Els sindicats denuncien que la consellera Ortí negocia amb mala fe després del canvi de versió sobre la clàusula de l’IPC

VilaWeb
26.05.2026 - 17:04
Actualització: 26.05.2026 - 18:03

La negociació entre la Conselleria d’Educació i els sindicats docents ha estat encara més tensa, avui, perquè el secretari d’Educació, Daniel McEvoy, ha canviat de versió i ha dit que la clàusula vinculada a l’IPC de l’acord signat per CSIF i ANPE afectaria tota la pujada salarial prevista i no únicament els darrers cinquanta euros.

El sindicat CSIF havia interpretat així el text de l’acord, mentre que els tres sindicats que no el van signar —STEPV, CCOO i UGT— entenien que la referència a l’IPC només s’aplicava al tram final de cinquanta euros previst per al 2028.

Segons aquests sindicats, la nota de premsa difosa ahir per la conselleria reforçava aquesta interpretació. El comunicat deia que l’acord incloïa “la pujada salarial més gran proposada als docents de tot l’estat espanyol, 200 euros mensuals, juntament amb el compromís de revisió dels darrers 50 euros per al 2028”. La conselleria diu ara que aquella formulació va ser “un error” de l’equip de premsa.

Fonts presents en la negociació expliquen que els sindicats han acusat la conselleria de negociar amb mala fe, perquè consideren que aquest canvi de criteri significa que es canvien les regles del joc.

La UGT considera “molt greu” que se signi una cosa diferent de la que s’havia explicat a la reunió, i l’STEPV diu que s’ha “perdut la confiança” en la negociació. Els representants sindicals també han denunciat que havien demanat l’acta de la reunió d’ahir i encara no els l’havien lliurada perquè continuava en fase de redacció.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor