El govern espanyol fa pinya amb Zapatero en una sessió tensa al congrés

  • El president espanyol expressa “tot el suport” a l’ex-president socialista després de la imputació pel cas Plus Ultra · Feijóo acusa el PSOE de ser “governat per corruptes”

VilaWeb
20.05.2026 - 09:40
Actualització: 20.05.2026 - 10:26

El president espanyol, Pedro Sánchez, ha expressat avui “tot el suport” a l’ex-president espanyol José Luis Rodríguez Zapatero després d’haver estat encausat per l’Audiència espanyola pel cas del rescat de l’aerolínia Plus Ultra. La defensa tancada de Sánchez a Zapatero ha marcat una sessió de control especialment tensa al congrés espanyol, en què el cap del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha acusat el govern espanyol de ser “governat per corruptes”.

L’endemà de la decisió judicial, Sánchez ha apel·lat a la presumpció d’innocència i ha reivindicat la trajectòria política de Zapatero. “Tot el respecte a la justícia, tot el respecte a la presumpció d’innocència i tot el meu suport al president Zapatero”, ha dit a l’hemicicle. El president del govern espanyol ha defensat que Zapatero “no va portar Espanya a una guerra il·legal”, “va fer avenços socials” i “va posar fi a ETA”, en una rèplica directa als atacs del PP. Sánchez també ha descartat qualsevol possibilitat d’eleccions anticipades.

Per la seva banda, Feijóo ha aprofitat la sessió per elevar el to contra el govern del PSOE. Ha preguntat a Sánchez: “Què fa encara aquí tacant un dia més la presidència del govern espanyol?” I ha dit que, sense el govern actual, Zapatero “no hauria pogut delinquir”. El dirigent popular ha arribat a dir que “Espanya és governada per corruptes” i ha promès “netejar tot això”.

La causa judicial investiga presumptes irregularitats en el rescat públic de l’aerolínia Plus Ultra durant la pandèmia. El jutge de l’Audiència espanyola José Luis Calama considera que Zapatero podria haver encapçalat una presumpta xarxa de tràfic d’influències vinculada a l’operació. Segons la investigació, els 53 milions d’euros concedits a la companyia podrien tenir relació amb operacions d’emblanquiment de capitals provinents de Veneçuela. El jutge també ha ordenat l’escorcoll del despatx de Zapatero i d’empreses vinculades a les seves filles.

El portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, ha dit que Zapatero era objecte d’una “cacera judicial” perquè era un “enorme actiu electoral per a l’esquerra”, però ha preguntat a Pedro Sánchez “on acaba el lobbisme i on comença el tràfic d’influències”. En la sessió de control a l’executiu espanyol, Rufián ha dit que estava “fotut”, perquè sentia un “enorme respecte i afecte” per Zapatero, però ha afegit que tenia “ulls a la cara”. “Felipe, Aznar i Rajoy s’ho mereixen molt més, no 80, sinó 188 pàgines d’interlocutòria, però l’esquerra és una altra cosa”, ha reblat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor