pensions

El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Els socis d’Air Nostrum ja compten amb el vist-i-plau de la comissió espanyola dels Mercats i la Competència per a activar un servei privat de TGV i entrar a competir amb Renfe. El consell d’aquest organisme regulador va aprovar ahir la proposta presentada per Intermodalidad de Levante SA (ILSA), l’empresa promoguda per Carlos Bertomeu i els seus socis amb l’objectiu d’explotar el corredor ferroviari entre Madrid i Barcelona.

El procés de liberalització del transport ferroviari de passatgers a l’estat espanyol s’ha d’abordar a partir del 2020 per decisió de la UE, però el transport internacional de passatgers ja s’ha alliberat i per això aquest projecte ha rebut el beneplàcit.

El requisit per a rebre l’autorització és que un 30% dels ingressos de la ruta es recapti en el trànsit entre els dos estats, i almenys un 20% del trajecte es faci en territori estranger. Aquests mínims serveixen per a garantir que no hi haurà trampes per a crear línies que acabin operant dins un sol estat.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.