El País Valencià necessita una inversió anual de 2.100 milions d’euros en infrastructures per a la dècada vinent

Segons un informe de l'Associació d'Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l'Enginyeria Civil la baixa nota en finançament, innovació i manteniment implica una pèrdua progressiva de competitivitat

VilaWeb
Europa Press
10.02.2020 - 12:20
Actualització: 10.02.2020 - 13:20

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El País Valencià necessita per a la dècada vinent una inversió anual en infrastructures d’uns 2.100 milions d’euros. Ho indica l’informe ‘Les obres i serveis públics a examen. Espanya, informe 2019’ de l’Associació d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l’Enginyeria Civil. Segons el document, les infrastructures del País Valencià aproven amb un 6,3 de mitjana. Dels 2.100 milions d’euros, 170 haurien de ser per a aeroports; 790 per a carreteres; 420 per al cicle de l’aigua; 435 per a ferrocarrils; 235 per als ports i 108 per al transport públic urbà.

D’aquestes sis àrees, l’informe n’avalua de l’1 al 10 la capacitat de les infrastructures, les prestacions, els models de finançament, l’adaptació al futur, el manteniment, la seguretat, la resiliència i la innovació.

Els aeroports valencians obtenen bona nota en seguretat (8,2), però en finançament, adaptació al futur, manteniment i innovació no passen del 5, segons l’Associació d’Enginyers de Camins.

A les infrastructures del cicle de l’aigua, la seguretat (7,1) i les prestacions (7,6) aconsegueixen bona nota, però suspenen en finançament (4,3) i innovació (3,7).

En l’apartat de carreteres, la puntuació és bona en capacitat (7,7), prestacions (7,0) i seguretat (6,8), però dolenta en finançament, adaptació, manteniment i innovació.

Els ferrocarrils és l’àrea que en surt més ben parada: tots els valors hi superen l’aprovat i alguns amb nota, com la seguretat (8,2).

També obtenen bon resultat les infrastructures portuàries, on tornen a destacar la seguretat (8,0) i l’adaptació al futur (8,0).

Finalment, quant al transport públic urbà, s’aconsegueix l’aprovat en tot excepte en innovació (4,8).

A la presentació, Vicent Esteban i Aniceto Zaragoza, enginyers de camins que han participat en l’estudi, han informat que s’havien obtingut valors molt justs tant en finançament (4,8), com en innovació (5,0) i manteniment (5,1), cosa que implica una pèrdua progressiva de competitivitat i lideratge al pla internacional.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes