Per la llibertat: tots units al costat del govern de Catalunya

  • «Ara, tots junts contra la tirania, alcem-nos amb la bandera de la llibertat. Units amb el govern legítim de Catalunya. Units amb deu persones honrades i bones que les volem lliures i a casa»

Vicent Partal
02.11.2017 - 18:20
Actualització: 03.11.2017 - 11:24
VilaWeb

El vice-president Oriol Junqueras i els consellers del govern de Catalunya Raül Romeva, Dolors Bassa, Joaquim Forn, Josep Rull, Jordi Turull, Meritxell Borràs i Carles Mundó han estat portats a la presó. És un moment, doncs, d’una gravetat immensa. Amb l’empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart i l’amenaça que pesa sobre el president Carles Puigdemont i la resta de consellers a l’exili, forçats a preservar la institució en unes condicions que no havíem vist des del franquisme, el fet que acaba de succeir a Madrid és el més greu que aquest país ha viscut d’ençà del retorn del president Tarradellas.

Els vuit membres del govern de Catalunya que ara mateix ingressen a la presó no hi ingressen per haver comès cap delicte. Són empresonats perquè els ciutadans de Catalunya els vam votar i ells han complert el programa electoral amb què s’havien presentat a les eleccions del 27 de setembre de 2015. Han empresonat així els nostres vots i la nostra voluntat. Han empresonat, de fet, el dret de votar allò que nosaltres considerem que podria ser el millor projecte per al nostre país. Ens amenacen d’aquesta manera, obertament, amb la dictadura.

Aquest és, per tant, un moment en què el país ha de reaccionar en defensa de les institucions, en defensa de la Generalitat, en defensa de la República, en defensa del president de Catalunya i en defensa de tots i cadascun dels membres del govern. A tots, jo personalment, els treballadors i l’empresa editora de VilaWeb, i estic segur que puc parlar avui en nom també de tots els subscriptors i lectors, els expressem el nostre respecte més absolut, el nostre suport incondicional i la nostra solidaritat.

Hem de respondre-hi. I hem de respondre-hi d’una manera permanent, des de la feina, des de casa, des de les places i carrers, sense defallença, units i ferms. Si pensen que amb aquesta actuació ens derrotaran, que vagen somniant, que ja es despertaran. Ara, tots junts contra la tirania, alcem-nos amb la bandera de la llibertat. Units amb el govern legítim de Catalunya. Units amb deu persones honrades i bones que les volem lliures i a casa.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
David Gallifa
David Gallifa
02.11.2017  ·  18:31

Em sembla que toca una Vaga general

Gemma R.
Gemma R.
02.11.2017  ·  18:34

Això marca un abans i un després. No esteu sols, no us abandonarem! Anirem fins al final i us tornarem a casa!

Mercè Pàmies
Mercè Pàmies
02.11.2017  ·  18:34

Ens han posat benzina.

El nostre pensament és amb els Jordis i el Govern.

Josep Salart
Josep Salart
02.11.2017  ·  18:37

Parem el país. No cal que sigui ni amb tractors ni rés que pugui perjudicar a algú amb una denúncia i sanció.
Simplement tallem l’autopista a La Jonquera i a Tarragona i Lleida, milers i milers de persones. Tots assefuts al mig de l’autopista i a les entrades i sortides..

Josep Salart
Josep Salart
02.11.2017  ·  18:39

…. i deixem-nos de paraules maques com us volem a casa i no us abandonarem. PROU!!!
Tots a paralitzar el país tallant les comunicacions viaries.

Joan Maluquer
Joan Maluquer
02.11.2017  ·  18:39

Tot això i més, però sense caure en provocacions, tal i com ell volen provocar, per tal de justificar més repressió i vendre com a bones les opcions electorals pel 21-D que ofereixen calma, estabilitat i “40 años más de paz”….amb gent com en Santi Vila i similars de pelatge camaleònic.

David Gallifa
David Gallifa
02.11.2017  ·  18:40

Prou caçolades ridicules! Parem el pais!

Alons Navarro
Alons Navarro
02.11.2017  ·  18:43

Resposta unitària a la inquisició espanyola. Que els lluitadors per les llibertats de Catalunya mantinguem l’escalf de la dignitat i de la perseverància. Pels nostres representants empresonats per venjança d’una Espanya negra. Tornem a reemprendre el camí amb fermesa!

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
02.11.2017  ·  18:49

Com es justificarà Colau si segueix governant amb un partit que té les mans tacades d’haver donat suport a aquesta barbaritat?

Salvador Aregall
Salvador Aregall
02.11.2017  ·  18:53

S’ha acabat la revolució dels somriures. En aquestes condicions és impossible participar en les eleccions del dia 21 de desembre. Espero que tots els partits demòcrates així ho entenguin, tots els demòcrates, també Podem, CSQP i Catalunya en comú. No ens feu participar en aquestes eleccions perquè ens sentim cretins, ja n’hi ha prou de fer l’enze. Pacifisme si, però no “bonisme” ni “beneitisme”. Si us plau: desobediència civil, resistència. ANC, Omnium , AMI, etc canvieu el rumb, ja ha arribat el moment, el dia … hem de fer mal amb les eines del pacifisme, doneu ordres que hi serem!

David Valls
David Valls
02.11.2017  ·  18:57

Completament d’acord David, vaga general com la del tres d’octubre, paralitzant el país i, si calgués, indefinida… és una bogeria tot el que fan (de mal en pitjor). El més greu del cas és que al govern espanyol també els han fotut benzina, tota la colla de feixistes i borregos que són majoria a España i que aplaudeixen cada un d’aquestes insensateses… nosaltres a la nostra. Visca Catalunya lliure!!!

Núria Pidelaserra
Núria Pidelaserra
02.11.2017  ·  18:58

Estic consternada. S’ha acabat la revolució dels somriures. Aturem el país.

PILAR MARIAS
PILAR MARIAS
02.11.2017  ·  19:15

Si no els toquem la butxaca, Europa no entén res mes!. El poder i els diners belluguen el món, els que es diuen “poderosos”, només tremolen quan la borsa tremola, així doncs, fem que tremoli. Catalunya i les nostres empreses, es refaran ràpid, que ens costarà, uns quants € ?, la nostra llibertat be s’ho val no?, aturem el País, des de l’AP7 fins els Ports i veurem reaccionar amb l’enfonsament del IBEX35 i l’augment de la Prima de Risc, aquells que avui callen davant el totalitarisme descarat del Gobierno España

Jorge Isaias Llagostera
Jorge Isaias Llagostera
02.11.2017  ·  19:19

Fora oligarquia espanyola!

Dulce Benítez
Dulce Benítez
02.11.2017  ·  19:19

Vaga indefinida, peti qui peti. Fins que surti l’últim de la presó, tots al costat del nostre Govern i dels Jordis. No defallirem.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
02.11.2017  ·  19:25

Aquestes detencions, com les dels jordis, no responen a cap estratègia, no hi busqueu cap tàctica. Simplement és feixisme i mala llet, així de senzill i clar. Vindrà més repressió i el càstig serà més gran, no en tingueu cap dubte. Algú es pensa a hores d’ara que guanyar les eleccions del dia 21 de desembre representarà un pas endavant? , serà un pas de cretí

Li (Linus) Fontrodona
Li (Linus) Fontrodona
02.11.2017  ·  19:28

Tot i que n’estava ben cert, fa estona que ploro de ràbia. Si us plau, deturem el país avui mateix i fins que no surtin tot els innocents de la presó (o millor, fins que ispania s’enfonsi a l’infern) !!! Desobediència activa i pasiva, aturada general sense quarter, boicots, banderes negres — i si us plau! no somrigueu més fins que no siguem tots lliures.

Josep Sindreu
Josep Sindreu
02.11.2017  ·  19:28

Vicent, evidentment que pots parlar en nom de tots. El sentiment és unànime, i també ho són les ganes i la força d’arribar fins al final.

Ana Fernández
Ana Fernández
02.11.2017  ·  19:30

Ara sí hauríem de promoure una paralització del país

Shaudin Melgar
Shaudin Melgar
02.11.2017  ·  19:59

Parles en nom meu també, Vicent. Gràcies.

Victor Serra
Victor Serra
02.11.2017  ·  20:09

Pacíficament, però hem de començar a fer mal de veritat. Vaga general , fer tremolar les empreses de l’Ibex, fer fora l’oligarquia espanyola de Catalunya. S’ha acabat d’anar amb el lliri a la mà.

oriol sallent
oriol sallent
02.11.2017  ·  20:10

En la indignació i la ràbia siguem intel·ligents. Actuem allà on sigui més efectiu, treballem en xarxa… Més val dos dies de pensar-ho bé i actuar definitivament que seguir la rauxa del cor i malmetre els esforços.
I jo també Vicent, els meus respectes i de la meva família als empresonats.

Helena Company
Helena Company
02.11.2017  ·  20:17

Si us plau que algú m’expliqui per què hi han anat com xais a l’escorxador. Que no ens havíem declarat una república independent? Per què no han seguit anant a treballar, per què no han deixat que vinguessin a treure’ls del Palau de la Generalitat emmanillats, amb els policies atravessant una muralla humana? Si la idea és que Europa es desvetlli, i se suposa que estan collant el govern d’Espanya perquè no utilitzi la violència (de manera que, teòricament, ningú no hauria de prendre mal), per què han desfilat mansament cap a l’audiència nacional, quan tots sabíem perfectament el que passaria? Per què els ho estem posant tan fàcil? Ho pregunto sincerament, de què serveix aquesta actitud si Europa pot senzillament tombar la cara? Per què ens hem negat la foto de la Guàrdia Civil entrant a la seu del govern democràticament elegit i enduent-se’n els seus representants electes? Que no estem lliurant una batalla per la imatge? Anar-se’n en silenci no fa més fàcil per tothom fer veure que no hi senten ni hi veuen? No era millor tornar a posar Rajoy entre l’espasa i la paret, enlloc de servir-l’hi en safata? No són preguntes retòriques, prego seriosament que algú m’expliqui què punyeta estem fent, perquè ja fa dies que no entenc res, i la fe és una cosa estupenda, i jo en els nostres líders la tinc tota, però m’agradaria que de tant en tant algú s’expliqués.

Vicenç Mateu
Vicenç Mateu
02.11.2017  ·  20:20

Què hem de fer?

En primer lloc no perjudicar-nos. És el que desitgen des de fa temps.
Que espanyolitzem els nostres actes. Llavors, senyors, ja podrem plegar veles.

Somriures? Costa molt, francament. Però són precissament el que els dol de debó. Determinació, compromís i refermament.

No espatllem la feina feta. Llavors juatificaríem els seus actes.

Esperem indicacions i siguem-hi. Confiem en tots nosaltres.

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
02.11.2017  ·  20:22

Era el Caudillo el feixista o l’EspaÑa que el seguia i no ha parat?
I l’altra Espanya? No n’hi havia dues? On s’amaga?

Antoni Oller
Antoni Oller
02.11.2017  ·  20:26

El Quico Sallés, de can Godó, ha fet un tuit que podria encertar-la (o no): ha vingut a dir (és la meva interpretació eh, al tanto) que ens volen provocar un atac de ràbia perquè sortim tots desordenadament al carrer, i passi quelcom lleig que els serveixi d’excusa per aplicar el 166 (estat de setge) i així petarse les eleccions del 21D (que crec que els deuen començar a fer por). Per tant, si hem de sortir al carrer sortim‘hi, però per favor, intentem deixar la ràbia a casa, al WC, sobretot calma i el cap fred, que ens volen provocar 8entre altres coses amb els piolins disfressats d’unionistes agressius.

Vicenç Mateu
Vicenç Mateu
02.11.2017  ·  20:27

La lluita per la llibertat amb el reconeixement honest dels altres pot ser llarga però finalment dona fruits.
Paciència i convenciment. Catalunya ens necessita a tots sencers, no defallim.

Francesc R. LL.
Francesc R. LL.
02.11.2017  ·  21:00

Llegeixo força tweets que parlen de bloquejar les autopistes a La Junquera, Lleida i Alcanar. També autovies.

També llegeixo tweets que a Euskadi munten una mani a Bilbo crec que dissabte.

Si aquí tanquem les autopistes, bloquejem el pas cap a EU des-de CAT, i si a Euskadi s’hi apunten, podem deixar a tot Ñ aillada de EU per carretera.

Cuidadín, que això és potent.

Respecte de llista única / llistes separades, us copio un fil de twitter de @CNICatalunya d’ahir 1 nov. que m’ha semblat molt descriptiu:
https://twitter.com/CNICatalunya/status/925513895804129280

Obro cometes: ”
En mi opinión, hay que hacer candidaturas separadas con un punto en común de ratificación de la República. Que no venga nadie con rebajas

Por qué candidaturas separadas? 1. Porque ahora es una ratificación, un amplio espectro de votantes ha de encontrar su sitio

2. Porque así les ponemos más difícil dinamitar las candidaturas.
3. Porque podremos dedicar mayor presupuesto a la campaña

4. Porque en los debates estaremos más y mejor representados.
5. Porque con mucha seguridad la oposición será indepe (pdecat)

6. Porque el PDECAT está mal y no puede secuestrar una lista para disimularlo
7. Porque ERC está muy bien y captará voto socialista

8. Porque la CUP podrá captar el sector indepe de los comunes
9. Porque tendremos más grupos parlamentarios (más tiempo de réplica)

10. Porque evitaremos discusiones entre partidos para confeccionar listas. Esta ya es redundante pero era para llegar a 10
” tanco cometes. No desconfieu de que estigui en castellà. Es un compte molt singular i altament recomenable per als indepes.

I una cosa d’última hora:
https://twitter.com/mkserra/status/926167829627498496
“ALERTA! Finlàndia preparada per desobeir Espanya i reconèixer la independència de Catalunya.”

Osti si acabés passant …..

Si és que s’acaba publicant aquest post, clar ….. >:-(

jaume vall
jaume vall
02.11.2017  ·  21:25

Vergonya !
Fins quan haurem de suportar la ignomínia espanyola?

Maria Gonzalez
Maria Gonzalez
02.11.2017  ·  21:37

Jo també estic consternada per tot plegat i desitjo que els empresonats tornin a casa, amb la familia i a la feina…
Però recolzo i comparteixo tot el que ha escrit la senyora Helena Company; com no ho han vist a venir? per quins set sous hi han anat com bens a l’escorxador però per pròpia voluntat?
Queda clar, clarissim que en el improbable cas de que guanyessim les eleccions del 21-D
(tenint en compte les habilitats d’Indra) els feixistes retorçats que manen a Espanya (no es pot dir que governen) amb l’ajuda inestimable del socialistes (quina vergonya aliena fan) i el ciudadanistes, no es faran enrera, probablement es treuran de la màniga un altre article, el 255, el 355, i així fins a l’infinit…
No vull perdre l’esperança ni la il·lusió, però el meu cervell i jo envellim i potser per aixó cada dia entenc menys el que passa; que algú m’ho expliqui, sisplau!!!

Josep Usó
Josep Usó
02.11.2017  ·  21:41

Recolzem els nostres presos i la nostra llibertat. Volem ser lliures i dirigits per homes i dones lliures. mai més per malalts. Estic segur que ho aconseguirem. Però hem d’usar les nostres armes. Pacífics, però tan ferms com ni s’imaginen. Ells han retornat al mateix franquisme que mai han deixat de veritat. Nosaltres no hi volem tornar. Ja n’hem tingut prou per a tota la vida.

eva salas
eva salas
02.11.2017  ·  21:42

Sr. Vicent Partal si us plau li demano que feu recapacitar a Mas o a qui sigui per tal que impedeixi a Vila fer-se amb el PDdCat. L’independentisme necessita un centre dreta o punxarà.

eva salas
eva salas
02.11.2017  ·  21:47

Maria Gonzalez: el govern sabien a què anaven, i amb el President a Bèlgica la cosa quedarà palesa en el món internacional.

Ara poden passar dues coses:

1. que Europa vagi reaccionant i això acabi amb la derrota de l’Estat un cop l’independentisme guanyem el dia 21.

2. que Europa d’aliniï amb l’Estat espanyol i això voldrà dir molta tristesa per a tots els demòcrates del món, constatació que vivim sota la dictadura del capital, les oligarquies i els estats dictatorials… amb la qual cosa el de menys és ser independents o no, perquè serà el mateix.

Isidor Baldo
Isidor Baldo
02.11.2017  ·  22:02

De moment ja tenim un compte al Credit Agricole de Perpinyà.
Dema transferència de tots els diners a aquest banc.
Comencem a domiciliar rebuts en el Credit Agricole.
Amb els nostres diners no ens represalien.

Jordi Cicres
Jordi Cicres
02.11.2017  ·  22:29

Totalment d’acord que ja n’hi ha prou de fer concentracions amb el lliri a la mà. Cal bloquejar el país. No tenim cap altra alternativa.
El més trist de tot és la lliçó que se n’extreu: els violents guanyen (almenys de moment), mentre que els pacífics som ignorats. Cal convertir-nos en una molèstia per a Europa, i això només s’aconseguirà fent que la cua de camions arribi a Lió pel nord, a Saragossa per l’oest i a Múrcia pel sud.

Roger Revilla-Domingo
Roger Revilla-Domingo
02.11.2017  ·  22:33

Jo em faig la mateixa pregunta pregunta que l’Helena Company: Perquè no ens han deixat que els defenséssim igual que vem defensar les urnes l’1 O?

Antoni Oller
Antoni Oller
02.11.2017  ·  22:43

Sra.Eva Salas: dos coses, primer, llegeixi això p.f.:
http://www.elnacional.cat/ca/politica/pdecat-vila-govern-independencia-audiencia_208488_102.html
i segon: la “raó d’Estat” que impera a la UE, estic convençut que, ni que sigui conjunturalment, es debilitarà perquè les opinions públiques dels seus països aniran reclamant acció cada cop més … és amb això amb l’únic que comptem, conscients a partir d’ara, que aquest procés serà molt més llarg del que ens pensàvem, però per a nosaltres acabarà bé … digui-m ingenu, ja ho sé. Esperem demà a veure més reaccions, que avui, quan s’ha produït la notícia, a centre-Europa ja sopaven. El meu suport a les famílies dels empresonats, que aquesta nit notaran una absència insuportable.

Xavier Fabregat
Xavier Fabregat
02.11.2017  ·  22:48

Ha quedat demostrat que a Espanya i a Europa, els hi rellisquen les manifestacions per mes multitudinaris que siguin, les estelades, les performans i les reiterades peticions de diàleg.
Espanya per que ens ODIA i per aquest sentiment ens vol sotmesos in humiliats.
Europa (BANCS ALEMANYS) per que vol cobrar abans que li rebenti el pou de merda que té aquí i els esquitxi a tots.
Per tant per a tocar-los-hi allò que no sona, toquem-los-hi “LOS DINEROS”. Es poden tornar demòcrates de sobte i allò que és un assumpte constitucional intern, es pot convertir en constitucional extern.
Tot i així, jo continuaré manifestant-me, fent performans i mantenint l’estelada ben a la vista
FUCK EUROPA, algun dia ens demanareu el VOT !

LLIBERTAT PRESOS POLÍTICS !!!!!!

Sergi Guitart
Sergi Guitart
02.11.2017  ·  22:49

S’han passat, son dirigents polítics electes, suposo que ho han fet per la pressió popular espanyolista.

He sentit per ràdio que al no haber-se pogut defensar hi haurà defectes de forma i al presentar recurs serà més efectiu.

Són portada a tot Europa.

Carles Blanc
Carles Blanc
02.11.2017  ·  22:54

Benvolguda Helena Company i resta de gent que us feu la mateixa pregunta que ella …

en la meva modesta opinió, el govern de la Generalitat, davant les amenaces rebudes per part de l’estat espanyol, va preferir que no hi haguessin màrtirs entre la població civil que hauria defensat les institucions
En lloc d’això, van preferir martiritzar-se ells.

Empar Valls
Empar Valls
02.11.2017  ·  22:54

No podem fer res agressiu abans de votar. I ara, de moment, res que espanti i que justifiqui que Espanya no ens deixi votar. Guanyarien ells. Cap fred. Estratègia. Tenim molts recursos, però s’han d’utilitzar en el moment adequat.
Recordeu que ens van dir que farien coses que no entendriem, però segueixen un pla. Ara estem jugant a la champions i tot just acabem de començar.

Xavier Fabregat
Xavier Fabregat
02.11.2017  ·  23:01

Contesto a Helena Company i Roger Revilla-Domingo. Crec que el President ho va dir molt clar l’altre dia. Per que si hi ha confrontació amb les forces d’ocupació hi podien haver morts que no volia sobre la seva consciència. Suposo que va per aquí el tema.

Jordi Manyer
Jordi Manyer
02.11.2017  ·  23:21

Com bé s’ha apuntat en d’altres comentaris, l’establishment només mira cap a nosaltres quan percep com a real l’amenaça d’aturada de l’activitat econòmica. Vaga general o aturada de país, digueu-li com volgueu, però no ens ho pensem més.

Xavier Floresví
Xavier Floresví
02.11.2017  ·  23:23

Molt trist.
Molts ànims i força a les famílies dels nostres concellers i vicepresident.
Cap molt fred.
Potser caldria valorar una aturada de país de varis dies, que afecti la prima de risc espanyola i l’economia dels països d’Europa. Només això els farà reaccionar.
Unitat i paciència.
Seguim.

Ramon Perera
Ramon Perera
02.11.2017  ·  23:26

Les revolucions poden accelerar-se i quedar fora de control. Procurem mantenir la nostra sempre al nostre favor.

La vaga general és la nostra arma més potent. Mantinguem-la a la reserva mentre usem les altres que tenim a la nostra disposició. I quan calgui usar-la, dosifiquem-la. La primera vegada anunciada amb temps i per a una duració prefixada (un dia podria estar bé). Hi ha diverses facetes possibles: carreteres, autopistes, trens, ports, aeroports… A les vegades següents no cal activar totes les facetes de cop, així sempre tenim una reserva de força. Pensem que nosaltres tenim més capacitat de resistència que els nostres adversaris (l’economia, els diners són molt delicats). També ens donarà força anunciar amb temps algunes accions però altres fer-les per sorpresa. Això desconcerta l’adversari.

Potser no amb un somriure però sempre amb la màxima educació i sense insultar. Això també desconcerta l’adversari.

Pepi Borrego
Pepi Borrego
02.11.2017  ·  23:29

Benvolguts,
Molt d’acord amb Empar Valls, tot i la ràbia que sentim per la impotència recordem-nos del què ens dèien i ens diu el nostre govern, seguim ferm i units.
Tapem voques votant en les eleccions il.legitimes del 21 D, l’Arrimades ja es veu de presidenta.

Amb el gover legitim de la Republica de Catalunya!

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
02.11.2017  ·  23:50

Ara tots junts contra la tirania.
Per això recordem que Indra, escollida per les clavegueres de l’Estat, pot decidir el vencedor del 21-Desembre. El vot per correu és molt difícil controlar-lo.

La bandera de la llibertat demana observadors internacionals de confiança.

A més siguem conscients que és una tirania amb molts caps.. avui mateix Montilla ha dit que no admetrà ningú que el sobiranisme estigui al Govern. I no vull parlar del Rivera_Aznar.

eva salas
eva salas
02.11.2017  ·  23:59

Gràcies, Antoni. Veurem si cristal.litza el buit.

Volia suggerir que les coses d’interès particular del nostre país, com això que proposa el sr. Perera, es debatin sota articles sense comentaris oberts al públic general.

Gràcies a tothom perquè llegir-vos reconforta.

Joan Ortí
Joan Ortí
03.11.2017  ·  00:56

Tot el que ha dit en Vicent Partal en la seva editorial fet amb dignitat, amb resistència, amb coordinació, amb unitat, tot el poble sencer i sobretot fet tot amb actitud, serena i pacifica. Ara mes que mai te ple sentit, fer una revolució del somriure!!!! Perquè? perquè és la que finalment triomfarà.
Voldria afegir una referència sobre el PSOE. Si gravíssima es l’acció de la banda de delinqüents del PP; el que desconcerta mes, o no, és el paper del PSOE, jo crec que mai mes podran alçar la veu i menys cridar llibertat en nom de ningú, ni de la classe treballadora ni de ningú, El PSOE definitivament ha cavat la seva pròpia tomba.

Roser Giner
Roser Giner
03.11.2017  ·  01:06

Al Parlament les proclames més repetides de la gent han estat : Llibertat presos polìtics i vaga general. Riuades de gent arreu. El Govern de la Repúblicas de Catalunya és a la presó i una altra part exiliat a Brussel.les. Deixem-nos de hòsties, i anem a la vaga general. Aturem el país.

Roser Giner
Roser Giner
03.11.2017  ·  01:22

Has parlat en nom de tots i t’ho agraïm, i el nostre recolzament. Tot. Les paraules de l’article són les nostres. Paraules que han publicat la major part dels diaris de la República de Catalunya, excepte La Vanguardia, El Periódico i El País.

Josep Jallé
Josep Jallé
03.11.2017  ·  02:07

Ja fa masses anys, quaranta, que dura aquest règim del ’78 que va començar dient-se de Transició. Mai va ser de transició cap a la democràcia real, aquella de la separació del tres poders, sinó un maquillatge per a perpetuar aquesta forma de reaccionar front als desafiaments democràtics reals.
Hem de seguir en la lluita per a l’emancipació del nostre i de tots els pobles que cerquen els anhels de la llibertat per a decidir amb qui compartir el futur. I llibertat per a tothom que hagi estat digne del mandat del poble que els ha escollit. Visca Catalunya Lliure !.

Josep i Antònia Viñas Ciurana
Josep i Antònia Viñas Ciurana
03.11.2017  ·  02:07

Ens solidaritzem totalment amb els sentiments que avui ha expressat en Vicent Partal en el seu editorial.
Els catalans hem utilitzat en tot aquest procés les eines de la democràcia pensant que la UE ens entendria, però sembla que Europa –sempre disposada a condemnar la repressió política a Turquia i Rússia- tingui altres problemes i ignora les atrocitats que s’estan cometent a l’estat espanyol en nom de la justícia.
Tenim una oportunitat el 21-D de canviar una situació inacceptable per a la nostra dignitat com a poble.
Per respecte a tots els presoners polítics, a les eleccions convocades, cal estar units i donar suport als partits que defensen la democràcia i el dret de decidir.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
03.11.2017  ·  02:08

Només se m’acut una cosa a fer: vaga general indefinida.

Miquelina Riera
Miquelina Riera
03.11.2017  ·  02:09

Sí. S’ha acabat la “Revolta dels somriures”. Els somriures estan empresonats a Madrid. Ja cal que siguem més expeditius. Tenim una dictadura amb parracs de democràcia. Una dictadura ja que el bé més preuat és la llibertat i tenim els bons homes i dones empresonats i els dolents campen lliures i ens roben l’edperança de poder construir una nació veritablement democràtica. Calen accions q facin mal. Els q ho tinguin clar q proposin. Ara amb ràbia i dolor cal anar a destrossar allò a faci més mal

Ricardo Juanola
Ricardo Juanola
03.11.2017  ·  02:11

Alçem-nos, sí. Responem, sí. . De manera permanent, units i ferms. Sí. Pero com? Que fem? Estem a la seva disposició pero necessitem consignes del nostre president, de la ANC, d’Omnium, de l’AMI…

Joan Rubiralta
Joan Rubiralta
03.11.2017  ·  02:12

Ja fa mesos que estem veient les agressions que Espanya va fent a Catalunya però el que va passar ahir empresonant vuit membres del govern democràtic escollit per una gran majoria de catalans, representa l’enterrament de la democràcia espanyola perquè en aquest estat només es toleren les idees sempre que no les duguis a la pràctica i sempre que estiguin d’acord amb les d’ells, els qui manen. També hem assistit a la desaparició de l’estat de dret perquè els tribunals actuen segons la veu del seu amo, l’estat espanyol, a través de la seva fiscalia, i amb aquests ingredients també hem assistit a l’entronització de la dictadura 2.0 i això dol no solament als independentistes sinó als qui alguna vegada en la seva vida han cregut veritablement en la veritable democràcia, en la llibertat d’expressió i d’acció política sense violència i els qui volen viure tranquils i amb una acceptable qualitat de vida. Tot això ha quedat trinxat ahir a la tarda i per tant, després d’eixugar-nos les llàgrimes, ens hem calmat i hem dit que ja n’hi ha prou! I hem sortit al carrer i seguirem sortint tantes vegades com calgui per expressar el nostre rebuig a aquestes pràctiques que són fora de tota llei publicada perquè el que passa és que el PP ha fet una llei a la seva mida i quan no li sembla bé la que hi ha, la canvia per tal de poder dur a terme un dels seus grans objectius polítics: el genocidi català sense arribar a l’exterminació, i així veiem genocidi cultural amb l’escola i la cultura manipulada -»hay que españolizar a los niños catalanes-, en l’àmbit econòmic, amb la intervenció de la Conselleria d’Economia, en l’àmbit esportiu, volent que l’esforç i els trofeus dels esportistes catalans siguin espanyols, en la força pública, fent i desfent en el cos de la nostra policia, en les nostres comunicacions, intervenint en els nostres organismes de control, en la justícia, judicialitzant els desencontres polítics, etc., etc. En definitiva, volem la nostra absoluta llibertat per no haver de patir les vostres tristes maneres de veure la vida, i per això hem creat la República Catalana, i la defensarem amb tots els ressorts que siguin al nostre abast amb mitjans pacífics, perquè tenim la força de la raó i la majoria del poble al darrere i això ho tornarem a demostrar el dia 21 de desembre.

Gerard Salvatella
Gerard Salvatella
03.11.2017  ·  02:16

I ja està? Unim-nos? Fem unes casserolades i reclamem llibertat mentre Europa badalla? Em sembla que no estem entenent com es fa un Estat. Es fa per imposició. I si no ens organitzem per fer actes realment efectius no arribarem enlloc. Quan començarem a actuar amb maldat? Europa es riu de nosaltres perquè no li fem ni pessigolles. I si no ens ajuda un Estat dels grans Catalunya serà novament envaïda i arrasada. Demano lideratges ferms i contundents.

Jordi Planas
Jordi Planas
03.11.2017  ·  03:33

Pots parlar per mi, Partal, però jo hi afegiria que el govern ha de liderar i coordinar la resposta per fer efectiva la declaració d’independència.
Tenim un govern, doncs wue actui per l’amor de Déu, wue actui ja.

Vicenç Mateu
Vicenç Mateu
03.11.2017  ·  07:41

Fem el que calgui però junts.
I estiguem disposats a un llarg camí.
Que res ens faci sentir frustració.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
03.11.2017  ·  08:16

Trobo molt mes efectiu que una vaga el tancament de tots els comptes de CAIXABANK del miserable Faine del OPUS-DEI, que roba a tots els catalans amb Abertis peatges de lladres, Agbar, Gas Natural, Agbar, etc.l… empreses que han fugit de Catalunya per robar als catalans,
Fem que CAIXABANK sigui el simbol del terrorisme pepero de España, dictadura dels criminals del OPUS-DEI.

alfons jorro
alfons jorro
03.11.2017  ·  08:28

Ha arribat l’hora de canviar de tàctica i de mitjans. L’Audiència Nacional (antic “Tribunal de Ordren Público”, el sanguinari TOP) ja ha fet la seva feina….. i la continuarà el dijous vinent, fins que nosaltres, el poble i les institucions no els parem els peus….. i el país.
Necessitem accions contundents: Talls de vies de comunicació, vaga general, i altres mesures que facin reaccionar Europa, de l’única manera que entenen: Tocant-los la butxaca.
Fem pujar la prima de risc …..i baixar l’IBEX 35…..
I sobretot, que ningú vagi per lliure, coordinem-nos….. és la unió la que ens donarà la força que ens cal per sortir-nos
I com diuen els castellers: PIT I AMUNT!!!!!

Antoni Morell
Antoni Morell
03.11.2017  ·  08:33

Quan sortíem plegats a totes les manifestacions milionàries dels ONZE’S de Setembre, creia, i segueixo creient, que el fet d’anar junts no implicava, ni volia dir, anar barrejats (Recordo el títol, en castellà, de la pel·lícula: “Juntos pero no revueltos”).
Per això em permeto aportar una idea.
1- Partir de la base que les eleccions del Parlament i Govern que ens han dut aquí on som, són els derivats del 27 de setembre de 2015. Les de major participació del període autonòmic. Ja superat!

2- En aquella elecció, com ja s’havien previst dificultats, es va demanar voluntaris per disposar d’una llista de reserva de 100 voluntaris per anar substituint cadascun dels 135 escons del Parlament. Aquella crida no només no va de quedar curta sinó que, si no recordo malament, arribà als 45.000 ciutadans/nes disposats/des a substituir als que la justícia, o qui fos, anés cessant o empaperant als elegits de la llista unitaria de JUNTS PEL SI.

3- Les eleccions del 21-D, NO les ha convocat el nostre Govern competent i que “ens hem donat a nosaltres mateixos” (com solen dir els que fan referencia a la Constitució). Per tant es mereixen ser interpretades políticament i conceptualment, com no vinculants per a canviar les primeres estructures que hem aconseguit. Les del nou Govern de la República les farem quan preveu la Llei de Transitorietat Jurídica, que per a nosaltres segueix vigent. Tant se val que s’hi apuntin o no els que abandonen el Parlament quan no els agraden els resultats. Algú s’ha preguntat per les garanties estatuàries que oferirien ells junts i no separats. Aquí es tracta de REBLAR EL CLAU, FINS EL MÀNEC i D’UNA VEGADA PER SEMPRE MES.

4- Per tant, sense cap malentès ni cop de colze, sinó junts i en un bloc únic DE TOTS els partidaris de la NO DEPENDÈNCIA D’UN ESTAT REPRESSOR, INJUST, CORRUPTE, AUTORITARI…etc. (aquest matis es de vital importància, que cal ressaltar per que quedi diàfanament clar el que els espera a TOTS els catalans (excepte els que vagin pel carrer amb “camisa azul” no veig una altra forma per diferenciar a simple vista a qui s’ha d’atonyinar i a qui no).

5- No ens enganyem nosaltres mateixos al solitari, ni escoltem les sirenes de les gavines sobrevolant viles i ciutats (com fins fa poc feia l’helicòpter). LLISTA ÚNICA DELS QUE NO VOLEM SER DEPENDENTS D’UN ESTAT COM EL QUE AVUI, AMB UN 155 (que por ser a perpetuïtat) ENS ESTÀ TRACTANT COM A FUTURS SERVENTS (COLONITZATS) I UNA LLISTA OBERTA DE VOLUNTARIS FINS ARRIBAR ALS 2.000.000.

6- Aquest programa ho inclou TOT sense deixar res a fora. Acostumats a partits que mai complien programes, quan per primera vegada compleixen no els podem fer esquema. Jo els tornaria a votar. Per tant estalviem temps i escurcem l’arribada del país que volem. JO ELS FAIG CONFIANÇA A TOTS JUNTS I SEPARATS, LA HISTORIA ENS HO AGRAÏRA I podrem tornar a casa i mirar a la cara als nostres parents, amics i successors.

7- QUI NO S’HI APUNTA?

Mercè Pàmies
Mercè Pàmies
03.11.2017  ·  08:52

És una vergonya que es pensi en manifestacions multitudinàries (i d’aquí una setmana!). No m’ho puc creure!!!! No és hora d’això. Prou!
S’ha de pensar en accions concretes i en vagues. Europa no ens dóna suport, si no els toca rebre econòmicament. Prou d’anar amb el lliri a la mà.
Pensar que si guanyem les eleccions això ens portarà a commoure Europa, també és un altre error.
I el temps passa …
Si continuem aixì només farem un ridícul monumental.

Enric (EPM) Pelegrín
Enric (EPM) Pelegrín
03.11.2017  ·  09:16

Fem el que calgui i sigui intel·ligent, però junts.
I estiguem disposats a un llarg camí.
Que res ens faci sentir frustració.

Pep Agulló
Pep Agulló
03.11.2017  ·  09:44

Avui no toca fer cap anàlisis.
Tots contra el feixisme!
L l i b e r t a t p r e s o s p o l í t i c s !!!

Dolors Barri
Dolors Barri
03.11.2017  ·  09:46

jo penso que tenim un govern a Madrid que la seva política es “ANTES MORIR QUE CEDER!”

Albert Miret
Albert Miret
03.11.2017  ·  09:51

És hora de passar de la revolució dels somriures a la revolució del boicot passiu. Carreteres, electricitat, carburants, transports públics, etc., etc. Cal que la puta UE s’adoni que permetre la tirania i deixar fer la bèstia a un dels seus països mentre mira cínicament cap a una altra banda li pot sortir molt més car del que es pensa, i que si són només els calés el que l’hi importa en podem sortir tots ben escaldats, no només nosaltres.

Joaquim Torrent
Joaquim Torrent
03.11.2017  ·  10:27

El més indignant de tot és la postura del “psc”, no té nom!

Frederic Schönhöfer
Frederic Schönhöfer
03.11.2017  ·  10:41

@PAU BOLDU: 100% d’acord amb tu !
Només entenen de diners. Doncs ajudem-los a entendre-ho i de forma ràpida i coordinada.

Josep M Armengou
Josep M Armengou
03.11.2017  ·  10:49

Hora gravíssima, que no sabem -ara ja no- com i quina continuïtat tindrà, perquè expressa una venjança espanyola que ens agafa massa desprevinguts.
Mirem de respondre-hi amb la màxima intel.ligència personal i col.lectiva.
Cerquem de tenir una sola Veu.
Seguim treballant i sort per a tothom.

Bartomeu Balutxo
Bartomeu Balutxo
03.11.2017  ·  11:24

Per l’experiència de la vaga de docents a Mallorca, creia fa dos mesos que era molt convenient crear una caixa de resistència. Hi va haver veus en contra que ho rebentaren, amb l’argument que els diners anirien a Espanya i que no s’havien de pagar multes. Santa innocència!
Com era d’esperar les multes, la presó i l’exili, ho reclamen com el pa. Ens han declarat la guerra i hem de resistir! Els detinguts, exiliats i familiars mereixen tot el nostre suport. Prou ingenuïtat!
VilaWeb podria, si no encapçalar la campanya, divulgar-la? Gràcies!

Andreu Sancho
Andreu Sancho
03.11.2017  ·  11:55

Toquem-lis alló que més mal els hi fà, els diners! Bloquejem vies de comunicació i paral.litzem el país!

Josep Albà
Josep Albà
03.11.2017  ·  12:09

No en traurem res de fer manifestos i proclames emocionants, de picar cassoles ni de concentrar-nos mil mil vegades per xisclar-nos a nosaltres mateixos consignes antifeixistes.

O passem, de veritat, a l’acció, o ens aixafaran com qui aixafa un cuc, que és el que España vol fer amb nosaltres perquè no ens considera res més que cucs.

I també convindria que el que queda del Govern i els partits i associacions democràtiques parlessin clar i amb contundència, i admetessin l’error d’haver acatat el 155, d’haver anat a Madrit a deixar-se humiliar i de creure que algú a Europa ens ajudarà.

Cada minut que el país no s’atura completament ens acosta més a la desfeta final.

Sílvia Fortuño
Sílvia Fortuño
03.11.2017  ·  13:21

Escric aquest comentari amb la voluntat de reflexionar, tot plegat. Ja em disculparan si parlo de mi. De fa anys que tinc un combat amb l’ALTEZA MORAL dels catalans. Aquest, “no anem enlloc, però els demostrem que som millors”. I em demano perquè hem de ser millors? Si l’ALTEZA MORAL no ens duu enlloc, si més no, cap l’alliberament nacional, potser que caldrà deixar-la fora, penso. També em demano, perquè hem d’arribar immaculats, com àngels o verges, a la independència del país? Què ens fa por, prendre iniciatives asertives que serien legítimes en un altre país per a allò que és vol aconseguir? És evident que no és desitjable que ningú prengui mal, però mentre anem fent el kumbayà hem perdut llençols, bou i esquetlles. Nosaltres, els del “els carrers seran sempre nostres” hem demostrat que hem passat per davant. Deixem de ser vassalls, actuem com a amos.
Pasin un bon dia.

enriqueta esteve
enriqueta esteve
03.11.2017  ·  14:52

Bona tarda, aquest matí he llegit un segon escrit d’en Vicenç Partal i ja fa estona que intento recuperar-lo i ha estat imposible. Com ho puc fer?

Gràcies

Carles Guinovart
Carles Guinovart
03.11.2017  ·  15:25

atencio als empadronaments expres.

Sergi Guitart
Sergi Guitart
03.11.2017  ·  16:36

Han complert el seu programa electoral, declarar la independencia, unilateralment si calia.
Potser era un objectiu que a mesura que t’hi acostes has de replantejar i explicar a la societat que hi ha certes dificultats per implementar-ho, i especialment fent-t’ho unilateralment, pero el orgull, les lluites partidistes, i la presio social que s’ha generat ens han portat fins aqui..

Les lluites partidistes han fet sempre molt mal a l’independentisme. Que si PDcat son uns tous, que si ERC son els autentics, que si la CUP accelerara el proces… i resulta que al final hi ha una paret de formigo, i ningu la vista i ningu no ha apretat el fre a temps.. I si l’haguessin apretat ja sabeu que hauria passat oi?..

En algun punt tambe pots pensar que part de l’estrategia era eliminar adversaris politics..

Els politics independentistes catalans, ens demostraran aviat una vegada mes si realment tenen algun interes en assolir l’independencia o no, o prefereixen primer uns voler fer contestes les classes populars, els altres el sectors economics, o uns altres anar predicant el republicanisme classic.. Si no fos per la ANC, encara s’estarien discutint..

Al proxim pas ja no s’hi jugen la “independencia per a treure pit”, s’hi juguen recuperar el control de les institucions catalanes, i tinguin per segur que l’aixeta continuara tancada i ben tancada..

06.07.2016 22:00
https://www.vilaweb.cat/noticies/el-full-de-ruta-que-diu-i-quins-canvis-es-proposen/

Per acabar (de repartit una mica de llenya en sentit critic i constructiu), us imagineu que Catalunya estigues en un territori fronterer a la EU? Us imagineu que passaria si declarem la independencia i no tenim mes defensa militar que la gent al carrer? Declarar la independencia i esperar que l’enemic et segueixi defensant el territori no te massa sentit mirant l’evolucio historica de les fronteres.

Hem de seguir el cami d’Scotland i asegurar la majoria social, i sobretot ser molt mes inclusius, els ultims dos anys s’ha menystingut a molta gent enlloc d’interntar portar-la cap el nostre costat.. Fa dos anys que dic que van amb “masses presses”, molts dels meus amics m’han fotut molta canya, m’han tractat de traidor, i blablabla.. coses qu em’entren per una orella i surten per una altre.. en part els entenc.. ara no tinc ganes de fer-los emprenyar i no els retreure res.. tots estem emprenyats si la indpendencia no va endavant pel motiu que sigui, tothom pot cometre errors, pero cal apendre’n…

Sugereixo per comencar una vegada mes, una colacio anomenada “Independència via Referèndum” (o similar) que no trangredeixi cap llei ni pugui ser acusada de cap ilegalitat (no em vull ni maginar el dineral en advocats que ens haurem de gastar a partir d’ara..), i que garanteixi que lluitara per aconseguir un referendum acordat amb la EU i Spain. Cal unitat i integracio social a Catalunya i cal fer front a Madrid, si volem alguna cosa d’ells que sigui un referendum, no volem res mes.

Tornem a tenir molt temps per pensar, tanta pressa que teniem, una a fora i una altres dintre de la preso.. No ens hi fem mala sang, acceptem-ho i seguim treballant.

Sergi Guitart
Sergi Guitart
03.11.2017  ·  16:44

La justicia espanyola ha estat molt dura, massa donats els fets i donat on som ara. Avui recordaven el cas Atutxa, la justicia Europea li va donar la rao 12 anys despres.

Els podien haver jutjat i inhabilitat per una temporada i ja haguesin tingut un bon escarment. Pero ja sabem de quin peu calsa Spain, no se com la gent se n’oblida tant facilment.

Juan Pedró
Juan Pedró
04.11.2017  ·  17:30

Legal y potente: Vendamos todas las acciones en nuestro poder, les daremos mucho que pensar…

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any