Els socis del Botànic tanquen l’acord pel pressupost del 2019
L'acord aplana el camí al govern de Ximo Puig i Mónica Oltra en el tram final de legislatura i elimina qualsevol possibilitat d'avançament electoral

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
És l’últim pressupost abans de les eleccions autonòmiques de la primavera de l’any que ve i els tres socis del govern, el PSPV, Compromís i Podem, l’han volgut presentar junts per donar-hi solemnitat. L’acte de signatura s’ha fet al pati gòtic del Palau de la Generalitat, amb el president Ximo Puig, la vice-presidenta Mónica Oltra i el secretari general de Podem, Antonio Estañ. L’acord aplana el camí del govern de Ximo Puig i Mónica Oltra en el tram final de legislatura i elimina qualsevol possibilitat d’avançament electoral. A més, reflecteix l’existència d’una sintonia pre-electoral que no es va veure ara fa un any, quan Podem feia pocs mesos que era sota el lideratge d’Antonio Estañ i va declinar de donar suport als comptes de l’executiu abans d’arribar a les Corts.
Precisament, que la signatura es fes en un acte públic a tres bandes ha estat una de les condicions de Podem per a donar-hi suport. El pressupost destinarà 13.000 milions d’euros a polítiques socials, com ara sanitat, educació, serveis socials, ocupació i habitatge. En la presentació, Oltra ha destacat: ‘Són els últims pressupostos d’aquesta legislatura, però també els primers de la pròxima’, amb què ha volgut demostrar la voluntat de repetir el pacte del Botànic.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits