L’oposició reclama al govern d’aclarir els criteris de despesa publicitària als mitjans

  • El PSC i els comuns demanen les compareixences de la consellera Meritxell Budó i del secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Miquel Gamisans

VilaWeb
Redacció
26.08.2019 - 18:19
Actualització: 26.08.2019 - 21:16

Els grups parlamentaris del PSC i de Catalunya en Comú-Podem han demanat la compareixença de la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, al parlament per l’augment de la despesa publicitària, i també de la Comissió Assessora de Publicitat Institucional, depenent del secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Miquel Gamisans.

Per una banda, els comuns volen preguntar a Budó per què s’ha incrementat la despesa publicitària en un ‘context de retallades i amb el pressupost prorrogats’, així com conèixer quins criteris ha seguit el govern per a assignar les subvencions als mitjans de comunicació. ‘No hi ha proporcionalitat entre les audiències i les ajudes que reben cadascun d’ells’, ha afirmat el diputat David Cid. La publicitat institucional ha suposat 32,47 milions d’euros l’any 2018, la xifra més alta fins ara.

Per una altra banda, el PSC ha registrat una petició perquè la Comissió Assessora de Publicitat Institucional, que depèn de Vice-presidència i presideix Gamisans, comparegui a la Comissió d’Afers Institucionals (CAI) del parlament per donar explicacions sobre la despesa en publicitat institucional. Els socialistes també ha sol·licitat una còpia de tots els expedients, amb inclusió dels briefings, de cadascuna de les campanyes de publicitat institucional dels anys 2018 i 2019.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any