Alberto Rodríguez lamenta que Unides Podem no fes més per evitar el “robatori” del seu escó

  • L'ex-diputat assenyala que la formació hauria actuat de manera més contundent si ell tingués un altre cognom

VilaWeb
15.11.2021 - 08:32

L’ex-diputat d’Unides Podem Alberto Rodríguez ha assegurat que tornarà al congrés espanyol si, durant aquesta legislatura, prosperen els recursos contra la sentència del Tribunal Suprem espanyol, que la presidenta de la cambra, Meritxell Batet, va utilitzar per a retirar-li l’acta. “La condemna ja estava escrita anticipadament”, ha lamentat.

En una entrevista al programa Salvados, Rodríguez també ha dit que té la sensació que Unides Podem podria haver fet més coses per impedir el “robatori d’un escó” a 64.000 canaris. Així mateix, ha insinuat que la formació s’hauria involucrat més si l’afectat tingués un altre cognom.

A més, l’ex-diputat s’ha mostrat convençut que Batet i el PSOE haurien actuat de manera diferent si la víctima fos un parlamentari socialista. En aquest sentit, ha considerat que d’haver format part del PSOE encara conservaria l’escó.

D’altra banda, Rodríguez ha assenyalat que si el TC o el TEDH anul·len la sentència del Suprem, que l’ha condemnat a 45 dies de presó i a inhabilitació al sufragi passiu, tindrà “l’obligació de tornar” al congrés per a demostrar a la societat que tenia raó.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor