
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) demanarà formalment que s’inclogui en el full de ruta cap a la independència un referèndum. Així ho han decidit els socis de l’entitat en la consulta que van fer entre ahir i avui: Dels 9.304 vots escrutats, un 74,51% han estat a favor del sí a la següent pregunta: ‘‘Vols que l’ANC exigeixi a les institucions catalanes que convoquin el poble de Catalunya a un Referèndum per decidir sobre la independència?’. El 22,61% ha estat contrari. HI ha hagut un 2,86% de vots en blanc i un 0,02% de vots nuls.
📩RESULTATS CONSULTA INTERNA ANC.
ℹ️Total vots: 9.304 (94% escrutat)
✅Sí: 74,51%
❎No: 22,61%✳️En blanc: 2,86%
✳️Nuls: 0,02%— Assemblea Nacional (@assemblea) July 16, 2016
El resultat és provisional, perquè encara no s’ha escrutat del tot. L’ANC oferirà aquesta setmana vinent tant les dades definitives com la valoració política que se’n desprengui. Pel que fa a la participació, amb més de nou mil vots emesos, ha superat els vots que hi va haver en l’elecció del secretariat (7.247) el mes de maig proppassat, però segons la pròpia assemblea només representa un 26 per cent dels socis.
Amb aquest resultat, l’ANC proposarà i exigirà al govern i al parlament la realització d’un referèndum amb resposta binària sobre una pregunta clara en relació a la independència de Catalunya. ‘El poble de Catalunya haurà de decidir, sobiranament, el seu futur polític. D’acord amb aquest plantejament, el resultat del referèndum ha d’implicar, en cas de victòria del sí, la declaració immediata d’independència.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits