2, R3 i R4 de la Rodalia, que permeten de fer recorreguts entre Sant Andreu, la Sagrera, el Clot i el centre de Barcelona, és una de les alternatives proposades per TMB en el tall de la L1 que s’ha d’allargar fins al 30 d’agost. D’altra banda, TMB preveu de reforçar tant l’autobús especial L1 Clot–Fabra i Puig, que transcorre per la Meridiana, com a llançadora Onze de Setembre–Fondo, per absorbir el passatge addicional, a més d’informadors per a orientar els viatgers.

Les obres de la línia 1 consisteixen en la renovació integral de la infrastructura amb la modernització de més de 9 quilòmetres de via i instal·lacions en un tram de més de 50 anys d’antiguitat.

Al País Valencià, a la Rodalia i mitja distància s’ha decretat un servei mínim del 75% en les hores puntes i un 50% en la resta del dia. El Ministeri de Foment també ha decretat uns serveis mínims del 72% en els trens TGV i llarga distància, és a dir, que circularan 280 dels 387 combois afectats per la protesta i se’n suprimiran 107.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any