El jutjat de primera instància número 20 de Barcelona ha condemnat el diari El País a publicar una rectificació per un article en què afirmava que la televisió pública adoctrina. TV3 va denunciar el diari per difamació després de negar-se a publicar una rectificació. Ara el jutge ha donat raó a TV3.

L’article es titulava ‘Una setmana veient només TV3‘ i criticava, per exemple, la cobertura de la vaga general del 3 d’octubre. El País també deia que el programa infantil ‘Info K’ havia fet servir les imatges de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart per explicar què és un pres polític. Era una afirmació falsa, perquè al vídeo només hi apareixien els periodistes del programa.

Segons el reportatge, signat pel periodista Íñigo Domínguez, TV3 ‘prioritza la causa comuna independentista en els seus informatius, en propaganda que inclou nens i en programes satírics suspesos quan no hi ha ganes de broma’.

El jutge ha considerat que el diari fonamentava el seu article en dades inexactes i per això ha condemnat El País i el director del diari a publicar la rectificació en paper i la versió digital. La rectificació ha de ser amb el mateix tipus de lletra i la mateixa paginació. La sentència no és ferma i pot ser objecte de recurs.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb