Obre la porta ‘Ni flyers ni pòsters’, l’exposició dels 25 anys del Sónar

  • Recull les imatges, els elements, les escultures i les composicions amb què cada any s'ha promocionat el festival

VilaWeb
Redacció
24.05.2018 - 17:00
Actualització: 24.05.2018 - 17:16

Durant els vint-i-cinc anys de trajectòria, el festival Sónar s’ha caracteritzat per unes campanyes de publicitat molt trencadores. De fet, ha mostrat una imatge més propera a la creació artística que no pas a la publicitat. Ara el Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat acaba d’inaugurar l’exposició ‘Ni flyers ni pòsters. 25 anys d’imatge del Sónar‘, que aplega bona part dels elements utilitzats per a les campanyes promocionals des del 1994. En un ampli recorregut per deu sales, la mostra ofereix una setantena d’imatges, elements i escultures creades pel codirector del Sónar, Sergi Caballero.

Com recull el títol, el muntatge defuig fulletons i pòsters, perquè Caballero considera que no tenen sentit en l’era d’internet. Per contra, opta per reunir escultures, instal·lacions, documentació i arxius fotogràfics al voltant de les temàtiques que més fascinen l’artista: la família, els objectes, l’humor àcid, els paisatges freds i el surrealisme ortodox.

D’aquesta manera, recorrent les deu sales es poden trobar exemples de campanyes tan diferents com ara les balladores brasileres enmig de la neu de l’any 1998, el gos embalsamat sobre rodes del 1999, una recreació de les bessones que buscaven el límit de la seva respiració de l’any 2000 o les emoticones del curtmetratge del 2009. Tampoc no hi falta el film endimoniat Ancha es Castilla, N’importe quoi del 2014 ni les portes de cotxe daurades de la campanya de l’any passat, on una trituradora destruïa tot d’objectes d’or.

La comissària de l’exposició, Amelie Aranguren, destaca que l’exposició és el retrobament de Sergio Caballero amb la seva faceta com a artista plàstic, i subratlla que totes les obres que han estat imatge del Sónar tenen en comú la intuïció, la plasticitat i el gaudi del procés creatiu de qui també és codirector del festival.

 

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

‘Ni flyers ni pòsters. 25 anys d’imatge del Sónar’ es podrà veure fins al 23 de juny, amb accés de franc de dimarts a diumenge. Durant aquest mes, però, hi ha previstes tres visites guiades encapçalades per Sergi Caballero i alguns dels protagonistes més mediàtics d’aquests vint-i-cinc anys: El Dioni (2005), ‘Els dos fantasmes’ (2010) i ‘Els nans’ (2012). A més, durant els dies del festival, hi haurà un bus llançadora que durà els assistents dels concerts fins a l’exposició.

Aquesta és una de les moltes propostes que us oferim per al cap de setmana. Si voleu descobrir-ne més, cliqueu ací.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any