Festivals i concerts als FES TA FESTA
El primer programa d'agost arriba carregat de música, un format d'estiu per gaudir-lo de vacances.

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Entre els dies 7 i 11 d’agost arriba a Palamós la 3a edició del Festival AMB SO DE COBLA amb un programa espectacular en el que destaca especialment la proposta de fusió del Grup OBESES i el seu cor amb la cobla BERGA JOVE, la Electro Cobla Sound que presenta en Llibert Fortuny o el 19è Concert de la Costa Brava – Memorial Ricard Viladesau amb Els Montgrins i La Principal de la Bisbal, entre moltes altres propostes.
I fent un d’aquells salts geogràfics que només la ràdio ens permet fer, ens desplaçarem fins a Bellver de Cerdanya per parlar-vos d’un altre Festival, el TRAMA, o el que és el mateix, la 7a Mostra de Músiques de les Muntanyes d’Europa que se celebrarà entre els dies 10 i 12 d’agost, tot i que des del 5 ja està en marxa L’ENTRAMAT, un seguit d’actuacions per diversos municipis veïns de la Cerdanya Lleidatana. La Dharma, Urbàlia Rurana, Jaume Arnella i Carles Belda, Criatures, Heura Gaya i Eduard Iniesta, entre molts d’altres i a més de representants de Occitània, Euskadi, Astúries, País Valencià o Noruega.
Però els FES TA FESTA del mes d’agost, a banda de parlar-vos de grans festivals, us oferiran cada setmana un petit concert diferent i el d’aquest primer cap de setmana l’hem volgut dedicar a la figura del mestre Josep Serra i Bonal. El programa és el següent:
- MARXA SOLEMNIAL (1898)
Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona – Jordi León, director - JÚPITER (vals) (1900)
Orquestra Filharmònica de Catalunya – Carles Coll, director - L’ARLESIANA (polca) (1899)
Cobla Mediterrània – Jordi León, director - EL DESPERTAR D’UN SOMNI (sardana) (1900)
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya – Salvador Brotons, director - L’ENRAMADA (sardana) (1904)
Cobla Mediterrània – Jesús Ventura, director - PLANY (sardana) (1908)
Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona – Jordi León, director - PRESENTS DE BODA (fantasia) (1923)
Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona – Jordi León, director
I la música del programa no s’acabarà amb el concert ja que abans tindrem una versió de la Névoa i el guitarrista Vicenç Solsona de les immortals “Corrandes d’exili” d’en Joan Oliver-Pere IV, i l’acabarem amb la sardana “Palamós”, de Ricard Viladesau, amb la cobla Els Montgrins.
I tot i que les seccions fan vacances, en tenim dues de guàrdia que no faltaran cap cap de setmana: la CRÒNICA CASTELLERA d’en Carles Esteve que aquesta vegada ha titulat “Els marrecs de Salt coronen la Catedral”; i les DITES I REFRANYS d’en Víctor Pàmies que en aquesta ocasió ens comenta aquella expressió que diu “Peti qui peti”.
Doncs això. Peti qui peti. I la setmana que ve, més FES TA FESTA.
Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot
Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.
Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits