La tertúlia proscrita

Sercotel preveu obrir 28 establiments el 2017, un 15% més

  • Ha tancat el 2016 amb un 60% més de facturació i espera aconseguir uns ingressos de 70 milions aquest any

VilaWeb
Redacció
18.01.2017 - 15:09

Ha tancat el 2016 amb un 60% més de facturació i espera aconseguir uns ingressos de 70 milions aquest any

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La cadena hotelera Sercotel espera incrementar un 15% el nombre d’hotels al llarg del 2017 i superar la barrera dels 185 establiments amb els quals ja compta, ha assegurat aquest dimecres el vicepresident de la companyia, Benjamín Sanz, a la 37 edició de la Fira Internacional del Turisme (Fitur).

En concret, d’aquests 28 hotels que la firma espera obrir, entre 8 i 10 establiments s’efectuaran a Amèrica Llatina i els restants entre Espanya i Europa.

De la mateixa manera, la cadena ha presentat els seus resultats, que revelen un increment de la facturació del 60,6%, fins a 53 milions d’euros. La facturació agregada ha estat de 568 milions d’euros.

La presidenta del grup, Marisol Turró, ha destacat aquestes dades, incidint en l’eficàcia de la seva gestió hotelera, així com l’impuls del sector turístic a Espanya. “Hem superat les expectatives”, ha assenyalat Turró. Sercotel espera tancar el 2017 amb una facturació de 70 milions.

EXPANSIÓ

Per la seva banda, el president de Sercotel per a l’Amèrica Llatina, Javier Garro, ha incidit en el “ràpid” desenvolupament que ha experimentat la firma a Llatinoamèrica, on és present a Colòmbia (20), Panamà (1), Cuba (6) i Equador (1), sumant un total 28 hotels a la regió.

En concret, la companyia ha ressaltat la importància de Cuba, on el passat 1 de gener van inaugurar quatre hotels propietat de la cadena estatal Isla Azul. L’esmentat contracte s’ha efectuat sota els diferents models de gestió (règim de propietat, sol gestió o lloguer). “Ha estat una novetat perquè ho hem signat amb una cadena estatal”, ha remarcat Garro.

El grup hoteler espera que d’aquí a 24 mesos aquests quatre hotels estiguin totalment reformats, tot i que no descarta la possibilitat de tancar-ne algun. La zona de Varador o l’oest cubà es postulen com a possibles destinacions futures dins de l’illa.

De cara a la resta de països sud-americans, l’estratègia passa per portar a terme un “creixement ordenat” tant a l’Equador com a Lima. El seu pròxim objectiu és Mèxic, especialment Mèxic D.F i Riviera Maya. “La necessitat de gestió a Colòmbia és molt gran perquè no té inversors financers”, ha indicat Garro.

PORTUGAL I ITÀLIA

El vicepresident del desenvolupament corporatiu, Benjamín Sanz, ha assenyalat Portugal i Itàlia com els principals països europeus on la firma vol centrar la seva expansió. “Per al nostre creixement necessitem una massa crítica d’hotels”, ha remarcat Sanz.

En aquest sentit, Sercotel ha explicat que a mitjà termini la seva estratègia passa pel posicionament de marca, ja que aquests països constitueixen una aposta “important”, després de l’obertura el 2016 de dos hotels a Milà i Torí, un en cada ciutat, i un altre a Porto (Portugal).

La companyia ha tancat l’any amb un total de 185 establiments hotelers, repartits, sobretot entre Espanya, Andorra, Portugal, Itàlia, Colòmbia, Cuba, Equador i Panamà. Espanya segueix sent el principal destí de la cadena amb 151 allotjaments, seguit de Colòmbia, que es posiciona com una de les grans apostes de la firma per als pròxims anys.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any