
Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Ahir mateix avisava en el meu editorial que el govern socialista espanyol ens duria ràpidament cap a la confrontació, pensàs què pensàs l’independentisme. Pedro Sánchez ha decidit de deixar el PP sense oxigen electoral i convertir-se en el continuador de Mariano Rajoy. I ha posat fil a l’agulla ràpidament. Les detencions d’ahir i tot el lamentable espectacle mediàtico-polític consegüent són la concreció del tomb estratègic del Partit Socialista. Aquesta serà una campanya electoral atípica i podem esperar-ne qualsevol cosa, com poguérem comprovar ahir.
L’operació desencadenada de matinada va ser de manual, propagandística. L’Audiència espanyola, el tribunal d’excepció hereu del TOP franquista, ordena una ràtzia a càrrec de més de cinc-cents membres de la seua policia militar, desplaçats per a crear la impressió de la violència. Que immediatament filtren un vídeo grotesc on volen fer passar un sac i una olla com a terrorisme. El tribunal imprimeix aleshores un comunicat en què parla de la desarticulació d’un grup terrorista existent només en la seua imaginació i barreja els CDR amb accions violentes. L’argument és –diuen– que han trobat ‘material i substàncies, considerades precursores per a la confecció d’explosius, susceptibles (tot esperant confirmació dels especialistes) de ser utilitzades en la fabricació d’artefactes’.
L’enrevessada neollengua orwelliana de les institucions espanyoles amaga –perquè per això la fan servir i té aquesta funció– que això que han trobat són substàncies que, tècnicament, es poden fer servir per a fabricar artefactes però que, de fet, gairebé tots tenim a casa, inclòs Pedro Sánchez, perquè a la vida quotidiana les fem servir per a coses tan innòcues com ara adobar les plantes del balcó o tintar-nos els cabells. Però no ens enganyem: a ells tant els fa què troben; tan sols els importa posar els fonaments per a l’enverinament social, una tasca a què s’apliquen immediatament els mitjans i els polítics espanyolistes. I, dit i fet, al cap de pocs minuts ja hi ha televisions i polítics que parlen obertament de bombes, sense que hi haja cap de bomba ni res de paregut. De fet, a les sis de la vesprada posen en llibertat gent detinguda a les sis del matí acusada de terrorisme i els diuen que ixen amb càrrecs… de terrorisme. El fiscal del govern de Sánchez, responsable d’aquest desficaci, és el mateix que va tenir Tamara Carrasco confinada durant mesos per una careta i un xiulet i que encara manté a l’exili Adrià Carrasco. Això és un intent d’acorralar l’independentisme i, alhora, la dissidència. No té res a veure amb el terrorisme. Un altre judici al procés, un altre cas Altsasu. Un dia més de la perversa pseudo-democràcia espanyola.
A l’article d’ahir Joan Ramon Resina avisava, amb aquesta seua documentada eloqüència, sobre on acabaria portant això: ‘L’estat per al qual la justícia no existeixi com a idea sinó sols com a lletra, no es podrà mantenir i tard o d’hora sucumbirà.’ La resposta ahir del carrer, multitudinària i indignada en moltíssimes viles i ciutats, va en aquesta línia. A una provocació d’aquest abast, tan solament s’hi pot respondre amb la confrontació democràtica, decididament, i fent palesa la voluntat de fer caure aquest estat espanyol per al qual la justícia ja no existeix.
Ahir l’independentisme es va despertar una mica més i es va aclarir una mica més encara. Com ho demostren les xifres i les imatges pertot arreu: a Cerdanyola, a Vic, a Lleida, a Manresa… Com ho demostra la contundència de la resposta i el fet de tornar a veure gent gran i jovent junts, decidits. Com ho demostren, en fi, les imatges de Sabadell amb la plaça de Sant Roc plena de gom a gom cridant ‘Fora les forces d’ocupació!’, un crit enormement aclaridor, que tots sabem que reclama moltes assumpcions prèvies i que delimita gràficament com s’ha allunyat ja una bona part de la població.
49 comentaris dels subscriptors

Marc Casadellà
23.09.2019 | 22:21
Totalment d’acord, policia paramilitar fent detencions preventives. Així ens vol fer por aquesta monarquia bananera. Pero de por no en tenim.

Antoni Soy
23.09.2019 | 22:30
D’acord.
Però avui era el dia perquè el Govern de la Generalitat fes una declaració institucional, desmentint el muntatge i donant suport total als detinguts. O no?
I avui era també el dia perquè TOTS els partits independentistes, TOTS, fessin un pas endavant i anunciessin que presentaran una llista unitària a les Corts espanyoles, Congrés i Senat. Si no ho fan, i em temo que no ho faran, és per enviar-los a TOTS a fregir espàrrecs, per dir-ho molt suaument, massa suaument. O no?

JESUS CASTELLS
23.09.2019 | 22:30
Un altra vegada la Dictatocràcia entra en funcionament, saltant totes les normes ètiques i legals, el mes greu es que ara ho fan sota el vist i plau del PSC-PSOE, fa més mal quant un suposat progressisme es capàs d’aquestes vileses.
Tinc l’esperança que aquesta infàmia farà obrir els ulls a alguns sectors de l’independentisme.
LLIBERTAT PRESOS POLITICS, LLIBERTAT CATALUNYA!!!!

joan rovira
23.09.2019 | 22:36
Espanya s’ha confegit contra la Nació Catalana, les seves estructures polítiques, la seva llengua, la seva cultura i la seva memòria històrica i cultural. Espanya és essencialment anticatalanitat.
Els espanyols mancats de projecte de convivència propi mantenen l’estat de guerra permanent contra el Principat, el País Valencià i les Illes perquè d’ençà del XVIII que no els ha pogut assimilar. Tenen por, cap projecte i només revenja.
La Regió d’Espanya espanyolitzada, per una autoritat importada i imposada per la força, no existeix sense la permanent agressió contra les llibertats de les persones i els drets dels pobles que ocupa per la força.
Estem assistint als darrers actes d’aquest constructe artificial, mitjançant un estat totalitari i un govern arbitrari, contra la població catalana. La societat catalana, derrotada però mai assimilada ni vençuda, ja va decidir l’1-O del 2017 que és independent i lliure.
Valdria més als pobles confrontants d’Espanya i Catalunya que allunyin les autoritats importades i els intermediaris per tal de no repetir cap hostilitat i tornin a conviure com a pobles veïns que és el que són!

JORDI PIGRAU
23.09.2019 | 22:37
Sr Soy, el seu comentari defineix perfectament la “Trista Realitat” que ens està tocant viure

Jordi Casafont
23.09.2019 | 22:38
Amb resposta aquet país de merda Espanya em de paralitzar tot el país però no un dia sinó el que faji falta i tota aquesta purria de cossos de seguretat del estat dictador que faran tancar tot Catalunya?

Joan Benet
23.09.2019 | 22:47
1. Em moro de ganes de veure la campanya electoral d’ERC i escoltar en Rufián…
Si després d’això encara algú els vota és que no tenim remei…
2. Si el que haurem de fer ara ho haguéssim fet el 3 d’octubre de fa dos anys, les possibilitats d’èxit haurien estat molt més grans. Ara, ni tenim tanta gent mobilitzada, ni tants periodistes estrangers, ni agafem l’UE per sorpresa. Ara bé, Espanya està arribant a asolir unes quotes de repugnància que no estàn a l’abast de qualsevol…

JOAN RAMON GOMÀ
23.09.2019 | 22:55
Què més ha de passar per aconseguir que els partits catalans vagin tots a una?
No ho veuen que ens hi juguem tots la vida? No ho veuen que el proper podt ser qualsevol de nosaltres? No ho veuen que com més s’ajupin i més s’agenolllin més fortes seran les garrotades que ens fotran?
És una vergonya que mig miler de homes armats pugin capar impunement pel nostre país sense qui ningú els tingui controlats. Si no tenim força per controlar el territori, pel capbaix hauriem de tenir la organització per controlar el que passa al territori.

ASERET ALMAR
23.09.2019 | 23:00
Molt d’acord amb l’editorial, Sr Partal. L’Estat provoca perquè busca la confrontació. Vol estendre la por. Ara més innocents cap a Madrid. Acusats de terrorisme. Els pots passar com els joves d’Altsasu. Encara que Europa digui que l’Estat no té raó, ja els han fotut a la presó i han perjudicat les seves famílies i les seves vides.

Miquel-Jordi STRUBELL
23.09.2019 | 23:01
És un intent tan barroer de guanyar vots, criminalitzant encara més el moviment independentista! Si no fes plorar (perquè fan que estiguin psíquicament patint centenars de catalans, aquí i a fora) faria riure. No entenc com encara hi ha gent que s’ho empassa!

Josep Usó
23.09.2019 | 23:08
Cada vegada hauran de ficar més i més gent a la presó. I la ficaran. Fins que no capien. Però no entenen que ja ho hem perdut tot. Ja no podem més Per això ho podem tot. Per cert, els qui encara parlen de negociar, deuen estar estirant-se els cabells. Si encara en tenen.

Encarnació Parets
23.09.2019 | 23:12
Aviat farà 20 anys que el meu home, americà dels USA, em digué que els espanyols no ens deixarien marxar MAI perquè som el seu sustent. Fa gairebé 10 anys que li dic que ho tenim a la vora. Hui li he hagut de dir que tenia raó, que sense deixar de pagar per la sal i el té no serem independents, mai. Ara fa pujada i som 3M de terroristes. Aragonés, els comptes van bé?

jaume vall
23.09.2019 | 23:28
D’acord amb el sr. Soy.
Estem focalitzant molt l’energia en l’ eterna, immemorial repressió espanyola. Cap novetat.
La qüestió és, com s’hi reacciona? Per la banda sobiranista, quin pla es té, a part de declarar que “ho tornarem a fer”? “Ells” també ho tornaran a fer, i tenen capacitat de provocar-nos més dolor que a l ‘ inversa.
Quina fortalesa tenim, aquí? El benestar econòmic? Com l’estem fent servir, si una empresa com Nestlé, per posar un exemple, però també Danone, i en general totes les grans, encara que portin dècades a Catalunya, prefereixen etiquetar en portugués, abans que en català.
Com fem servir la nostra suposada fortalesa?
La gent, protestant pacíficament, amb dignitat i tristesa, al carrer.
Això és mantenir l’esperit del civisme, de la democràcia justa, dels principis de la no-violència. Això no és fer una revolució. Una massa crítica de “gent”, sense un cervell operatiu que ho organitzi (amb confiança mútua entre representant i representat), és una invitació a la inutilitat, segons el meu parer.
Ja és un clàssic la referència a la perícia organitzada d’una minoria de soviets que van fer canviar una país com Rússia, amb una majoria de pagesos. Sense uns bons generals, no hi ha exèrcit que guanyi res.
No només es tracta de saber manifestar-se, sinó que és més important saber per què fer.

Josep Maria Martín
23.09.2019 | 23:48
L’annexió de Catalunya al regne castellano_español sempre ha estat per la força militar.
Mai Catalunya ha volgut ser part d’una nació tant corrupta i genocida.
Quatre-cents anys d’ocupació militar.
I avui la guàrdia militar a tornat a posar el germen de l’enverinament social.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
23.09.2019 | 23:49
Insistisc:
1. L’estat colonial fa el que sap fer. No hi veig problema del comportament. Sembla que per ací no cap s’ha llegit “El Príncep” de Maquiavel.
2. Continuaré torturant-vos amb la “Batalla de València”. Any 1981. Simó Aguilar i Castelló és apressat a les 6 de la matinada quan feia cap a la impremta on treballava. Hi havia estat militant abans en el MCPV de Valerià Miralles i Hortolà, Carles Dolç, Just Ramírez, etc…feia pocs mesos militava en el Partit Nacionalista del PV bessó valencià de CDC,. Desapareix durant 3 llargs dies perquè el tenen segrestat com a “terrorista” , un senyor que no sabia ni matar una mosca. Paco Burguera, en assabentar-nos va anar amb un advocat a traure’l del calabós. El delicte: un faller que muntava molta festa independentista des de les falles, des de la música més pop i que enganxava força joventut que vivia al marge de la “cultureta de la resistència”. Ell, malgrat no tindre estudis hi havia entès millor que ningú què era allò de la “cultura de masses”. Un fill de llauradors de l’horta dins de l’àrea periurbana de la ciutat. El que el feia esdevenir un individu perillossísim en fer eixir la cultura valenciana dels clixés estantíssos i controlables. per això va servir per de “boc expiatori” i com avís de navegants indepés.
3. M’ha indignat veure esgarrar-se les vestes als d’ERC i a Jaume Asens, sense els quals i el seu lament fingit la repressió colonial no tindria el reflex a l’espill. En són els col·laboracionistes “tapats”. I sóc d’aquella colla dels refundadors de 1991-92 d’això que ara ha esdevingut ERc, eh !
A mi no me l’endilguen aquests aprenents de bruixot ! …jo ja n’he fet molta guerra de descolonització per a no detectar qualsevol filibuster a hores d’ara que se’n puge al creuer.
4. Com vaig comentar en el meu anterior comentari, crec que cal actuar com la natura i l’univers i menys amb els raonaments humans de justícia, moral, ètica, etc. que no serveixen de molt. Calen fets consumats. I com la via majoritària és mitjançant amb les urnes i accions no violentes que facen emprenyar el colonitzador, col·laboracionistes i quintacolumnistes: propose muntar una candidatura que valga per referèndum.
5. Una candidatura operacional que siga transversal que vaja des de les David Fernàndez fins a Carles Puigdemont que s’enfronte a tots els que recolzen l’estat colonial español i en la que cal tractar ERC com a enemic de la llibertat exactament igual que Ciudadanos, Partit Popular, psoE-Psc, etc. Perquè entre tots, en esquallar-se fa un parell d’anys són copartíceps i causants del dolor i càstig generat sobre la població des de llavors ençà.
6. Una mena de candidatura “entrepà” que puga recolzar qualsevol persona amb dos dits de senderi i no mediatitzada pel brogit mediàtic que ensordeix. Fóra pegar una gran punyada sobre la taula de joc i que caiguen totes les peces del tauler a terra.
7. El que facen els españols entre ells ens ha de bufar la gamba. I si no, haver retornat repatriats als 10.000 aporellos repartits en un 50 % dins de cotxes del Ocaso, Finisterre , Santa Lucia, Pelayo, etc i i l’altre 50 % dins d’ambulàncies.

Ignasi Mora
24.09.2019 | 00:13
No tenen vergonya, és a dir, no tenen allò que alguns diuen valors, tenen en tot cas por de perdre les colònies, el manteniment de les seues necessitat econòmiques i privilegiss. Això, tan breu escrit en l’ordinador és que l’espanyolissme polític i mediàtic es llaceen a mort contra els que volem la independència. I ells tenen les armes de les mentides dels mitjans de comunicació. Ara que, d’accí no res tinc la sensació que sentirem l’explicació real del conflicte, més insistentment que ells el sac de mentidess, ni que no siga des d’oficines aturades i confortables…

Antoni López
24.09.2019 | 00:16
Nessessiten provocar violència perquè només tenen muscle i molta bilis. Només cal mirar la cara dels fiscals:pra bilis.

Secundí Mollà
24.09.2019 | 00:47
Coneixia l’home del sac. Era un personatge dels contes infantils que ens espantava.
De l’home de l’olla no en tenia ni idea.

Rosa Gispert
24.09.2019 | 00:52
Si, sr Soy si els partits independentistes no van tots a una després de la violència de l’estat contra el poble de Catalunya se’n poden anar directament a pastar fang.
Els hem de considerar traïdors al poble i ignorar-los per sempre més. Començant pels col.laboradors dels socialistes.

Miquel Gilibert
24.09.2019 | 05:40
Tornem-hi: com a moviment social l’independestisme necessita dues coses:
* unitat política i polítics valents. Mentre els nostres dirigents es disparin entre ells, confonguin la lluma amb el dit, maldin per tornar a l’autonomia o li donin tot geatis a Sánchez(o qui sigui) perquè “és d’esquerres”, no farem res. I sense articulació política els moviments socials acaben caient fruit de la seva impotència i de les seves contradiccions
* una ciutadania disposada a aguantar. I per això no vull dir patir en silenci, sinó anar a la vaga general durant setmanes, sortir al carrer milers cada dia, bloquejar les infraestructures, boicotejar les empreses del gran capital espanyol….com Hong Kong, com Praga el 1989….
Tenim totes dues coses? Més aviat no, em temo. Per tant al màxim que podem aspirar és a resistir fins que es donim les condicions per tal que hi siguin o hi tornin a ser. Tornar a anar de catxa amb Espanya és inútil: ja ens coneixen i cada cop ens tenen menys respecte. Si diem que farem una cosa, fem-ho. Amb ells recular i negociar és inútil. No pots recular amb algú que condidera que és de covards i negociar una derrota.
Sobretot el que no podem és ni oblidar ni perdonar. En uns anys hi tornarem (o hi tornaran unes futures generacions) i Espanya continuarà éssent igual que ara, perquè per tal com s’ha gestat històricament, pel seu equilibri de poders, per com s’ha manipulat la població des de fa segles i-per què no dir-ho- per la seva matriu de cultura castellana nacionalista, intokerant, supèrbia i poc donada al diàleg, no pot ni vol canviar. Esperem que aquests futurs catalans entenguin que cal anar directament a mesures de pressió, preparar la població per la resistència, ocupar els carrers pacíficament i aguantar la violència fins ser lliures.
No se quant de temps trigarem. Europa i el món es mouen cap a la intolerància i la censura. Cap a dictadures amb prou feines camuflades de democràcia perquè et deixen vitar quan ells volen (com Espanya), però sí que ser que la llibertat es fa esperar i que no podrem aguantar gaire temps com a cultura i com a societat l’embranzida uniformadora de l’odi, l’anorreament cultural i social a què ens volen sotmetre i el verí que inocuken a la societat. Per tant més val que ens donem pressa. Ens hi van molts valors molt més importants que nosaltres mateixos.
Per últim: Espanya és un règim corrupte, dictatorial i oçigàrqiic. Ppdrit per dins i tot el que vukgueu, però per molt que sembli mentida ni ha caigut ni caurà. Es pot mantenir així indefinidament, perquè només el podria fer caure la seva gent, com va passar a la república. I els espanyols aquest cop no hi estan decidits. Tingueu per segur que hi continuarà havent l’alternança bipartidista de sempre (en vigor des d’Isabel II) i que tenim borbons per quatre o cinc generacions.
Per això és urgent marxar

Joan López
24.09.2019 | 07:35
I si treiem de cop als diners dels bancs per començar? Als estats tenen por al diner en metalic i per aquet motiu fan campanyas per pagar-ho tot amb tarjets,mobil,etc. Ah i per treure els diners no cal tindre Valor no mes fer-ho. Necesitem unitat mes que mai.

Josep Ramon Alonso
24.09.2019 | 07:38
Això és la guerra no declarada de l’estat espanyol contra Catalunya, amb l’excusa de lluitar contra el possible terrorisme independentista que encara no s’ha produir, però que s’hauria de produir com a resposta lògica de les agressions i robatoris comesos per l’estat a la autonomia de Catalunya i a conjunt dels seus (tots) els ciutadans, (amb el consentiment el beneplàcit dels unionistes).

JAUME SIMON
24.09.2019 | 07:48
La veritat la diu el sr. Soy

josep soler
24.09.2019 | 07:57
Hauríem de poder dir les coses pel seu nom:
1. Estem en un règim franquista i la seva doctrina és ultra nacional constititucionalista.
2. El franquisme 2.0 és transversa, des de VOX fins a PODEMOS parssant per PP-PSOE-CIUDADANOS.
3. La Guàrdia Civil és la policia política a l’estil Gestapo.
4. Els jutges espanyols són comisaris polítics a la manera Santa Inquisició.
5. El periodisme espanyol és la Caverna de propaganda que supera a Goebbles, en tant que ja no només repeteix una mentida infinites vegades: a més a més en diu moltes en una sola frase.
6. Europa ens ha abandonat com va fer l’any 1936.
7. ERC ens ha traït i demana, de genolls, ser un obedient govern de la Catalunya ocupada a l’estil Pétain de Vichy.
8. La Colau és la líder de la Cinquena Columna.
Res de nou. Més ens val dir les coses pel seu nom per preparar-nos contra el franquisme 2.0. La millor arma feixista és la mentida i la negació dels fets.

Carles Serra
24.09.2019 | 08:23
Gràcies de nou Vicenç per el teu article i la veritable realitat que hi reflecteixen en el mateix; alçades d’ara encara no entenem que Espanya i els seus partits que la representant PP-CS-PSOE-VOX- PODEMOS ens han declarar de nou la GUERRA.
Tot i així no hi ha unitat com l’any 36.
Que esperem a fer VAGA GENERAL

Blanca Anguera
24.09.2019 | 08:28
Te raó Sr.Soler “la millor arma feixista és la mentida”. Només afegir que la veritat és més tossuda que els pitjors negadors.

Carles Farre
24.09.2019 | 08:40
Es tal com diu el Snyr Partal, tot un espectacle mediàtic, ridícul i grotesc, si apliquen tan, perquè no volen de cap de les maneres perdre la seva mes gran font d’ingressos. els catalans tenim fama de ser treballadors, emprenedors etc i som la comunitat, que mes riquessa genera, es per l’economia i res mes que ens volen.
Doncs vivim de manera simple, no gastem mes del que es necessari, així no genererem mes beneficis en concepte de irpf ni d’iva, diners al banc, els mínims imprescindibles,
La veritat es que no veig a la gent disposada a masses sacrificis en aquest aspecte, a mes si nosaltres no consumim, ja ho faran aquestes fornades de “nous catalans”, a la que tinguin oportunitat de fer-ho, llegiu-vos l’article de “Catalunya punt d’arribada i d’esperança”, i sobretot les opinions. D’aqui unes poques generacions, i de continuar igual, el catalanisme s’haurà diluït definitivament, i amb ell les reivindicacions sobiranistes

Marc Avià
24.09.2019 | 09:11
Algú pot mirar de convèncer JXC, ERC i CUP de fer una llista unitària per aquestes eleccions amb un únic punt (fer de contrafort democràtic)? Fins un nen de P3 entendria el que està en joc.

Alexandre Pineda
24.09.2019 | 09:21
PSOE. va reafirmant-se en ser TERRORISME d’ESTAT, ahir deenint set persones innocents per ser del CDR continuen les mostres de ser un amagagtall per ac fa anys a Marinaleda va fer costat als duque del Infantado en contra dels treballadors del poble on té feina tota la població és el, PSOE un partit ultra EXTREMA DRETA

Mikel Forcada
24.09.2019 | 09:22
Com altres comentaristes, trobe a faltar una declaració institucional de la Generalitat de Catalunya.

Berta Carulla
24.09.2019 | 09:29
N’hi ha qui pensem que cal anar a l’encontre de la repressió, per tal de poder deslligar-nos del vassallatge a aquest Estat maldestre i maliciós. Però com que la força se’ns en va per la boca i els dits al teclat passa que ens avancen per la dreta (o directament per sobre), i és clar quedem estabornits uns dies en blanc, sense saber ni on estan els detinguts i mentre ells ja han estès arreu dels mitjans internacionals el missatge criminal. En lloc de queixar-nos i bramar, no caldria fer una feina intel.ligent de difusió en totes les llengües per a poder-ho contrarestar?
Jo no faig servir gaire les eines tecnològiques per a relacionar-me, i menys per relacionar-me políticament, però si tingués 20 anys menys i estigués tan enrabiada com estic de fa temps, el meu mòbil trauria fum, i no em vull ni imaginar els tipus de missatge que poden haver en els aparells encautats a aquests nois segrestats per aquest estat criminal.
Em disculpo si estic repetint el que ha dit ningú altre, avui no m’he esperat a llegir els anteriors comentaris dels subscriptors.

MONTSERRAT VILA
24.09.2019 | 09:47
Ahir a Valls a la Plaça del Blat, vam poder constatar com es tornava a reviure l’esperit del 1-O. ENDAVANT

Pep Agulló
24.09.2019 | 09:49
Ple de ràbia ja ho heu dit tot entre tots.
Quan l’amenaça és greu, l’amo pren la iniciativa.
Així que l’ofensiva contra Catalunya, contra l’autogovern és iniciativa de l’Estat. Els governs espanyols, ara el d’en Sánchez, s’hi adapten, li donen un vernís democràtic al que és una ratzia feixista i d’questa manera per Europa és un afer intern. De manera que el tomb estratégic d’en Sánchez amenaçant era la conseqüència, a ben segur, de saber les intencions de l’Audiencia Nacional.
Que vull dir? Que si ens ataca l’estat hem de respondre com país. Amb això està tot dit. Mentre fem cabòries sobre un 10-N a Madrid, govern de Madrid ens empresonaran mig parlament català.

Joan Begue
24.09.2019 | 09:52
Si us plau tornem a llegir i mediem, la proposta que ens fa el Sr Josep Blesa de l’estudi d’arquitectura
Jo personalment la trobo d’una gran oportunitat de Reafirmació i millor Referèndum impossible.
Si us plau reflexionem.

Antoni Dalmases
24.09.2019 | 09:53
Si amb la que ens està caient i la que es veu a venir que ens caurà, els “nostres”(?) partits polítics, amb les seves estratègies de fireta, no són capaços de representar-nos unint-se en una resposta que ens defensi a tots, és que més que inútils són nocius i que, per tant, ja podem començar a plantar-los i organitzar altres formes de defensa no només sense ells, sinó contra ells (perquè ells van contra nosaltres!).

Albert Martín
24.09.2019 | 10:09
Parafrasejant a Brecht: En matèria de drets i llibertats nacionals, els jutges espanyols són absolutament incorruptibles. Ningú podrà induir-los a fer justícia.
Farien bé de recordar però, que els motius que des del 2010 han portat a tot això, no solament no han desaparegut sinó que els estan fent empitjorar.

Oriol Ribera
24.09.2019 | 10:19
Obriu els ulls d,una punyetera vegada els partits que creieu ser democrates cal que trenqueu els pactes que teniu amb els defensors i aplica dors del 155
O enteneu no ERC, PdCAT , Comuns, CUP
Penós veure com votan socialistes i creuers demòcrata

Albert Miret
24.09.2019 | 10:30
Si tinguessin idea del que és l’honestedat i el que és un servei públic, haurien enviat a cada casa una llista dels productes que hom pot comprar i tenir a casa i els que no. Jo, per exemple tinc una bomboneta de butà per a fer la carn a la brasa. El butà és clarament un precursor d’explosiu i el compro en una gasolinera autoritzada. Haig de denunciar a la gasolinera perquè m’ha venut un article per a terroristes o a l’empresa que fa el butà, és a dir a Repsol? Sóc terrorista si faig l’acte de fer carn a la brasa? Tinc també aigua oxigenada amb la qual em desinfecto si em faig un tall, i fins i tot he desinfectat als nets si es fan mal i puc prometre que mai ens ha explotat cap ferida a casa. De les coses de fer la neteja no en parlem, perquè tot deu ser precursor de qualsevol desastre. No sé, però em causa tal inseguretat el que ha passat a Sabadell que em miro el paper de vàter amb desconfiança, perquè vés a saber amb què el fabriquen. Cal per tant ser prudent, perquè una explosió al cul et pot deixar per sempre amb les credencials penjades a la perxa. I no admeto que a mi se’m qualifiqui de terrorista perquè tinc coses a casa comprades legalment i permeses amb tota mena de certificats emesos pels mateixos que ara ens acusen per tenir-los a casa. Si hi ha coses d’ús comú que són precursores de desastres, és la SEVA obligació d’avisar-nos i d’informar-nos amb claredat sobre què podem comprar i què no… Però ara que ho penso, com que no s’atreveixen a prohibir comprar coses que fabriquen les grans empreses que els manen per molt perilloses que puguin ser, perquè això no es toca -perquè si ho toquen els amos els piquen els dits-, no informen de res, i així tenen carta blanca per a fer i desfer el que els dóna la gana i inventar-se tots els riscos per a justificar les barbaritats que els convenen políticament. En fi, pura dictadura del terror. “Fem dels catalans el que ens rota” hauria de ser la primera llei de la seva constitució si fossin mínimament honestos.

Salvador Aregall
24.09.2019 | 10:50
Aquesta pel·lícula ja l’hem vist i sabem com continua. Que ningú ho dubti, els pròxims passos seran encaminats a suspendre partits polítics després l’autonomia, el context serà molt complicat perquè patirem una recessió econòmica i gran part de la població tindrà problemes greus, les aspiracions nacionals catalanes passaran a un segon o tercer terme. La CUP en la clandestinitat, PDcat tallat com un all i oli i ERC encara insistint en un diàleg amb un interlocutor que no és humà i se li ha fos la bateria. A la presó tots els que hi eren i molts més. La segona euroordre no haurà tingut èxit però Puigdemón seguirà a Brussel·les sense dir gaire cosa, escrivint algun llibre, de tant en tant, de com fer la independència dins d’un estat de repressió en la UE, es podrà comprar a Vilaweb. Potser només és una pel·licula.

Carme Grau
24.09.2019 | 11:10
Per que encara hi ha tanta grnt que clame perque els partits (plural) s’uneixin? Diguem ho clar: es ESQUERRA qui no ho vol. No puc suportar aquesta mania de ser equanime i equidistant i repartir culpes. Parlem clar.

Federico Ruiz
24.09.2019 | 11:12
Els que van viure a Euskalherria en els anys noranta recordaran el pla ZEN: una ofensiva policial i mediàtica considerant terrorisme tot el que semblara un nacionalisme més radical que el del flanc moderat del PNB, flanc que qual va contribuir, de la manera més hipòcrita a la bona marxa del pla. Apliquemnos el conte. Em procupa, per exemple, el paper que està jugant i que pot jugar en el futur, amb una repressió més gran per part de l’Estado espanyol, TV3, que cada vegada sembla més en mans d’esquerra. Esquerra que, si segueix en la mateixa línia, caldrà començar a considerar entre la tebior covard i el col·laboracionisme. Un consell per a tots: substituïm el Fairy per Mixtol.

JORDI BALBASTRE
24.09.2019 | 11:20
Una nova lliçó per als incauts que cerquen el diàleg.
ERC on sou? Quina inconfessable cosa heu acordat?
Us han enganyat. Ens heu enganyat!

Josep Bargalló
24.09.2019 | 11:52
Cada vegada queda més patent que hi ha la policia i G. civil paramilitar carregada de ràbia i d’odi i la policia defensora de la seguretat i dels drets dels ciutadans . I el mes curiós és que els dos grups tenen la mateixa consideració de ser cossos de seguretat. Per la meva feina que exerceixo en la duana, tinc amics pertanyent en els dos cossos i he d’acreditar que són unes bellíssimes persones. No tenen re a veure als energúmens que peguen a nens i a jubilats en manifestacions pacífiques.
Són tan ignorants tota aquesta gent que es pensen que aplicant la mà dura contra els separatistes, aconseguiran atemorir als catalans i l’únic que aconsegueixen és en reafirmar el concepte d’independència per la màxima de reacció contra una acció injusta. El resultat és el mateix que tenen uns pares amb un fill rebelde en el que el reprimeixen aplicant-li ma dura, res de res i mes bé tot el contrari.

Josep Salart
24.09.2019 | 12:49
Els partits fn poca cosa. Tampoc fem rés nosaltres.
Algú encara treballa amb alguna entitat bancaria espanyola?? I si us hi afegeiu? Te que ser duríssim escriure aqui, portar un llaç groc, voler l’independéncia i tenir el compte obert a la caixa o al sabadell, per no dir els altres espanyols. Duríssim de soportar.
La força la te la massa, la gent. No espero rés dels polítics.

Josep Pasqual Gil
24.09.2019 | 13:43
Amb PsoE com amb PP. I Podemos (imperatiu de podar?) maldant per supeditar-s’hi. A EspaÑa no hi ha esquerres. Ni centre. Hi ha dretes extremes i esGuerres. Aturar la hiDreta de tres caps i vísceres comunicants fou combat de primavera. Ara ho veiem temps perdut: tampoc Pedro i Pablo eren aigua clara ni cap llumenera. ‘Todo por la pasta’, amb els mateixos tricornis i punyetes heretats del XIX. En monarquia i en dictadura. Aplicant, a Altsasu o a Sabadell, la fórmula Guerra-Garzón: matar mosques a canonades, GC i presó preventiva pre-olímpica, tallar el braç abans de cap ferida, per si hi hagués gangrena. A la fi, per obtenir la reacció contrària tard o d’hora, com a Hispanoamèrica. Ja pot ballar Iceta.

Bonifacia Córdoba
24.09.2019 | 14:12
Snyr. Blesa m’agrada vosté i tot ho que diu… hi té força desitjo adeptes… és bó. Sembla que joan Begue aixin ho ha entès.
N’hi ha cabreig oi snyr. Miret?
Snyr. Aregall, ànims!!!
Snyr. Partal, per quan un referendum entre els socis de VW…? 15.000 o més? Ja ho sé, en farem una enquesta preventiva i ens adonarem del costat que gravita la balança… important per futures alliançes… la pregunta la deixo per a vosté.

francesc rubi
24.09.2019 | 14:15
No ens mouran
A nosaltres no ens enganyen
Ells volen enganyar i enganyen l’opinió pública espanyola
Fora de les seves fronteres no els creu ningú
Estic a punt…

JOSEP Mª NAVARRO
24.09.2019 | 17:54
Ahir a la concentració a la Caserna de la G.C. de Gràcia els de la Brimo-Mossos d’Esquadra feien l’impossible per protegir la caserna. Molta gent, gran, la majoria, i farts de Caserna de la G.C. a Gràcia i arreu, retreien el col.laboracionisme apassionat dels Brimo, que ens fitaven amb mal geni i mala cara, o sigui de gens amics… Alguns deien sense cridar: aquí tenim els CIPAIOS catalans de la Brimo-Mossos d’Esquadra…
Doncs no eren estructura del nou estat aquests Cipaios fa uns mesos? em pregunto jo…..
En fin…me n’alegro que les disfresses caiguin i l’emperador el veiem en pilota picada.

Lluïsa Miret
24.09.2019 | 18:26
Provoquen per intentar que hi hagi violència? No ho aconseguiran. Som gent pacífica, fem grans esforços per no picar l’ham, i no ho fem.
Cal que el motiu sempre sigui la inexistent i inventada violència? Es que no pensen en res més?
No els cap al cap res constructiu?
S'ha afegit la noticia a Favorits