Torrent començarà demà una nova ronda de consultes per a proposar un altre candidat a la investidura

  • 'El diputat Jordi Sànchez m'ha fet arribar un escrit de renúncia a la seva candidatura', ha explica el president del Parlament

VilaWeb
21.03.2018 - 11:42
Actualització: 21.03.2018 - 12:00

El president del Parlament, Roger Torrent, ha anunciat el que tothom esperava: que iniciarà demà mateix una nova ronda de contactes, la tercera, per a proposar un nou candidat a la presidència del Parlament de Catalunya. Aquest anunci arriba un dia després de conèixer-se que Jordi Sànchez, l’últim proposat per Torrent, deixarà l’acta de diputat. Així li va fer saber el mateix Sànchez a través d’una carta: ‘La seva renúncia és un fet que no s’hauria d’haver produït mai, però és una decisió que l’honora, perquè avantposa les necessitats del país’.

Ha retret les ‘intromissions il·legítimes i antidemocràtiques de l’estat’ contra l’activitat normal del Parlament i s’ha mostrat molest amb el Tribunal Suprem, a qui va demanar que deixés sortir de la presó Sànchez per a poder assistir a la sessió d’investidura. I ha amenaçat d’emprendre accions: ‘La mesa del parlament decidirà quines accions emprèn contra el Suprem després que el tribunal hagi impedit Jordi Sànchez a sotmetre’s a un debat d’investidura’.

Podeu veure la seva conferència de premsa ací:

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor