09.11.2021 - 11:00
|
Actualització: 09.11.2021 - 12:19
Les multinacionals tecnològiques encaren el Black Friday i la campanya de Nadal amb incertesa. Companyies com Apple i Lenovo preveuen complicacions; algunes altres, com ara Microsoft, són més optimistes, si bé no descarten contratemps.
La mancança de semiconductors, les dificultats logístiques a Àsia i l’augment de la demanda induït per la fi de la pandèmia han originat una crisi de proveïment a la indústria tecnològica que podria condicionar-ne les vendes a curt i mitjà termini. Les previsions de cada companyia difereixen, però en general totes coincideixen que hi ha un seguit de factors que contribueixen a les contínues limitacions de subministrament. Algunes, com Samsung, confien de poder-les superar a temps i algunes altres, com Lenovo, ja adverteixen que no tindran pas disponibilitat de tots els productes.
Els distribuïdors, com Mediamarkt, també anticipen dificultats amb vista al Black Friday i la campanya de Nadal. Diuen que treballen coordinadament i permanent amb els proveïdors per assegurar l’estoc de tots els productes, però tampoc no descarten entrebancs aïllats de subministrament que, tanmateix, sembla que es limitaran a uns productes determinats.