Els contraris al quart cinturó es manifestaran el 26 de febrer a Sabadell

  • La plataforma CCQC pronostica que l'autovia no superarà els tràmits administratius necessaris

VilaWeb
ACN
01.02.2023 - 19:40
Actualització: 01.02.2023 - 22:39

La plataforma Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) es manifestarà el 26 de febrer a Sabadell per pressionar el govern i el PSC perquè no avancin en la construcció d’aquesta infrastructura. El col·lectiu es mostra escèptic amb la viabilitat del pacte entre ERC i els socialistes, en el qual hi ha el compromís de signar un acord que permeti de fer l’estudi informatiu de l’obra i pagar la construcció. “Hi ha per davant una tramitació administrativa molt llarga i caldrà veure si el projecte ho supera”, avisen. Posen com a exemple el tram de la B-40 entre Terrassa i Abrera, del qual se’n va encarregar l’estudi informatiu fa trenta anys i encara no està inaugurat.

Els opositors a la B-40 han reiterat en compareixença de premsa els seus arguments en contra d’una via que consideren inacceptable pel que fa a l’afectació urbanística i ambiental. Els manifestants sostenen que el projecte es troba administrativament i conceptualment caducat, i se senten enormement sorpresos en veure que ERC i el PSC el defensen com un projecte estrella per a la recuperació econòmica del Vallès i de Catalunya. “Això és errar de totes totes en unes apostes que haurien de ser valentes per transformar un model territorial que ara no porta enlloc i només condueix a escenaris de crisi”, assevera el portaveu de la CCQC, Toni Altayó.

A parer del col·lectiu, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana espanyol ha “traspassat el mort” a la Generalitat respecte de la planificació de la B-40 perquè sigui el govern català “qui pateixi tot el desgast polític vinculat a la tramitació d’aquest projecte”.

La plataforma ecologista insisteix que, sigui quina sigui l’administració que hi hagi al capdavant, la B-40 no té possibilitats de tirar endavant. Asseguren que el marc administratiu ambiental és molt diferent ara en comparació a dècades enrere, quan es va començar a projectar la via. Altayó subratlla que “no està justificada la seva funcionalitat per ordenar la mobilitat ni amb criteris de sostenibilitat, ni d’impacte territorial ni d’emissió de gasos contaminants”.

A banda de la manifestació del 26 de febrer a Sabadell, la plataforma CCQC ha avisat que prepara actuacions administratives i jurídiques per frenar el projecte, alhora que demanarà una reunió amb el president Pere Aragonès.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any