La planta de SEAT a Martorell (Baix Llobregat) reprendrà demà amb el primer torn del matí, a tres quarts de sis, la producció a la línia 2, que fabrica el model León, segons han informat a l’ACN fonts de la companyia. Avui a primera hora de la tarda ja s’ha reactivat la producció a la línia 3, que fabrica l’Audi A1. Ambdues decisions s’han pres en el marc de les reunions de seguiment que han celebrat avui direcció i sindicats, una al matí i una altra a la tarda. Ambdues línies estaven afectades per la manca de subministrament de peces com a conseqüència de l’incendi a la planta de Faurecia. D’ençà del 20 de novembre, quan es va aturar la producció, i fins a aquesta tarda, Seat ha deixat de fabricar 14.100 vehicles.

L’incendi va provocar la manca de subministrament de davantals (la peça que ocupa la part davantera de l’habitacle del vehicle amb els quadres de comandaments, la guantera o els difusors d’aire) i va obligar a aturar la producció a les línies 1, 2 i 3, que fabriquen l’Arona, l’Ibiza, el León i l’A1. La línia 1 es va posar en marxa dimarts passat, la 2 ho ha fet avui i la 3 ho farà demà.

Les conseqüències d’aquest incendi van portar SEAT a plantejar un ERO temporal, que finalment no s’aplicarà després d’arribar a un acord amb els sindicats pel qual els dies no treballats es consideraran aturada tècnica. A més, els empleats treballaran els dies 18, 19 i 20 de desembre per recuperar la part de la producció, mentre que la resta es farà el 2020.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.