Una crida a organitzar-nos des de baix. Passa-ho.

Cal aconseguir que tota la trama cívica del país es coordine amb la sanitat i es pose a treballar avui mateix

Vicent Partal
22.03.2020 - 08:43
Actualització: 22.03.2020 - 09:43
VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Ahir vaig rebre aquest missatge d’un bon amic. És metge, una persona que admire pel seu compromís professional i social i que té responsabilitats de coordinació en un hospital important de Barcelona:

‘Espero que estigueu tots bé. Les coses comencen a arribar al límit. Els meus companys de feina, en tots els camps professionals, admirables. L’angoixa i l’esgotament comencen a notar-se. No és gens agradable de veure que se te’n van els malalts i bruscament. Avui, parlant amb una metgessa d’urgències, m’ha dit: “Hauríem de sortir tots nosaltres al carrer i dir: ‘O ho tanqueu tot o ens n’anem a casa.’ Si s’han de morir igual, no fem falta aquí.” A mi se m’ha acudit que potser aquesta idea seria bona per a fer pressió pel tancament total. Cuideu-vos i una abraçada ben forta…’

Això que proposa el missatge és important, tan important com aquesta sensació terrible, que tan bé descriu, que el temps s’acaba. Una protesta generalitzada dels serveis sanitaris exigint aquest ‘tanqueu-ho tot’ que Pedro Sánchez continua encaparrat a ignorar, seria enormement efectiva perquè ara mateix els metges, infermers, auxiliars, tenen tota la legitimitat que puguem imaginar.

Però hi ha una cosa d’aquest missatge que m’ha impressionat encara més que el contingut i la proposta. És la voluntat de fer, de moure’s des de la base, és la decisió de posar-se en marxa sense esperar res més, és la recuperació de l’esperit lluitador en aquest marc tan estrany i desconcertant en què no podem ni tan sols fer allò a què estàvem acostumats, que era eixir al carrer a protestar.

I no ho dic pel missatge d’aquest amic, exclusivament. Aquestes darreres hores per les xarxes socials circulen cada vegada més tot d’iniciatives per a autoorganitzar-se. Hi he vist piulades explicant, per exemple, que hi ha empreses que han de fer ERTE i disposen de sales blanques, motlles de plàstic, màquines cosidores o eines industrials amb les quals es podrien fer mascaretes o fins i tot màquines de respiració assistida. Només caldria organitzar-ne la producció, trobar els tècnics capaços i disposats i posar-s’hi. Al Principat, col·lectius com ara Sanitaris per la República o Omplim els Magatzems també han engegat iniciatives des de baix, per exemple demanant als hotels que han tancat material d’higiene susceptible de ser usat als hospitals, mentre que a ciutats com ara Tàrrega s’ha creat un operatiu amb gent que té màquines de cosir per a fabricar localment mascaretes. També al País Valencià, a Elda, Petrer o Bocairent, entre, treballadores de les fàbriques de calcer s’han autoreconvertit i fa dies que fan mascaretes de manera voluntària. I tots hem vist com, per tot arreu, hi ha empreses que han ofert les seues impressores 3D per allò que puguen caldre.

Al Col·legi de Metges de Barcelona sembla que han entès d’una manera especial que aquesta organització popular pot ser un element poderós per a canviar la situació. I així, no és que demanen únicament material sanitari o equipament de protecció (mascaretes, bates impermeables, guants, ulleres, etc.) sinó que s’ofereixen per a coordinar recursos per a produir-ne, fent servir el correu donaciocovid19@comb.cat o el telèfon 935 678 700 per a posar en contacte qui té recursos i qui pot fer-ne servir -de la mateixa manera les cambres intenten coordinar recursos empresarials a través de suport_coronavirus@cambrabcn.org.

Si explique tot això és perquè crec, enmig d’aquest moment tan complicat, que hauríem de ser ben conscients que el nostre país té dues eines molt importants al seu abast, que són la seua gran capacitat industrial i la més que potent trama social articulada en cada poble, en cada barri i ciutat. I que, si som capaços de coordinar-les, podrien marcar la diferència.

Cal aconseguir que tota la trama cívica del país es coordine amb el sector sanitari i es pose a treballar avui mateix. Hem demostrat una vegada i una altra una capacitat de resiliència i d’organització popular úniques. Penseu com les escoles de les Illes es van organitzar per lluitar contra el decret de trilingüisme i van sostenir la capacitat de vaga dels pares. Penseu en la Primavera Valenciana o en la manera com es van obrir pas les denúncies de l’accident del Metro a Jesús, enmig de la manipulació dels mitjans més gran que hem vist mai. Penseu en allò que cada any aconsegueix la Marató de TV3. Penseu en l’enorme quantitat de diners que ja hem estat capaços de posar tots per a superar la repressió. Penseu en el referèndum del Primer d’Octubre, no tan sols per l’exemple extraordinari, lluminós, del Principat, sinó també per la capacitat organitzativa de Catalunya Nord.

Els sectors professionals, les empreses, els sindicats, les cambres i els gremis, les associacions populars i culturals, les xarxes veïnals, els mitjans, podem fer grans coses si som capaços de coordinar la resposta del carrer. Com a societat hem perdut massa temps, el govern espanyol ens ha fet perdre, a nosaltres i als nostres governs, massa temps. Responguem-li accelerant nosaltres la resposta, posant-nos a treballar des de baix. Jo no estic segur de qui ho ha de coordinar, això, al costat de les Generalitats i els ajuntaments però amb vida pròpia. Però de la cosa que estic convençut és que un moviment com aquest no és que realment siga factible sinó que és el millor i el més necessari que ara mateix podem fer, a banda estar-nos tots tancats a casa.

PS. Ahir Pedro Sánchez va fer un discurs lamentable, impotent i desconcertat, en l’horari de màxima audiència televisiva. Una hora parlant gairebé per a no dir res de res. A Madrid, però, el va acompanyar una important cassolada de protesta i es va tornar a demostrar una cosa que moltes vegades m’han escoltat dir que és una de les sorts que tenim els catalans: Espanya no té  patriotes. La dreta espanyola no té prou ni es conforma amb el gir autoritari i patrioter del líder del PSOE. Ells han entès que Sánchez ja està en la corda fluixa per la seua demostrable incompetència i ahir se li van tirar al coll amb ganes, amb declaracions dels líders populars i amb les cassoles de la seua gent als balcons de Madrid i dels ‘barris nacionals’ de la perifèria.

Aquesta setmana vinent veurem una escalada terrible en la xifra de contagis i morts i el PP ho intentarà aprofitar per a treure Sánchez de La Moncloa. Els populars són així d’amorals i indecents, és cert, però nosaltres no hauríem d’oblidar que aquest és el preu que paga el PSOE per no haver volgut entendre que per més de dretes i espanyolistes que es tornen mai no ho seran prou per a la guerracivilista dreta espanyola. Ni posar l’exèrcit per davant de tot, treure la bandera, cridar per la unitat de la pàtria i anul·lar les autonomies li haurà servit al PSOE per a frenar l’odi histèric d’aquesta Espanya sociològicament autoritària, franquista, de la qual l’única cosa sensata que es pot fer és allunyar-se’n a tota velocitat. Marxar.

Espere, com a mínim, que el que passarà aquests pròxims dies servisca de lliçó definitiva als qui el novembre del 2017 van pensar que era més raonable frenar el procés d’independència, renunciant a la unilateralitat i intentant a qualsevol preu l’acord amb els presumptes progressistes espanyols. I que la reacció del nostre país siga tant radical, valenta i decidida com aquest temps absolutament excepcional reclama.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
21.03.2020  ·  22:18

Si continuem en mans dels ignorants i psicòpates governants, ho pagarem amb les nostres vides. Ara que estem tancats a casa, podem prendre la iniciativa. Al capdavall, ens va la vida, en l’envit. Ells, si ho volen així, que s’apanyen, amb la seua capital empestada.

francesc felip
francesc felip
21.03.2020  ·  22:33

Sánchez: ‘Hi ha hagut països que van optar per no frenar la propagació del virus, malgrat el cost elevat de vides humanes que això suposa. Ara han vist que és insostenible.’ Exacte, es tracta de Madrid.

Joan Ortí
Joan Ortí
21.03.2020  ·  23:57

Davant la inoperància radical que demanen els científics per part de la “Autoridad Competente”; haurem d’anar per feina, i una vegada mes, els catalans en les seves diverses expressions, haurem de ser creatius i solidaris, col·laborar i fer costat a la crida del govern català.

Ramon Sans
Ramon Sans
22.03.2020  ·  03:20

Si no podemos CONFINAR TODA LA SOCIEDAD , CONFINEMOS LA POBLACIÓN DE RIESGO PARA DISMINUIR EL Nº DE MUERTOS , evitemos que los MAYORES DE 65 AÑOS o personas con PATOLOGIAS GRAVES entren en contacto con el virus … ENCERRADOS EN CASA Y NO SALIR NI ENTRAR NADIE … NINGUN CONTACTO FÍSICO QUE NO SEA IMPRESCINDIBLE EN 12 SEMANAS … sino será una CARNICERIA.

