Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

El 21 de març de 2006 és la data oficial de creació de Twitter, que es va llançar al públic el juliol d’aquell any. En una dècada, la famosa xarxa social no ha canviat quant a l’essència, les piulades de cent quaranta caràcters, però sí que han variat força les opcions i possibilitats que ofereix i, sobretot, el nombre d’usuaris, amb més de 330 milions de comptes actius al començament d’enguany.

També ha evolucionat, aquests deu anys, el conegut ocell que apareix al logotip, tal com demostra Twitter Austràlia amb aquesta imatge animada:

S’hi pot comprovar que li han esquilat el serrell, que se n’ha simplificat el dibuix i que ha anat canviant lleugerament el color corporatiu.

De les cinc versions del logotip utilitzades aquests deu anys, l’actual es va introduir el 2012 amb una idea clara, segons que explicava l’ex-director creatiu de Twitter Doug Bowman: ‘El nou ocell és format a partir de tres cercles que es trepitgen, una cosa semblant a la manera com les nostres xarxes, interessos i idees es connecten i s’imbriquen amb col·legues i amics.’

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.