Els sindicats demanen una mesa per a negociar el calendari escolar i retreuen que es doni per fet el començament de curs avançat

  • USTEC i CCOO critiquen els anuncis del Departament d’Educació sense negociació prèvia

VilaWeb
ACN
09.02.2023 - 18:27
Actualització: 09.02.2023 - 22:24

Els sindicats han demanat avui una mesa monogràfica per negociar i acordar el calendari escolar i han recriminat al Departament d’Educació que es doni per fet l’inici avançat del curs. USTEC ha negat que s’hagi pactat cap data d’inici ni tampoc com seran les tardes del setembre, i ha assegurat que durant la reunió d’aquest dijous només s’han emplaçat a parlar de tot plegat. Sí que s’han presentat les conclusions d’un estudi sobre les tardes del setembre, que ha fet palès, ha constatat el sindicat, que van ser un “desastre”. Per la seva part, CCOO s’ha queixat que el departament “continua sense voler entendre que la democràcia i la presa de decisions han de comptar amb la participació dels diferents agents implicats”.

Segons USTEC, a la reunió d’aquest dijous no s’ha parlat de l’inici de curs ni de cap data, ni tampoc s’ha fet cap proposta sobre com han de ser les tardes del setembre. El sindicat ja veu les “intencionalitats” del departament i ha recordat que tot i que es manté ferm en què vol començar la primera setmana, “la setmana té cinc dies”.

CCOO ha criticat a Educació: “Que hagi tornat a anunciar als mitjans de comunicació l’avançament del curs escolar vinent sense comptar, una vegada més, ni amb la representació legal dels treballadors i treballadores, ni amb el Consell Escolar de Catalunya, ni amb el conjunt de la comunitat educativa”.

El sindicat ha insistit que la qualitat educativa “no depèn del fet que el curs comenci abans o després o de tenir estones de lleure gratuïtes un mes”, sinó de fer una “bona inversió que permeti reduir les ràtios i una millor atenció individualitzada”.

Educació ha anunciat avui que debatrà en el marc del Consell Escolar, que inclou tots els membres de la comunitat educativa, quina és la manera més adient perquè les tardes de setembre tornin a ser lectives malgrat l’avançament de l’inici del curs. Tot plegat després que un informe extern encarregat per la mateixa conselleria hagi revelat que aquesta és l’opció més valorada per la majoria de la comunitat educativa. L’objectiu és trobar la fórmula que permeti de compensar les hores sense superar el topall de cent setanta-vuit dies lectius que marca la llei d’educació. De l’informe també se’n desprèn que a l’escola concertada l’assistència a les tardes de lleure de setembre ha estat molt més elevada, contradient un dels principals arguments que sustenten la mesura: l’equitat educativa.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any