08.05.2025 - 08:37
|
Actualització: 08.05.2025 - 12:54
El Banc Sabadell ha aconseguit un benefici net de 489 milions d’euros durant el primer trimestre de l’any, un 58,6% més que en el mateix període de l’any passat, segons els resultats financers que ha enviat a la comissió espanyola del mercat de valors (CNMV). Els ingressos del negoci bancari han baixat lleugerament fins als 1.560 milions d’euros (-0,7%), amb el marge d’interessos en 1.216 milions (-1,3%) i les comissions netes en 344 milions (+1,3%). L’entitat ha situat la seva ràtio de capital en el 13,31% després de generar 29 punts bàsics en el trimestre, i arran d’això ha anunciat que eleva en 100 milions la previsió de retribució als accionistes per al 2025, fins als 1.300 milions.
El Sabadell presenta resultats en una setmana marcada per la decisió del govern espanyol d’obrir una consulta pública sobre l’opa hostil del BBVA, que el divendres farà un any. Si el ministeri d’Economia acaba elevant l’operació al consell de ministres, l’executiu de Pedro Sánchez podrà imposar condicions al BBVA, arribant a vetar fins i tot la fusió, però en cap cas l’operació en si.
En tot cas, si tot tira endavant, l’última paraula serà dels accionistes, als que el Sabadell ha anunciat que retribuirà més del previst inicialment. Així, amb els 100 milions extra, els pagaments a càrrec de 2025 sumaran 1.300 milions entre dividends en efectiu i recompres d’accions.
Aquests 1.300 milions, sumats als 2.100 milions a càrrec de 2024, eleven fins als 3.400 milions el que es pagarà en els dos exercicis.
El banc vallesà ha pagat en aquest trimestre 31 milions d’euros de l’impost a la banca, un 25% del total que es pagarà en l’exercici. L’any passat, el Sabadell va pagar 192 milions del gravamen, que es cobrava tot de cop. Això explica l’augment significatiu dels beneficis del 58,6%