La síndica de greuges investiga el cas de presumptes abusos a una nena tutelada per la DGAIA

VilaWeb
14.05.2025 - 20:40

La síndica de greuges, Esther Giménez-Salinas, ha obert una actuació d’ofici per a investigar els suposats abusos comesos per una xarxa contra una nena de 12 anys tutelada per la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA).

En un comunicat, la institució explica que demanarà informació al Departament de Drets Socials i Inclusió i al de Salut per saber en quines circumstàncies es van produir els fets denunciats i quines mesures es van aplicar. També vol conèixer quina atenció rep actualment la menor.

Giménez-Salinas ha expressat la seva preocupació i ha remarcat que l’objectiu del sistema de protecció és “proporcionar als menors atesos un entorn alternatiu a la família que sigui segur, protector i educatiu”.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor