L’empresa de patinets compartits Wind trasllada la seu central de Berlín a Barcelona

  • L'empresa ha aixecat cinquanta milions de dòlars en una ronda d'inversió

VilaWeb
ACN
09.07.2019 - 06:00
Actualització: 09.07.2019 - 15:52

L’empresa de patinets compartits Wind, fundada el 2017 a Berlín, ha aterrat a Barcelona, on també hi ha traslladat la seu central. El començament de l’activitat a la ciutat ha coincidit amb el tancament d’una ronda de finançament de cinquanta milions de dòlars. L’empresa ha començat a operar amb cinquanta patinets tot i que espera que a finals d’any ja puguin ser almenys 200 vehicles de mobilitat personal d’aquest tipus, sempre i quan Wind pugui anar obrint nous punts d’estacionament que s’afegeixin als 25 actuals, segons ha explicat en una entrevista a l’ACN el responsable d’operacions del sud d’Europa, Gerard Sellarès.

Wind ha arribat a acords amb diferents espais privats –com per exemple el campus de l’UPC i els aparcaments Saba- per la prohibició de l’Ajuntament de Barcelona de deixar-los a la via pública.

Els usuaris dels patinets han de descarregar-se prèviament l’aplicació de la botiga virtual dels sistemes operatius dels seus mòbils i des d’allà els podran localitzar i activar i utilitzar-los per 20 cèntims cada minut. En el preu, hi ha inclosa una assegurança que cobreix responsabilitats fins als tres milions d’euros i s’ofereix la possibilitat d’aconseguir cascs de forma gratuïta.

El responsable operacions del sud d’Europa de l’empresa Wind, Gerard Sellarès, creu que Barcelona encara té camp per recórrer per ‘adaptar-se’ a les noves formes de mobilitat. En aquest sentit, reclama que els carrils bici siguin ‘més amples i segregats del trànsit’ ja que estan cada vegada més ocupats per usuaris de Vehicles de Mobilitat Personal (VMP). A més, assenyala, continuen ‘incomunicats’ uns amb els altres, fet que ‘acaba creant sensació d’inseguretat entre els usuaris’ i que aquests optin per circular per la vorera o compartint espai amb cotxes i motos.

Per Sellarès, el patinet ‘és la forma de mobilitat i el futur de les ciutats’ i és en aquest VMP on l’empresa focalitza ‘al 100%’ la seva activitat, tot i que Alemanya també ofereix bicicletes compartides. En aquest sentit, l’empresa treballa amb un nou model més robust, especial per a l’economia compartida i amb bateries extraïbles.

‘Hem triat Barcelona perquè és un ‘hub d’start-ups’ a nivell europeu’

Des de fa mig aproximadament, Wind ha traslladat a Barcelona la seu central des de Berlín, on es va ser fundada. A la capital alemanya hi romandran els departaments legal, d’atenció al client i financer, mentre que l’equip directiu, d’operacions i els departaments tecnològics i tècnics ja operen des de Barcelona. “Hem triat Barcelona perquè és un hub start-ups a nivell europeu per l’aposta de mobilitat que ha fet la ciutat i per estar molt ben comunicada amb l’aeroport i la resta de ciutats europees on operem”, comenta Sellarès a l’ACN.

A Barcelona, Wind disposa de 20 treballadors però té previst doblar la plantilla en els pròxims mesos, bàsicament amb perfils tecnològics, d’anàlisis de dades i experts en desenvolupament web.

Actualment, Wind està iniciant l’activitat a una mitjana d’entre una i dues ciutats europees cada mes i també està present a l’orient Mitjà (Tel Aviv), a Seül, Busan i Saitama, prop de Tòquio. A Europa, Wind opera a Bordeus, Viena, Copenhaguen, Madrid, Màlaga, Lanzarote i aquesta setmana començarà a Brussel·les. Al Principat, l’empresa té previst reprendre una prova pilot a Sant Cugat del Vallès.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any