ERC suspèn cautelarment de militància Josep Barberà, president del partit al País Valencià

  • Una gestora sense membres d'ERPV conduirà la formació fins al congrés on es triï la nova direcció

VilaWeb
31.03.2025 - 22:10
Actualització: 02.04.2025 - 12:24

L’executiva nacional d’ERC ha suspès cautelarment de militància el president del partit al País Valencià, Josep Barberà, enjudiciat per assetjament sexual, segons que ha avançat el diari Ara i ha confirmat el partit. Fonts d’ERC han explicat que el responsable de compliment d’ERC, davant la “nova informació rebuda segons la qual el cas de Barberà està en un procés penal”, ha reobert la investigació i ha traslladat a l’executiva la recomanació de suspendre’l de militància. Això implica, també, retirar-li tots els càrrecs. Alhora s’organitzarà una gestora per conduir la formació al País Valencià a un congrés per a triar la nova direcció.

El judici determinarà si Barberà va assetjar sexualment l’ex-secretària general de la formació, Maria Pérez Company. ERC ha reobert el cas amb l’argument que els estatuts del partit estableixen que un afiliat amb un judici obert ha de ser suspès de militància.

obres
actors
  • ERC
  • Josep Barberà
  • Construïm l’esquerra valenciana
  • Maria Pérez Company
  • Executiva Nacional d'ERC
  • Gestora del partit al País Valencià
llocs
  • Comunitat Valenciana
esdeveniments
  • Congrés del Partit Popular Europeu
temes
  • Política
  • Justícia
subtemes
  • Suspensió cautelar
  • Assetjament sexual i denúncia
  • Reglament i prioritat dels càrrecs de la Generalitat a la comissió
  • Congrés per a triar la nova direcció
  • Investigació judicial
  • Intervenció de l'Executiva Nacional d'ERC
VilaWeb ja ha explicat que la suspensió cautelar de militància de Josep Barberà i la creació d’una gestora sense representants valencians obren una crisi greu entre ERC i la seua federació al País Valencià . En un moment en què el panorama polític valencià és especialment convuls per la gestió de la gota freda i el futur del govern de Mazón, analitzat en una entrevista amb Joan Baldoví i en un sondatge que n’apuntava el fort rebuig social , el cop intern a ERPV afegeix més incertesa a l’espai sobiranista.

Per comprendre millor el rerefons, es pot seguir el relat de la pròpia direcció valenciana, amb Barberà acusant Junqueras de “purga” i comparant la intervenció amb un 155 intern . La fractura arriba després d’un any marcat per la pèrdua de centralitat d’ERPV en actes simbòlics com l’Aplec del Puig, ja condicionat per les acusacions d’assetjament sexual , mentre el PP intenta recompondre la seua imatge amb actes com el d’Alacant, on Mazón es va veure menystingut per Feijóo .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor