Que un alumne tingui diagnosticat un trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) no implica que no pugui tenir, també, altes capacitats no detectades. Un estudi impulsat pel psicòleg Àngel Guirado, de l’Observatori de les Altes Capacitats de la UNED, a Girona-Salt, ha detectat que, almenys en un cas de cada cinc, coexisteixen dues excepcionalitats o més que passen desapercebudes.

‘Ens fixem més en la situació que crida més l’atenció, com la falta d’atenció a classe o la hiperactivitat, però això no vol dir que aquests nens no puguin tenir també altes capacitats’, diu Guirado. S’han analitzat trenta-set casos d’estudiants amb TDAH i la conclusió és que cinc també tenen altes capacitats. ‘En molts casos, el TDAH emmascara les altes capacitats: fa que no es detectin, cosa que els converteix en falsos negatius’, diu. Per això, insta a cercar eines per millorar els diagnòstics i la formació amb l’objectiu de detectar aquests casos.

Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Vicent Partal
Director de VilaWeb