El govern espanyol, amb el suport d’Aena, vol ampliar els aeroports de Barajas i el Prat els anys vinents amb una inversió d’uns 3.200 milions d’euros. Ara, els socialistes madrilenys i catalans han rebut la notícia de manera molt diferent, sobretot per l’impacte ambiental de les obres i la nova infrastructura. La portaveu del PSOE a l’Assemblea de Madrid, Hana Jalloul, ha dit que l’ampliació preocupava força. En canvi, la portaveu del PSC al parlament, Alícia Romero, va explicar ara fa uns dies que estaven molt satisfets amb la inversió.

Les tres claus de l’ampliació de l’aeroport de Barcelona

En una entrevista a Europa Press, Jalloul ha dit que el PSOE madrileny estudiava el projecte d’ampliació de Barajas per si tenia un impacte ecològic negatiu. Per això, han començat a fer reunions amb els cinc municipis afectats per les obres.

Gavà Mar, l’altra línia vermella de l’ampliació de l’aeroport

“Treballem en això, però cal ser seriós i exhaustiu. No puc parlar d’una cosa que no m’han explicat els municipis afectats. Quan m’hi hagi reunit, veurem si hi ha contradicció amb l’impacte econòmic o no”, ha dit la portaveu.

Aquest discurs contrasta amb la visió triomfalista de la direcció del PSC sobre l’acord per a l’ampliació del Prat. José Zaragoza, diputat al congrés espanyol, ha dit en una entrevista a RNE que l’acord era un primer pas per a abandonar els deu anys de procés i que el debat polític es fixés en coses concretes i maldecaps reals.

Sobre l’impacte de l’ampliació sobre el delta del Llobregat, Zaragoza ha dit que no hi hauria efectes negatius sobre el medi perquè tot es podria solucionar amb les noves tecnologies i avenços tècnics: “Hi ha qui creu que defensar el medi és no fer res. No és qüestió de paralitzar les coses, sinó de fer que siguin sostenibles amb les noves tecnologies i recursos.”

El primer tinent batlle de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha dit que sempre havia estat partidari de l’ampliació, tot i que el seu soci de govern, Barcelona en Comú, n’és completament contrari. Sobre l’impacte ambiental, Collboni ha dit: “La darrera paraula la tindrà la Unió Europea, que és molt exigent. Per això, la decisió final, tenint en compte els controls previs, garantirà l’impacte ecològic més petit possible.”

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.