Arrenca un cap de setmana festiu amb les Trobades d’Escoles en Valencià en tres comarques

  • Vila-real, Alzira i la Romana rebran les trobades que organitza Escola Valenciana, que continuen omplint de festa la primavera

VilaWeb
17.04.2026 - 14:11
Actualització: 17.04.2026 - 14:22

Amb el lema “Tenim història, som futur”, les Trobades d’Escoles en Valencià, que organitza Escola Valenciana, arriben aquest cap de setmana a Vila-real (Plana Baixa), Alzira (Ribera Alta) i la Romana (Valls del Vinalopó).

La primera cita és demà dissabte a les 10.30 a la plaça Major de Vila-real, on començarà una cercavila i, en acabar, es faran els tallers habituals. A les 12.00, Canta Canalla farà un concert on inclourà l’himne de les trobades d’enguany, Xiulaballariu, que és una marxa participativa per a animar tothom a implicar-s’hi. És una cançó alegre que convida a celebrar la llengua amb orgull.

Diumenge, les Trobades d’Escoles en Valencià es traslladen a la Ribera Alta i a les Valls del Vinalopó

A Alzira, la festa començarà a les nou del matí amb una recepció institucional a la Casa de Cultura. A les deu hi haurà la cercavila, amb les Raboses, gegants i cabuts, i les Escoletes Infantils començaran a rodar a l’avinguda dels Sants Patrons. Els acompanyarà la Banda Jove d’Alzira. I al llarg de tot el dia hi haurà tallers, actuacions, una jornada gastronòmica i lliurament d’obsequis i guardons. A les 17.15, el grup Ramonets clourà la festa.

A la Romana l’activitat també començarà a les nou del matí amb una concentració i un esmorzar popular a la plaça de Gómez Navarro. La cercavila començarà a les deu i mitja hora més tard es faran els parlaments de benvinguda. Entre les onze i la una hi haurà jocs tradicionals valencians, animació i contacontes. Dani Miquel i els MaMeMiMoMúsics actuaran a la una del migdia.

Quaranta anys dinamitzant l’ensenyament

El lema “Tenim història, som futur”, triat enguany per a les Trobades d’Escola Valenciana, té a veure amb els prop de quaranta anys d’activitats lúdiques al carrer. “El lema ens convida a agafar forces per als anys que vénen, amb l’experiència que ens dóna una trajectòria consolidada en la defensa de la llengua, però alhora ens fa posar el focus en el futur pel qual continuem treballant col·lectivament”, diuen els organitzadors.

Les trobades següents

El cap de setmana vinent, la cita serà a Massalfassar, a l’Horta Nord.

El 9 de maig hi haurà trobades a Lloc Nou d’en Fenollet (Costera), Orxeta (Marina Baixa) i Dénia (Marina Alta).

El 10 de maig, a Crevillent (Baix Vinalopó) i al Saler (València).

El 16 de maig, a Riba-roja de Túria, es farà la d’infantil i primària, i el 22, a l’Eliana, es farà la de secundària i batxillerat, també al Camp de Túria.

El 23 de maig la cita és a Sagunt (Camp de Morvedre).

I el 30 de maig es faran a Ibi (Alcoià-Comtat) i Potries (Safor).

Recomanem

Fer-me'n subscriptor