El primer tinent batlle de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha exigit que Vueling surti ‘a donar explicacions’ per les incidències de la setmana passada que van deixar a terra a milers de passatgers. En una atenció als mitjans aquest dilluns, Pisarello ha dit que la situació de cancel·lacions i retards no es pot normalitzar i ha demanat a l’aerolínia ‘màxima transparència i diligència’. ‘Vueling presta gairebé un 60% dels vols de l’aeroport del Prat’, ha recordat Pisarello, que ha afirmat que des de l’Ajuntament estan ‘preocupats’ perquè està en joc ‘la imatge i reputació’ de Barcelona i també ‘els drets bàsics dels usuaris’. ‘Serem el màxim d’exigents amb aquest tema’, ha assegurat el primer tinent d’alcalde, que ha demanat que ‘s’informi’ als afectats sobre què ha passat en referència a les queixes d’usuaris a les xarxes socials. En aquest sentit, Pisarello ha explicat que s’adreçaran a la companyia per exigir-ho.

Dilluns passat 14.300 passatgers van quedar afectats per cancel·lacions de vols de la companyia i alguns van trigar dies a ser reubicats. Els usuaris de la companyia van queixar-se de noves cancel·lacions de vols dijous i divendres i van expressar la seva indignació a través de Twitter per la manca d’informació que van rebre per part de l’aerolínia. Vueling va contestar que la cancel·lació diària d’alguns vols ‘entra dins la normalitat’. 

Suport al sector del taxi
D’altra banda, davant la vaga de taxistes de 48 hores convocada aquest dimecres com a protesta per la suspensió cautelar de la limitació de llicències VTC aprovada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i impulsada per Ada Colau, Pisarello ha afirmat que l’Ajuntament els dóna suport en ‘totes les seves exigències’. 

Aquest article que llegiu es publica gràcies als subscriptors voluntaris, que amb el seu suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.