ESO ES POSIBLE CON LAS ONGs , ASISTENCIA SOCIAL Y SISTEMA SANITARIO … NO DEPENDE DE MADRID … DEPENDE DE NOSOTROS .

He dejado un protocolo de actuación en XARXA VILAWEB para quien lo quiera aprobechar , que creo que sería util para ONGS o saber como hacerlo con un familiar .

SALUT i sort .

Carles Serra
Carles Serra
22.03.2020  ·  04:04

Vicent, lo que dius en el teu article tens raó, però sincerament, com dius ens va la vida, sense comptar els patiments; trobo falta contundència i valentia en denunciar el principal culpable del nivell que hem arribat, el govern del PSO€-UP; encara fa dos dies, si Vicent, tant sols dos dies, la majoria d’alcaldables del Bajo Llobrega i la Colau, varen fer un manifest contra el president de la Generalitat per demanar el confinament de Madrid i Catalunya.
Després de tot lo que comentes , encara no hi ha respostes a la demanda de confinament i els assassins d’aquest alcaldables firmant aquest manifest alçades d’ara.
Caldria ser més clars i dir-li l’Iceta, Colau, Granados i el gran Pedro Sánchez ; ASSASSINS.
Torno a recordar la película Txermobil, es l’exemple de lo que intento transmetre

JOSEP AMILCAR ALBERT
JOSEP AMILCAR ALBERT
22.03.2020  ·  07:17

A Elx, anit van sonar cassoles. La gent va esgotant la capacitat d’aguant.

Ivanovic Mendeleiev
Ivanovic Mendeleiev
22.03.2020  ·  07:51

1. S’han de fer hospitals de campanya o acondicionar hotels per fer d hospitals
2. S’han d aconseguir q funcionin els respiradors que s estan fent amb impressores 3D
3. S’han de tenir aquest respiradors a punt i amb la logistica per arribar a qualsevol lloc en 1 h
4. Organitzar xarxa de voluntaris que inclogui experts per implementar 1, 2 i 3
HI HA ALGU QUE NO ESTIGUI D ACORD?

JORDI DE
JORDI DE
22.03.2020  ·  08:13

Gràcies per l’editorial! A mesura que les aneu coneixent, podreu anar publicant les iniciatives que sorgeixin? Fins i tot aquelles que simplement demanin diners, si us plau.

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
22.03.2020  ·  08:20

Sí , assassins amb totes les lletres . Que pretén aquest irresponsable i pregoner de la idiotesa mai vista en un govern ? Sí CRIMINAL això és el que són. Si Xi l’ignora per dirigir-se directament a l’tre , , també rei de la idiotesa , per alguna cosa deu ser. Fa terror pensar que estem al caprici d’aquest irresponsable i tots els que li fan la gara , gara . CATALANS no podem esperar més , ens hi va la pell !! Salut i marxem !!

joan rovira
joan rovira
22.03.2020  ·  08:25

Què es pot esperar d’un sistema colonial totalitari i no intel•ligent, ans al contrari, pervers com l’espanyol?

Amb uns governants que no saben fer res d’útil ni sensat però, així i tot, individus disfressats de ciutadans els voten?

Després d’autodeterminar-nos cal descolonitzar-nos. Com?, autoorganitzant-nos ara, per autoprotegir-nos!

(Si us plau mireu a qui voteu. Els màsters potser donen cultura però no sentit comú. Viure des de la infantesa de la política colonial com Iceta, Illa, Granados, Collboni, Colau, Torrent, etc. explica tant l’estagnació del sistema polític colonial català com dels votants mutats en ciutadans il•lusos.)

Qui no fa els canvis en temps de bonança està obligat a fer-ho en temps d’urgència.
Qui a un sistema colonial se sotmet no pot decidir ni el seu present.
Qui perd els orígens perd la identitat i la capacitat de viure.

Sílvia Fortuño
Sílvia Fortuño
22.03.2020  ·  08:42

Sr. Partal, tampoc puc fer cap objecció a l’editorial d’avui, solament que s’oblida del miserable paper que està fent Podem i els Comuns.

Albert Miret
Albert Miret
22.03.2020  ·  08:43

L’u d’octubre els catalans vam ser capaços de burlar tots els criminals cossos de repressió de l’estat, passar-los milers d’urnes per sota el nas sense que ni les veiessin i fer un referèndum amb tot el seu país en contra, sense ni una arma, ni cap violència. Ara no som capaços de confinar cada un dels pobles i hem de deixar-nos morir per la immensa incapacitat d’un estat podrit? Cada poble que es confini a si mateix controlant els accessos amb els quatre pobles veïns. Si ho fa un nombre de pobles suficient, cap depredador de l’estat ho podrà evitar i Catalunya governarà tot el seu territori. Per a fer això, només necessitem solidaritat, que la tenim. Valentia, imaginació i força, que les tenim. Tenim de tot, i no necessitem esperar que una colla d’inútils mafiosos ens autoritzin.

JORDI PIGRAU
JORDI PIGRAU
22.03.2020  ·  08:56

Molt trista la PS i el ‘guerracivilisme’. Això està copiat de l’extrema dreta VOXPPPSOE..

Mo marxem pq NO ens deixaran..

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
22.03.2020  ·  09:15

Nodo discurs propagandístic d´un estat que fa aigües. Cassolem , també, per aquest representant de l´opressió!

Pep Agulló
Pep Agulló
22.03.2020  ·  09:31

ORGANITZAR-NOS DES DE BAIX… AMB QUIN SUPORT LEGAL?

Si alguna cosa odia Sánchez és l’esperit de col·laboració i solidaritat del nostre país. També em sembla que l’empoderament ha de ser l’eina davant de l’estultícia criminal de Sánchez. Però…

… Per fer-la, cal que “Els sectors professionals, les empreses, els sindicats, les cambres i els gremis, les associacions populars i culturals, les xarxes veïnals, els mitjans, podem fer grans coses si som capaços de coordinar la resposta del carrer.”(Vicent). O com apunta Ivanovic…

Tot plegat com lliga aquesta ajuda que necessita desplaçar-se pel territori, obrir empreses, circular materials, etc… amb el confinament rigorós? I aquí tornem al nus de la qüestió: quin poder té la Generalitat per transformar aquesta voluntat en legalitat que no pugui obstruir Sánchez?

Ara, s’ha d’intentar !! Endavant.

MIQUEL FIGUERAS
MIQUEL FIGUERAS
22.03.2020  ·  09:36

Demanem al President Torra i els col.legis professionals, amb la seva autoritat, que facin seva aquesta crida. Els ciutadans estem demanant a crits poder ajudar els malalts i el nostre personal sanitari. Som adults i sabem que la situació és gravíssima. Ens sobren recursos per ajudar i no tenim ningú que lideri res. És desesperant. Tenim sang o tenim lleteta a les venes?

Joan López
Joan López
22.03.2020  ·  09:58

Ahir li deia a una amiga,que el aplaudiment que es fà als balcons als sanitaris era molt bonic,peró que jo no ho feia perque psicologicament crec que ells se senten mes presionats a ser-hi uns heroes i aixó no m’agrada gens,son personas i tenen als mateix problemas que tothom,dit aixó aquesta iniciativa si que es le correcta, menys aplaudiments i mes buscar,fer, tot alló que calgui para que tinguin totes les einas de seguritat (batas,mascaretas,guants,etc), i lo mes important resteu a casa,siguem solidaris de veritat.

Ramon Simon
Ramon Simon
22.03.2020  ·  10:05

Totalment d’acort en els comentaris, anteriors, si no deixen tanca catalunya, tanquem nosalttres els nostres pobles, catalunya quedara tancada.

Juan Antonio Grau
Juan Antonio Grau
22.03.2020  ·  10:17

Clar i català.!

Joaquim ramirez
Joaquim ramirez
22.03.2020  ·  10:21

Vicenç, tal com dius el nostre poder de auto organitzar-nos es exemplar. jo visc en un molt petit poble Juià de 323 veïns,Tenim una Associació de Veïns coordinada per el mòbil, i vull expressar la meva gratitud i orgull de pertànyer a aquest poble. Pe l’humanitat i l’ajuda que es presta en aquests moments dificils.

maria serra
maria serra
22.03.2020  ·  10:25

El més preocupant és que en Pedro Sanchez s’ha envoltat de ministres tant incompetents com ell ,o sigui que com no escoltin els que coneixen la veritable gravetat d’aquest virus, ens contaminarem tots…i quan arribi aquest moment , els sanitaris els haurien de posar a la cua com tothom

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
22.03.2020  ·  10:32

Quan ‘autoridad competente’, aclamant-se a l’unitarisme i al recurs militar, sembla cada dia més un oxímoron, a l’aquí mando yo cal respondre organitzant-nos des de la base per supervivència i solidaritat. I seria bo que els nostres electes legitimaren i facilitaren la iniciativa popular.

Ana Maria Lera
Ana Maria Lera
22.03.2020  ·  10:34

Proposo incloure les herbes, es a dir tot lo vincular amb la ‘fitoterapia” , estic segura que hi han alternativas que poden ser utils

Manel Casalprim
Manel Casalprim
22.03.2020  ·  10:35

Ara es l’hora!!!

Oriol Ribera
Oriol Ribera
22.03.2020  ·  10:37

Que espera Podem a renunciarde formar part d,aquest gobern militaritzat?

Joan Pagès
Joan Pagès
22.03.2020  ·  10:51

Aquesta és la idea clau: el by-pass de la política. Demostrar que no els necessitem i que ens en sortim sense ells. Societat i sistema sanitari coordinats i sense intermediaris.

QUIM BG
QUIM BG
22.03.2020  ·  10:55

I el galdós papers dels Comuns i Podemites?
Tot per una misèria de quota de poder.

Josep Salart
Josep Salart
22.03.2020  ·  11:16

Només caldría que el MHP i el seu interessat Vicepresident, sortissin tots dos al telenoticies i des dels seus respectius confinaments, però TOTS DOS JUNTS, per dir-nos tot això que parlem.

Aquesta capacitat de resiliència i d’organització popular úniques que ens recorda l’editorial, sortiría a l’instant. Malauradament, als digitals i televisió només veiem el MHP sól, capficat, lluitant i lluitant.

Trobo que si, que a Catalunya, tot el,personal sanitàri s’hauría de plantar i ameneçar en plegar. Sóm nosaltres que decidim, no els criminals de l’Ibex ni els seus ninots.

Lluïsa Miret
Lluïsa Miret
22.03.2020  ·  11:25

Al mateix Vilaweb hi ha un article del Col·legi de metges de Barcelona que expliquen què es pot fer per ajudar. A Sabadell el Consell per la República està organitzant la confecció de mascaretes. Cal fer tot el què puguem i sobretot no parar.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
22.03.2020  ·  11:27

També espanta saber la quantitat de morts en relació al número d’infeccions detectades, tot i que es pot argumentar que hi ha diferències importants en el número de probes (PCR) que es fa en diferents països. Tot i això les diferències mostren que alguna cosa es fa diferent i que provoca, de forma significativa, més morts.
Itàlia 9%
Iran 7.5%
Espanya 5.41%
Xina 4.02%
França 3.8%
A Itàlia les diferències entre el nord i el sud són abismals, al nord passa això:
Llombardia 12.1%
Emilia Romanya 10.6%
Veneto 3.16%
Piamont 6.39%
Fixem-nos ara què passa a Espanya en les diferents regions més afectades:
Madrid 9%
Catalunya 2.9%
La Rioja 2.6%
Navarra 1.5%
Veient aquestes xifres, acceptant com deia el biaix que pot representar el nº de probes (PCR) que es fan a cada país, només se m’acudeixen dues raons que ho explicarien. La primera és que no s’han pres les mesures adequades de confinament i la segona, no es diu però és evident que passa, el sistema sanitari està totalment col·lapsat, tan al nord d’Itàlia com a Madrid. Això vol dir que no es pot atendre a tots els malalts i probablement s’ha de fer un triatge entre la vida i la mort. Els morts augmentaran, morts que en unes altres condicions no moririen, entre els infectats per Covd-19 però també entre els malalts comuns que ara tampoc poden rebre l’atenció que necessiten. D’acord doncs amb en Barnils (https://www.vilaweb.cat/noticies/ujutjarem-nombre-morts/), els haurem de jutjar i encara més, si tinguéssim dignitat com a poble, tots aquests polítics paràsits, desparasitadors del poder haurien d’amagar-se i no aparèixer més, i emmalaltir de vergonya. Ahir, durant 50 minuts de discurs de Pedro Sánchez no vam sentir res de nou, cap nova proposta i, francament, no em va decepcionar.

Ramon Batlle
Ramon Batlle
22.03.2020  ·  11:36

“mascareta”, en mode diminutiu, és un calc literal del castellà. Cal dir “màscara” o “careta” tal com és definit al diccionari DIEC2 i és:

“6 1 f. [MD] Careta per a amagar, protegir o medicar la cara o per a administrar narcòtics.”

I no deixar-nos endur com ho diuen en castellà. Si us plau, rectifiqueu el text.

Josu Elorduy
Josu Elorduy
22.03.2020  ·  11:59

Creatividad Mediterránea.
Hace ya unos cuántos años, estuve en Barcelona, en un congreso que organizó el “Instituto de Ciencias del Hombre”, “Humanas” diríamos hoy, con este tema como argumento de reflexión.
Para situarnos en el calendario, eran tiempos de Pujol, que nos recibió en audiencia especial…
Alli se dijo que habia una cultura mediterránea, especialmente creativa, imaginativa, … que ha dejado su rastro en muchos órdenes de la vida.
Me viene a la cabeza este congreso, al leer la propuesta que subraya Vicent Parral.
Que razón tienes Vicent, Cataluña, los catalanes lo van a volver a hacer. Creo que ayer leia en un artículo del Financial Times, más o menos esto: Los pueblos empoderados, conscientes de su civismo y activos, están en mejores condiciones para afrontar esta pandemia.
Desde Euskal Herria, mi reconocimiento, mi admiración, mi humilde apoyo.
Lo volveréis a hacer. Esta en juego vuestra vida, vuestro ser, al final el tsunami inevitable de vuestra “republica en construcción” arrasará también este bicho, el virus, la corona y sus trileros.
Endavant.

Federació de Comitès Poble Català Albert
Federació de Comitès Poble Català Albert
22.03.2020  ·  12:24

Suport total a la Crida d’en Vicent Partal per organitzar des de baix la lluita sanitaria contra el Virus actual. Gr’acies, Vicent, per aquest editorial. s’ha de seguir.

Si, en molts casos històrics ha sigut el poble del Països catalans que s’ha organitzat ell mateix i mogut per defensar-se ell i tdefensar tot el país. En Partal en done exemples.

Si. fins i tot, en un de tants moments greus del passat, Guerra de Successió contra Felip V, Borbó (1702-1714). M’explico sobre el passat per donar ànims pel prresent i el futur:
Tot i que Felip V havia conseguit presidir les Corts catalanes de 1701-1702, i que el Consell de Cent i la Diputació del cos general li donaren suport en el premer intent, frustat, de desembarcament aliat de Carles III, Austria, (maig de 1704) des de la plana de Vic, l’acció d’un grup de vigatans, petita noblesa, menestrals, i cavallers, donaren plens poders a Domènec Perera i Antoni de Peguera (primavera de 1705) per que s’entrevistessin amb el plenipotenciari de la reina Anna d’Anglaterra, per arrenglerar Catalunya al costat de la Gran Aliança de l’Haia (pacte de Gènova de 1705) Anglaterra es comprometia a portar un exercit al Principat a favor de Carles iii per cumplir les lleis i constitucions catalanes.

Ara hi tornem a ser. Seguim el que ha diu Vicent Partal .

Via fora.
Albert bertrana Bernaus

Dolors Rovira
Dolors Rovira
22.03.2020  ·  12:25

A tall exemple, a Banyoles hi ha una xarxa cívica nascuda del moviment independentista que està funcionant molt i molt bé.

Carles Farre
Carles Farre
22.03.2020  ·  12:30

Bonifàcia, si llegeixes això i ja que treballes a l’Hospital de la Vall d’Hebrón, vaig a fer-te un suggerència, a veure si la pots fer arribar a qui procedeixi, tot i que tinc poques esperances que prosperi:

Agafeu 4 o 5 pacients infectats de Covid-19, amb símptomes moderats, no amb estat crític, doncs en cas de que es morissin, i no precisament pel MMS, a les autoritats sanitàries els faltaria temps per atribuir-ho al MMS, i ja no diguem els mitjanits informatius l’acarnissament seria estratosfèric….A aquests pacients se’ls informa de que va la prova, i per descomptat, se’ls demana el seu consentiment, si els funciona, no haurien de tardar gaire en trobar-se millor. En quan a l’obtenció del MMS, doncs a partir de la matèria primera, que es econòmica, es fàcil d’elaborar, qualsevol ho pot fer, aquesta mateixa facilitat, es la que ha fet que cap laboratori si vulgui posar, no obstant jo em posaria en contacte amb el Josep Pàmies, o la Teresa Forcades que també es metgessa, per mes informació, així com pels protocols a seguir.

I si a l’hospital davant d’aquesta emergència, es neguen a fer aquesta prova tan senzilla, quedarà clar que de mentalitat “científica” en tenen poc, doncs un veritable científic, investigador, ha d’estar obert i disposat a tot, fins i tot amb el que no hi està d’acord, una cosa fins que no es prova, no se sap si funciona, i en aquests cas hi han mes que raonable indicis de que funciona.
I també, Bonifàcia, passa’ls-hi aquest video als teus companys de feina, es de l’Andreas Kalcker, sap del que parla…

https://www.youtube.com/watch?v=0qlV27_rsWA

Per la meva part, soc del que pensa que mes que queixar-se, el que cal es, si pots, aportar solucions, si això al final cau en un sac trencat, com m’imagino, al igual que el tema de la sobrepoblació i la globalització, que ni tan sols en aquesta diari ha merescut quatre ratlles, que SI que ho han fet altres diaris, jo a nivell personal, em rentaré les mans amb sabó pel coronavirus, però també em rentaré les mans en el sentit que ho va fer Ponç Pilat.

XAVIER UTRILLA
XAVIER UTRILLA
22.03.2020  ·  12:33

Totalment d’acord amb l’editorial, fa dies vaig fer un comentari en la línea que avui exposa l’Albert Miret. Però els ajuntaments, que fan una tasca molt important i feixuga, no en tinc cap dubte, i que son la millor eina per la proximitat i el coneixement concret de cada població (tot el contrari del “todos juntos”), sembla que tampoc tenen llibertat d’acció legal per fer allò que reclama el govern, els experts i el sentit comú. És el que ens recorda en Pep Agulló: “tornem al nus de la qüestió: quin poder té la Generalitat (i els municipis, afageixo) per transformar aquesta voluntat en legalitat que no pugui obstruir Sánchez?”. Cap.
Que ens organitzem, som solidaris, com a societat, ho hem demostrat a bastament. I ara més. Que administrativa i políticament, som orfes, també. Per això penso que és imprescindible no deixar de parlar de política. I més concretament de la necessitat d’assolir l’independència. Més que mai.
Reprodueixo amb esperança el darrer paràgraf de l’article d’avui.
“Espere, com a mínim, que el que passarà aquests pròxims dies servisca de lliçó definitiva als qui el novembre del 2017 van pensar que era més raonable frenar el procés d’independència, renunciant a la unilateralitat i intentant a qualsevol preu l’acord amb els presumptes progressistes espanyols. I que la reacció del nostre país siga tant radical, valenta i decidida com aquest temps absolutament excepcional reclama.”

Anton Alabau
Anton Alabau
22.03.2020  ·  13:03

Quina força tan col·losal una plantada simbòlica del personal sanitari. No crec que el Gob-Ñ pogués aguantar gaires hores sense ordenar d’una vegada el confinament total.
Pel que fa a nosaltres, si no ens empoderem ara, quàn ho farem? Hi ha cap altre motiu més important que protegir la nostra vida, les dels nostres, totes les vides que sigui possible?
Qui pugui oferir alguna cosa a les entitats que cita l’Editorial que ho faci (jo ja m’hi he posat a disposició), i mentrestant a casa.
Els altres aportant el seu granet de sorra quedant-se a casa, fent sal.

jaume vall
jaume vall
22.03.2020  ·  13:14

D’acord amb la totalitat de l’escrit. Com sempre, a demostrar que “si no, no”.

Eduard Samarra
Eduard Samarra
22.03.2020  ·  13:57

Som-hi doncs!!

Roser Caminals
Roser Caminals
22.03.2020  ·  14:57

Des d’aquí, tota la solidaritat amb la crida del nostre director.
També em sembla vàlida la proposta de tancar tots els pobles i ciutats catalanes.

Carles Matute
Carles Matute
22.03.2020  ·  15:42

Queda molt clar que si no ens organitzem, i ho fem a la nostra manera, això pot esdevenir un desastre de dimensions colossals. Qui es pensi que en Sánchez i la seva colla controlen res, està ben equivocat: La Zarzuela, els militars i els del poder econòmic el tenen agafat pels ous i els fan ballar al so que els hi toquen. Aneu a saber quines nefastes raons tenen aquesta gentussa per actuar com ho estan fent (encara que m’ho imagino).
El catalans tenim una avantatja que és la capacitat d’organització -i darrerament ho hem demostrat amb escreix- que fa que a base de telèfons mòbils, ordinadors i xarxes socials, es munti un entramat d’iniciatives orientades a un objectiu comú que, en aquest cas, és aturar la propagació del virus i per això no cal ser al carrer, ho podem fer reclosos a casa. Un cop resolt el problema tindrem el control (que és el que volen evitar de totes passades), llavors cal aprofitar l’inèrcia per aconseguir marxar d’Espanya d’una punyetera vegada.

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
22.03.2020  ·  16:00

Hay una serie de informaciones que a mí me ponen la mosca detrás de la oreja. Por ejemplo, lo de que si no tienes síntomas no es necesario, incluso que no sirve de nada que lleves mascarilla.

Una noticia de hoy en el periódico Le Monde dice que en Asia están consternados al constatar que en Europa no se preconiza el uso generalizado de la mascarilla y están consternados porque la segunda oleada de infecciones podría provenir de fuera (Europa).

https://www.lemonde.fr/international/article/2020/03/21/le-denigrement-du-masque-en-europe-suscite-la-consternation-en-asie_6033926_3210.html

Buscando, buscando he caído sobre esta noticia del ABC

https://sevilla.abc.es/salud/sevi-alerta-ante-coronavirus-no-compre-mascarillas-202002261555_noticia.html?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

en la que se explica que la OMS recomienda no utilizar mascarilla a diestro y siniestro porque no hay suficientes. Es decir que los asiáticos dicen que llevar mascarilla no es una opción, es una necesidad si se quiere atajar la pandemia y la Organización MUNDIAL de la Salud dice que como no hay suficientes hay que priorizar su uso en los colectivos sanitarios y los que presentan síntomas leves.

¿En qué quedamos? ¿mascarilla sí o no? Y si mascarilla sí, cómo es posible que no se pongan a fabricarlas por miles de toneladas requisando la industria que haya que requisar. Y lo mismo que con las mascarillas, con los guantes, las batas de los sanitarios, los gorros, los protectores de los zapatos, los ventiladores … en fin, que todo esto es alucinantemente surrealista. Menudo desbarajuste.

Ya sé que es un personaje controvertido, al que leo desde hace años con espíritu crítico pero, lo cierto es que tampoco es un vendedor de crecepelos.

Me ha sorprendido que hoy el inefable diario La Razón haya publicado una entrevista a Daniel Estulin.

https://www.larazon.es/internacional/20200322/ip7bpsjtqvcblmhcchctpt6wby.html

Y junto a la entrevista a Estulin, otra, en el mismo periódico (en forma de artículo) a Oriol Mitjà.

https://www.larazon.es/sociedad/20200322/5kz2olog2fdq3dkolzjyendtmu.html

Algo se mueve en la Corte del Reino.

Josep Soler
Josep Soler
22.03.2020  ·  17:15

Em sumo al punt de vista de Carles Matute. Em pregunto, que pensa fer aquest president espanyol quan tot estigui de panxa enlaire?. Compta amb l’exercit i els seus tancs i avions per abatrà l’enemic (el covid-19) ?. Espera fer una gran “desfilada victoriosa” pel que quedi de la diagonal?. L’home esta sol davant del mon i no reacciona. Així que tot el país ha d’estar pendent de les decisions (perdo de les indecisions) d’un president de govern que ni tant sols governa, perquè probablement te al darrera els de sempre que decideixen el que s’ha de fer i que, com es històricament sabut, encara son mes incompetents que ell mateix?. Això no te sortida. Societat civil organitzem-nos….

Jordi Buïl
Jordi Buïl
22.03.2020  ·  18:37

Em sembla que confinar tots els pobles i ciutats de Catalunya no és tan difícil. Barcelona i voltants és més complicat.

Si partim que és millor anar a la presó que no pas morir-se, podem estar d’acord que cal actuar prescindint del que diguin els polítics.

A cada població, la gent més decidida es posa d’acord –no pas presencialment sinó per watsap o com sigui– a fer una crida (a la població no de risc que estigui aturada) a col•laborar en el confinament de la població.

Mentrestant, caldrà assegurar-se –amb consultes a personal sanitari responsable– de quines excepcions de confinament caldrà fer.

Una manera possible de fer la crida fóra la següent. Amb altaveus i cotxes, es passa per tots els carrers de la població fent una crida a tothom qui hi vulgui col•laborar, i se’ls demana a peu de carrer que donin el telèfon i l’adreça electrònica.

Un cop fet això, se’ls comunica a partir de quin dia hauran d’estar preparats per a participar en el confinament del poble. Se’ls diu què és el que hauran de fer i com. I se’ls demana que, en el termini de tantes hores, responguin afirmativament si és que verdaderament hi estan disposats.

A partir del nombre dels qui s’hi hauran apuntat, i del lloc de la població on viuen, es fa un pla de repartiment de feines, en dies, hores i llocs, i es comunica a tots ells.

I comença a fer-se.

Després de com hagi anat el primer dia, i dels problemes que s’hagin presentat, se’n fa una valoració, es consulta el que calgui, i es fan les adaptacions corresponents.

I així cada dia.

Fins que ens en sortim.

(És la meva opinió)

Jordi Nogués
Jordi Nogués
22.03.2020  ·  19:18

Total recolzament a la crida del Sr. Partal. Cal que els ciutadas del nostre pais s’autoorganitzin per superar l’estupidesa, ignorància i mala llet dels responsables d’aquesta catastrofe. Si varem conseguir fer un referendum amb totes les forces represives damunt nostre, més podem tancar un pais, poble a poble i ciutat a ciutat. I els més que miserables de les Colau i llepaculs dels Icetes i companyia, que callin i que deixin fer a la gent que en sap.

Josep Marrasé
Josep Marrasé
02.04.2020  ·  12:42

Jo he esgotat tota mena de qualificatiu, i de raonaments estic tant eixut com eixorc, així que demano que em perdoni, quí ho hagi de fer per la meva escassa determinació. Gràcies.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes