Andorra manté contactes amb l’Agència Europea de Seguretat Aèria per evitar que els vols s’hagin de desviar quan fa calor

Una limitació impedeix que els avions aterrin a la pista alturgellenca quan les temperatures superen els trenta graus

VilaWeb
Redacció
25.05.2022 - 21:27

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

La companyia Air Nostrum, que opera la línia regular entre l’aeroport de la Seu i el de Madrid, i el govern d’Andorra mantenen converses amb l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) per veure com es podria aixecar la limitació que impedeix aterrar els avions a la pista alturgellenca quan les temperatures superen els trenta graus. Tot plegat, després que, per aquesta circumstància, el vol de diumenge passat s’hagués de desviar a l’Aeroport de Lleida-Alguaire. Segons ha exposat avui el ministre portaveu, Eric Jover, no n’eren coneixedors d’aquesta restricció, estretament lligada amb la longitud de la pista d’aterratge i la distància necessària per operar-hi en els moments que fa més calor.

Air Nostrum porta un parell de mesos en contacte amb les autoritats aèries per demanar una revisió dels criteris i, tal com ha dit Jover, semblaria que aquest es podria aixecar. Des del govern andorrà, a més, també s’ha tramès a l’EASA que aquest és un element prioritari que cal analitzar a fons per tal de trobar alternatives. Sobre això, el ministre ha detallat que una solució provisional seria modificar els horaris de la connexió entre la Seu i Madrid i operar la ruta en moments en què hi hagi un menor impacte de la temperatura.

Des de l’executiu han exposat que si pròximament no es disposa d’un informe que permeti canviar les condicions actuals, també es podria treballar en altres alternatives per tal que “la temperatura no sigui un factor que influeixi en l’operació dels vols”. Així, Jover ha apuntat la possibilitat que la companyia pugui continuar operant, fins i tot quan hi hagi trenta graus, però amb una càrrega de passatgers inferior. Aquest fet provocaria que les compensacions que el govern andorrà hauria de fer a l’operadora, ja previstes a la concessió inicial, es belluguessin cap a la forquilla dels imports més elevats.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies