Zona blava pagament coronavirus

Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Aquests últims mesos, arran de la pandèmia, la major part de ciutats del país havien eliminat les àrees regulades amb parquímetres i havien fet gratuïtes les zones blaves. Era una mesura més per a evitar nous contagis de la covid-19. 

De primer, molts consistoris van assegurar que mentre fos vigent l’estat d’alarma es mantindria la gratuïtat d’aquest servei,  però ara, amb la tornada progressiva a la normalitat i l’augment de desplaçaments diaris, la majoria van aixecant de mica en mica les mesures de prevenció que havien pres, com ara la gratuïtat de l’àrea blava i les àrees d’aparcament regulades per parquímetres. A València i a Barcelona, per exemple, des de dilluns tornen a ser de pagament. 

Què es pot fer en la fase 2 del desconfinament? Tota la informació

Malgrat tot, els parquímetres poden ser una font de contagi. Per això, la major part d’ajuntaments del país recomanen als usuaris de la zona blava que no paguin amb efectiu als expenedors de tiquets i que facin ús de l’aplicació. Si no és possible i han de pagar en efectiu, recorden la necessitat de rentar-se les mans després d’haver usat la màquina.

Pèrdua important d’ingressos per als ajuntaments

La gratuïtat d’aquest servei ha significat una pèrdua important d’ingressos per a molts consistoris. Per exemple, l’Ajuntament de Tarragona calcula que ha deixat d’ingressar 724.740 euros durant els dos mesos d’estat d’alarma. Tanmateix, la reducció no ha estat del 100%, perquè, tot i que a les màquines i a les aplicacions hi havia avisos, el sistema no s’havia blocat i alguns ciutadans han continuat pagant per aparcar encara que no calgués fer-ho, segons fonts municipals.

El regidor de Mobilitat Sostenible de València, Giuseppe Grezzi, ha dit que, tot i el cost important que ha implicat la gratuïtat d’aquest servei, s’havia d’assumir per facilitar la vida a la gent i procurar que el dia a dia tingués plenes garanties sanitàries.

A Barcelona entren en vigor les noves tarifes ambientals

Per una altra banda, a Barcelona coincideix que la gent haurà de tornar a pagar l’àrea verda i blava amb l’entrada en vigor de les noves tarifes ambientals. L’Ajuntament de Barcelona va aprovar a final de gener un canvi en les tarifes basat en l’etiqueta ambiental del vehicle. Així, qui tingui un cotxe amb etiqueta C, per exemple, pagarà 3,25 euros l’hora a l’àrea blava, 75 cèntims més que abans. En canvi, els vehicles amb zero emissions hi podran aparcar de franc.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.