La 41a Setmana del Llibre en Català s’acaba amb 60.000 assistents i un 20% més de vendes

  • Els editors han detectat un augment del públic infantil i juvenil

VilaWeb
Gent passejant per La Setmana del Llibre en Català (fotografia: ACN / Ariadna Comas).
ACN
17.09.2023 - 14:55
Actualització: 17.09.2023 - 18:24

La 41a Setmana del Llibre en Català acaba avui i ho fa amb més assistents i més vendes. A l’espera de tancar xifres definitives, les vendes han augmentat d’un 20% respecte a l’edició 2022 i més de 60.000 persones han visitat l’espai. És a dir, un 15% més que l’any passat. Els editors atribueixen aquest balanç a l’augment de persones que han assistit a les xerrades i taules rodones i que, un cop acabades, han passat per les parades. Un altre dels aspectes destacats és l’increment del públic infantil i juvenil.

La Setmana del Llibre en Català tenia una previsió de 55.000 visitants, els mateixos que l’edició anterior. Una xifra que, a falta del recompte final i de les persones que encara han de passar al llarg de la tarda, ja poden afirmar que han aconseguit de  superar.

“Veníem d’un any passat molt positiu, però l’hem superat” diu el president d’Editors.cat, l’associació d’editors que organitza la trobada, Ilya Pérdigo. L’organització destaca que, a diferència d’altres edicions, els matins també han comptat amb molta afluència de públic. Sobretot, diuen, “atrets per la gran quantitat d’activitats” que han programat.

Més facturació

Els editors que hi han participat comenten que encara han de fer números, però la mitjana global de les vendes és d’un 20% superior que el 2022. Ara bé, en alguns casos, com el de Males Herbes, comenten que han doblat els exemplars de llibres que han aconseguit de vendre. El seu editor, Ricard Planes, diu que han notat més gent en les presentacions i això ha atret més persones cap a les parades. Els responsables de la Llibreria Laie han estat menys optimistes, el seu director literari, Lluis Morral diu que les xifres han estat només una mica més superiors.

Els infants i joves llegeixen més en català

Un dels públics que, tant l’organització com els editors volen atraure a la lectura en català, és l’infantil i el juvenil perquè és el lector del futur, diu Planes. Precisament, aquest any hi ha hagut més “assistència que mai”. Un perfil de lectors que van acompanyats de les seves famílies i que participen activament de les activitats lúdiques de La Setmana del Llibre en català i que, enguany han comprat més exemplars que en altres edicions.

El 2024, La Setmana del Llibre en Català canviarà excepcionalment la seva ubicació a causa de la 37a Copa Amèrica a Barcelona. La voluntat és poder tornar més endavant al Moll de la Fusta.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any