El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

El País Valencià necessita per a la dècada vinent una inversió anual en infrastructures d’uns 2.100 milions d’euros. Ho indica l’informe ‘Les obres i serveis públics a examen. Espanya, informe 2019’ de l’Associació d’Enginyers de Camins, Canals i Ports i de l’Enginyeria Civil. Segons el document, les infrastructures del País Valencià aproven amb un 6,3 de mitjana. Dels 2.100 milions d’euros, 170 haurien de ser per a aeroports; 790 per a carreteres; 420 per al cicle de l’aigua; 435 per a ferrocarrils; 235 per als ports i 108 per al transport públic urbà.

D’aquestes sis àrees, l’informe n’avalua de l’1 al 10 la capacitat de les infrastructures, les prestacions, els models de finançament, l’adaptació al futur, el manteniment, la seguretat, la resiliència i la innovació.

Els aeroports valencians obtenen bona nota en seguretat (8,2), però en finançament, adaptació al futur, manteniment i innovació no passen del 5, segons l’Associació d’Enginyers de Camins.

A les infrastructures del cicle de l’aigua, la seguretat (7,1) i les prestacions (7,6) aconsegueixen bona nota, però suspenen en finançament (4,3) i innovació (3,7).

En l’apartat de carreteres, la puntuació és bona en capacitat (7,7), prestacions (7,0) i seguretat (6,8), però dolenta en finançament, adaptació, manteniment i innovació.

Els ferrocarrils és l’àrea que en surt més ben parada: tots els valors hi superen l’aprovat i alguns amb nota, com la seguretat (8,2).

També obtenen bon resultat les infrastructures portuàries, on tornen a destacar la seguretat (8,0) i l’adaptació al futur (8,0).

Finalment, quant al transport públic urbà, s’aconsegueix l’aprovat en tot excepte en innovació (4,8).

A la presentació, Vicent Esteban i Aniceto Zaragoza, enginyers de camins que han participat en l’estudi, han informat que s’havien obtingut valors molt justs tant en finançament (4,8), com en innovació (5,0) i manteniment (5,1), cosa que implica una pèrdua progressiva de competitivitat i lideratge al pla internacional.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.