La Plataforma per la Llengua al País Valencià ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística, aquest cop en un hotel a Mareny blau, dins del terme municipal de Sueca. Un cambrer de l’establiment va negar-se a prendre nota a tres clientes si parlaven català, segons explica a VilaWeb Manel Carceller, portaveu de la Plataforma al País Valencià. Quan van demanar que les atengués una cambrera que sí que parlava català, l’amo de l’hotel va convidar-les a marxar. Després d’uns moments de tensió la situació va calmar-se. Tanmateix, van comprovar com sí que es prenia nota a uns nois d’una altra taula que eren del municipi i que també van demanar en català. I que a elles les servien amb mala gana.

Quan ahir les clientes van anar a pagar l’estada i van demanar el full de reclamacions, l’encarregat, de Jaén però a València des de fa catorze anys, els plantà cara. Els va reconèixer que tot i entendre-les, ‘no li donava la gana’ de parlar català. Quan les clientes van recordar-li que la llei l’obligava, se’n rigué d’elles i agafà pel braç una de les clientes, a qui tragué fora de l’hotel. Aquesta clienta, que afirma que mai s’havia sentit ‘tan humiliada’, va ser qui ahir a la nit va posar els fets en coneixement de la Plataforma a través de les xarxes socials.

Carceller afirma que els fets són ‘un acte més de valencioanofòbia’. La Plataforma considera que no és un cas aïllat i destaca l’eficàcia de les denúncies públiques. Explica que, com més casos de discriminació lingüística fa públics, més gent s’atreveix a comunicar-los-en de nous. Els últims dotze mesos, la Plataforma ha recollit deu casos greus al País Valencià.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.