Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

La presidenta del comitè d’empresa de Trablisa a l’aeroport de Barcelona, Genoveva Sierra, ha denunciat avui que els vigilants de seguretat reben ‘molta pressió’ en els llocs de treball per part de l’empresa, amb una ‘vigilància que durant l’any no hi és, de la Guàrdia Civil i per tot arreu’. Ha assenyalat que els han qüestionat procediments habituals: ‘No entenem per què abans de la vaga hem de treballar d’una manera i ara d’una altra.’

També ha lamentat que ‘realment no hi ha vaga’ perquè amb uns serveis mínims del 90% és inviable. Ara, Sierra, que és membre del comitè de vaga, ha reiterat que la protesta és indefinida i ha assegurat que ara com ara no hi ha negociacions amb Trablisa per a resoldre el conflicte: ‘El nostre telèfon no sona.’

Durant la segona jornada de vaga hi ha hagut fluïdesa en els filtres de seguretat. Avui s’esperen uns 160.000 passatgers en un miler de vols, entre sortides i arribades.

Els serveis mínims del 90% han deixat sense efecte la protesta de la plantilla de Trablisa, que ha reconegut que les cues en els controls de seguretat són menors que un dia normal. De fet, els passatgers, tant els de la T1 com els de la T2, han hagut d’esperar una mitjana de 15 minuts a 20 per passar el control de seguretat, com és habitual un dia d’agost, en plena temporada d’estiu.

Reclamen la implicació dels partits

Els vigilants dels controls de seguretat han demanat la implicació dels partits polítics per a resoldre el conflicte laboral. En un comunicat, el comitè de vaga denuncia la suposada inacció dels representants polítics i es demana quin ‘interès real’ hi ha a perjudicar els viatgers de l’aeroport de Barcelona. En aquest sentit, els treballadors asseguren que l’única opció per a protestar és la vaga de zel –tot i que afirmen que ara no és el cas– i lamenten haver de prendre mesures que van en contra dels passatgers perquè les seves peticions laborals siguin ateses.

El comitè de vaga ha afirmat que Trablisa és la pitjor adjudicatària que han tingut al llarg dels anys i ha recordat que la concessionària anterior, Eulen, sí que va acabar complint els compromisos acordats.

D’una altra banda, els treballadors apunten que en dos anys l’empresa ha guanyat uns 41.200.000 euros directament d’Aena i es demanen com es pot permetre que pugui originar un conflicte ‘sense cap mena de conseqüència’. Per acabar, el comitè de vaga demana que els ‘bons polítics’ hi intervinguin i que facin arribar respostes i solucions a les seves demandes.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.