Sala i Martín desmunta les manipulacions d’El País sobre el canvi de seu d’empreses catalanes

L'economista acusa el periodista Xavier Vidal-Folch i el diari d'haver posat les seves 'plomes agraïdes' a disposició del govern espanyol

VilaWeb
Redacció
06.05.2018 - 20:54
Actualització: 06.05.2018 - 22:54

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

L’economista Xavier Sala i Martín ha deixat en evidència el periodista Xavier Vidal-Folch i el diari El País a propòsit de les manipulacions informatives sobre la marxa d’empreses de Catalunya. En un fil publicat a Twitter, Sala i Martín explica que Vidal-Folch va acusar-lo de ‘traïdor’ per haver negat que el canvi de seu d’algunes empreses catalanes provocaria desocupació i pobresa. Mesos després, l’economista ha fet una recopilació de dades i ha citat el ministeri d’Hisenda espanyol mateix per demostrar que el seu impacte econòmic ha estat gairebé nul.

També assenyala que una de les raons per les quals Vidal-Folch pot haver fet una ‘anàlisi esbiaixada’ de la situació econòmica a Catalunya és la mala situació econòmica d’El País, que, segons Sala i Martín, ‘no pot sobreviure sense els ajuts econòmics del govern espanyol’ i per això ha de sumar-se a la lluita contra l’independentisme.

Vegeu el fil sencer ací:

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb els diari nou que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ al mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €