Zelenski i Xi Jinping parlen per primera vegada d’ençà de la invasió russa

  • Els socis occidentals de Kíiv sempre han posat en qüestió la posició de la Xina

VilaWeb
26.04.2023 - 14:40
Actualització: 26.04.2023 - 17:42

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha conversat avui amb el seu homòleg xinès, Xi Jinping, per primera vegada d’ençà de l’inici de la invasió russa.

“He tingut una trucada telefònica llarga i significativa amb el president de la Xina, Xi Jinping. Crec que aquesta trucada, així com el nomenament de l’ambaixador d’Ucraïna a la Xina, donaran un impuls poderós al desenvolupament de les nostres relacions bilaterals”, ha escrit Zelenski a Twitter.

D’ençà de l’esclat de la guerra, els socis occidentals de Kíiv sempre han posat en dubte la postura de la Xina, que li retreuen una suposada connivència amb el Kremlin, sobretot després del pla de pau proposat per Pequín que consideren proper a les tesis russes.

Tot i els seus recels, Occident, coincideix a assenyalar que Pequín té un paper important a exercir en aquesta guerra, confiant que pugui persuadir Rússia de continuar amb la invasió i fer que s’assegui a negociar.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor