Els socis d’Air Nostrum ja compten amb el vist-i-plau de la comissió espanyola dels Mercats i la Competència per a activar un servei privat de TGV i entrar a competir amb Renfe. El consell d’aquest organisme regulador va aprovar ahir la proposta presentada per Intermodalidad de Levante SA (ILSA), l’empresa promoguda per Carlos Bertomeu i els seus socis amb l’objectiu d’explotar el corredor ferroviari entre Madrid i Barcelona.

El procés de liberalització del transport ferroviari de passatgers a l’estat espanyol s’ha d’abordar a partir del 2020 per decisió de la UE, però el transport internacional de passatgers ja s’ha alliberat i per això aquest projecte ha rebut el beneplàcit.

El requisit per a rebre l’autorització és que un 30% dels ingressos de la ruta es recapti en el trànsit entre els dos estats, i almenys un 20% del trajecte es faci en territori estranger. Aquests mínims serveixen per a garantir que no hi haurà trampes per a crear línies que acabin operant dins un sol estat.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb