El govern de Liechtenstein destaca a Andorra l’impacte positiu d’haver-se associat amb la UE

  • Andorra ha rebut la visita de la ministra d'Afers Estrangers de Liechtenstein

VilaWeb
24.01.2025 - 21:40

La ministra d’Afers Estrangers, Educació i Esports del Principat de Liechtenstein, Dominique Hasler, ha subratllat, en una visita a Andorra, que l’entrada del seu país a l’Espai Econòmic Europeu (EEE) havia tingut un impacte positiu a l’economia.

Hasler s’ha reunit amb el cap de l’executiu, Xavier Espot, i la seva homòloga andorrana, Imma Tor, abans de participar en una conferència sobre els trenta anys de relació de Liechtenstein amb les institucions europees. Hasler considera que Andorra ha pres la direcció correcta treballant per a un acord d’associació amb la Unió Europea (UE) perquè, diu, els sectors econòmics i la població de Liechtenstein valoraven de manera positiva la relació amb la UE.

Hasler sosté que l’entrada a l’EEE ha significat un canvi important per a l’economia de Liechtenstein: creu que, com a conseqüència, els sectors econòmics del país s’han pogut especialitzar i “avançar de manera pròspera”.

Per part seva, Tor ha dit que la feina i la cooperació amb Liechtenstein era molt important per a Andorra perquè permetia de conèixer de primera mà l’experiència del seu país després de tres dècades de relacions amb Europa. Representants de tots dos executius han analitzat l’impacte de l’accés al mercat únic a les seves economies, els desafiaments que ha tingut per gestionar el cabal comunitari i les estratègies d’un estat de petites dimensions per a fer prevaldre “algunes de les seves especificitats”.

Hasler i Tor han manifestat la voluntat d’enfortir la cooperació: s’han instat a estrènyer els llaços entre cambres de comerç per impulsar les relacions comercials, a atreure inversors i a afavorir el creixement econòmic de tots dos països. És la segona trobada que fan amb motiu del 30è aniversari de l’establiment de relacions diplomàtiques entre els dos països. A més, Andorra ha proposat a Liechtenstein que sigui el país convidat a la biennal internacional L’Andart, prevista entre els mesos de setembre i novembre d’enguany.

La representant andorrana ha recordat que tots dos països compartien “similituds singulars”, entre les quals ha esmentat un recorregut històric que es remuntava a l’època medieval, un sistema bancari sòlid i un clima de muntanya. La jornada de treball ha acabat amb una trobada amb la participació de la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, i els representants de la Cambra de Comerç d’Andorra i de la Confederació Empresarial Andorrana.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor